کد خبر 1437703
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

امروز ششمین سالگرد رحلت مرحوم حاج حسن شایانفر (ره) است. مشاور فرهنگی موسسه کیهان که در حوزه جریان شناسی فرهنگی سیاسی دشمن، حق بسیاری بر گردن جبهه انقلاب دارد.

حاج حسن در بازار کار می کرد اما پس از انقلاب بر اساس تکلیف ، پای در عرصه روشنگری فرهنگی و دشمن شناسی گذاشت. بازار را دیده بود و حساب و کتاب _ به غایت _ سرش می شد اما هرگز بر سر سفره انقلاب کاسبی نکرد. اهل حساب و کتاب بود و به همین دلیل #حیات_طیبه را برگزید ؛ همان که امیر مومنان در توصیفش فرمود "هی القناعه". قرآن می فرماید صالحان را به زندگی پاکیزه زنده می داریم ؛ "من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیات طیبه". یعنی به مرتبه انتخاب "قناعت و رضایت به حلال اندک دنیا " می رسانیم. ... و حاج حسن شایانفر #قانع بود به اختیار ، هر چند که فرصت های فراوان داشت برای تدارک زندگی اشرافی.

زندان و کار فرهنگی؟! حاج‌حسن شایانفر، بسیاری از دستگیرشدگان گروهکی در سال های آغازین پس از انقلاب را بازی‌خورده و قربانی سران گروهک‌های نفاق می‌داند و غمخوارشان می‌شود. برای جوان‌های افتاده در دام منافقین، کلاس درس برپا می‌کند و کتاب درسی تهیه می‌کند و معلم می‌آورد که به درس‌شان برسند. آزاد هم که می‌شوند و مورد سوءظن و بی‌اعتمادی قرار دارند، برخی از همان‌ها را ضمانت می‌کند تا به زندگی برگردند و صاحب شغل شوند.

آن‌قدر مهربانی و جذب می‌کند، که یکی از سران بازداشتی، کفری می‌شود. سراغ حاج‌حسن در زندان می‌رود و تا می‌تواند با فحش و ناسزا از خجالت حاجی درمی‌آید! حاج‌حسن لبخند می‌زند و می‌پرسد چرا این‌قدر آشفته‌ای؟ و پاسخ می‌شنود «تو با این پیگیری‌ها و دلسوزی‌هایی که انجام می‌دهی، انگیزه مبارزه را از اعضاء و سمپات‌های ما گرفته‌ای... اینها بریده‌اند و می‌گویند پشیمانیم». همان سران گروهک‌های نفاق و زخم‌خورده‌های بعدی از حاج‌حسن، به همین دلیل لقب «تواب‌ساز» به او می‌دهند!

او سردار گمنام میدان مجاهدت فرهنگی بود که هرچند به اختیار، گمنام ماند اما به برکت خدمت خالصانه ، بسیاری در میان نسل دوم و سوم انقلاب ، تربیت یافته و شیفته او هستند. کیهانی بود اما در ارتباط گرفتن و پیوند دادن افراد و جریان های انقلابی، چنان بلد همت بود که دوستانش به شوخی می گفتند جهان وطنی رفتار می کند. تا توانست کادر سازی کرد و همرزمان فرهنگی را به هم ارتباط داد.

شادی روح و علوّ درجات این خدمتگزار گمنام انقلاب اسلامی، صلولت و فاتحه ای نثار فرمایید. اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم اهلک اعدائهم اجمعین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IQ ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    12 2
    روح ش شاد و قرین رحمت الهی فاتحه شم میفرستم خدا رحمت کنه همه رفتگان رو
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      7 0
      اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم اهلک اعدائهم اجمعین
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 2
    .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    3 0
    رحمت الله علیه
  • حمیدرضا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    *** اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ... خدا رحمت کند ایشان را ... و خدا قوت و احترام به مجموعه ارزشمند کیهان و مشاور محترم فرهنگی حال حاضر که متانت و صبر و آگاهی از خصلت های ذاتی شأن هست ... کیهان مانند یک دانشگاه اصیل است که امروز دانش آموخته های فراوانی دارد .
  • مصطفی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    خداوند اشیان را رحمت فرماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس