المیادین: حداقل ۹ غیرنظامی در حملات ترکیه به سوریه کشته شدند

منابع سوری از کشته شدن حداقل ۹ غیرنظامی و چند نیروی ارتش سوریه در حملات شدید امروز ترکیه به شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در شمال شرق سوریه از کشته شدن غیرنظامیان و نظامیان سوری در حملات امروز ترکیه به استان الحسکه و حلب خبر دادند.

به نوشته المیادین، این حملات که بامداد امروز انجام شد، در شهر مرزی «المالکیه» حداقل ۹ کشته از غیرنظامیان در پی داشته است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که تعدادی از نظامیان این کشور نیز در حملات ترکیه به حومه حلب و الحسکه کشته شده‌اند.

طبق این گزارش، جنگنده‌های ارتش ترکیه نقاطی در جنوب غرب «الدرباسیه» و اطراف شهر «المالکیه» و روستای «تل حرمان» در شمال شهرک «ابوراسین» را بمباران کردند که موجب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و خسارات شدید به خانه‌های مردم شد.

نهاد موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» (مستقر در لندن) نیز مدعی شد که در حملات جنگنده‌های ترکیه، حداقل ۱۲ نفر از جمله شش شبه‌نظامی کُرد و شش نظامی ارتش سوریه کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه، امروز اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، علیه پ.ک.ک و جناح‌های داخلی طرفدار آن در شمال سوریه و عراق عملیات انجام داده است.

روز گذشته (شنبه، ۱۹نوامبر) وزارت دفاع ترکیه با انتشار تصاویری از جنگنده‌های خود از آغاز حمله هوایی این کشور در شمال سوریه و عراق خبر داد و در کامنتی زیر این تصاویر نوشت: «زمان حساب فرا رسیده است».

گفته می‌شود که این اقدام ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی باشد که سیزدهم ماه جاری (نوامبر) در استانبول رخ داد و شش نفر را کشت؛ آنکارا «پ‌ک‌ک» را به دست داشتن در این بمب‌گذاری متهم کرده بود.

منابع خبری آگاه گزارش دادند که بیش از ۵۰ هواپیمای جنگنده و ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین در این عملیات شرکت داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس