کد خبر 1437646
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
صدور قطعنامه علیه ایران، اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: پیش‌ازاین همه گفته بودیم که صدور قطعنامه مشخصاً یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و کمکی به حل مسائل موجود نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تشییع ۳۷۰ شهید در آبان ۱۳۶۱ و ۲۳ هزار شهید استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: مردم ایران همیشه در صحنه‌های مختلف سربلند بوده‌اند و مردم اصفهان نیز در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ در آزمون ایثار در دفاع مقدس سربلند بیرون آمد.

وی افزود: عملیات محرم بیش از یک هزار شهید داشت که بیش از ۷۰۰ شهید آن برای استان اصفهان بود و مردم در آن روز ۳۷۰ شهید را بدرقه کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اصفهان بیش از هزار خانواده دارای دو شهید و حدود ۶۰ خانواده دارد که ۳ شهید را تقدیم این انقلاب کرده‌اند و حتی خانواده‌هایی آن روز فرزندان خودشان را به جبهه اعزام می‌کردند که یک فرزند داشتند و همان یک نفر هم به فیض شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: در آن دوران جوانانی داشتیم که عاشقانه به امام خویش لبیک گفتند و برای بقای دین، اسلام و حفظ سرزمینشان جان‌فشانی کردند. روح همه شهدا شاد و ان‌شاءالله... بتوانیم در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که چیزی جز عزت مردم و آبادانی ایران را به همراه ندارد، تلاش کنیم و سر از پا نشناسیم.

صدور قطعنامه هیچ کمکی به طرف‌های مقابل نمی‌کند

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران اظهار داشت: پیش‌ازاین همه گفته بودیم که صدور قطعنامه مشخصاً یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و هیچ کمکی به طرف‌های مقابل برای حل مسائل موجود نخواهد کرد.

اسلامی افزود: ما از مدیرکل آژانس هم شنیده بودیم و وی تأکید داشت که صدور قطعنامه کمکی به پیشبرد امور نخواهد کرد. به نظر می‌رسد سه کشور اروپایی و آمریکا به استفاده از انواع روش‌های مختلف فشار ازجمله صدور قطعنامه و تحریم عادت دارند و پرواضح است که این‌گونه فشارها بی‌سرانجام خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه بابیان اینکه این اقدام اشتباه و تصویب قطعنامه علیه کشورمان همانطوریکه پیش‌تر هم گفته شده بود، پاسخ محکمی از سوی ایران به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطابق قانون اقدام راهبردی مجلس پیش می‌رود و صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران در پیشبرد این برنامه‌ها خللی ایجاد نخواهد کرد.

مهندس اسلامی تصریح کرد: تمامی برنامه‌هایی که در عرصه ملی از سوی ما دنبال می‌شود برای رفاه و پیشرفت ملت ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    24 5
    پاسخ محکم غنی سازی نود درصد است تا قبل اینکه اسرائیل حمله نکرده بمب اتم بسازید
    • DE ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      12 1
      امیر عبداللهیان به تازگی یه هشدار آتشین داده. تو دیگه پاسخ نده، تحمل این همه فشار و ندارن. بمب داشتیم تا الان ضررش برامون کمتر بود. آزمایش زیبای دیروز کره شمالی مقتدر رو دیدی ؟
    • US ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      3 12
      وزیر خارجه ایران یکی از ضعیف ترین و بی تخصص ترین وزیر تاریخ ایران هست. نمی دانم بر چه اساسی وی را وزیر انتخاب کردند!!!!
    • ایران قوی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      10 0
      تا حالا که دیدیم این برجام که هیچ آبی برای ما گرم نکرد و فقط شمشیر داموکلس بود بر سر ما امیدوارم که این دولت از زیر یوغ این برجام یه جوری برهد
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      6 1
      ماهزاران نقطه زن داریم که برای انهدام همه ی مراکزشیطان کافیست
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      8 0
      دقیقا با پاسخ محکم باید زد تو دهان زورگویان . " اشداء علی الکفار....." سیره پیامبر اکرم ص است .
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      9 0
      آنها فقط زبان زور وقلدری میفهمند، فکر میکنم بمب اتم کمترین گزینه برای ماست. راستی بعضی از هم وطنان بزدل وترسویند،لطفا توجه نکنید😁😂😎😘🤗
    • DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      5 0
      پاسخ محکمی به همراه خواهد داشت...چطوری: اینطوری: یک نامه مینویسن اینجوری شروع میشه ..عالیجناب ما پاسخ محکم میدیم. و یه صدبار مینویسن محکم محکم محکم..محکم..صداش اِکو داره تکرار میشه .عین فیلم های سینمایی که خدا با بنده هاش حرف میزنه . قربونتون یه چندتا جرقه و صاعقه و بارون و طوفان هم توش بنویسید.که حسابی هالییودی بشه.
    • DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      3 0
      این دقیقا دستخط یک خود تحقیر کن است حالا اگه با همین کامنت نویس صحبت کنی میبینی یا گلشیفته منظور شیفته هرهر کرکر اون قبلیه س این گند برجام را مستر هرهر و شرکا زدند نه این دولت . همیشه گند زدن راحت است حالا بیا پاکش کن.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    6 2
    یعنی فقط حرف قط حرف فقط حرف
    • totonchyan IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      9 5
      اصلا باشما موافق نیست ایشان فردی توانمند واجد شرایط و کاملا منبق بر معیارهای ایرانی اسلامی است و مثل بعضی ها دهانش را تا بناگوش بازنمی کند و در مقابل بیگانگان تعظیم و التماس نمی کند صداقت دارد و ریا کار نیست که یک جوری جلوه گری کند و بعدا کاشف به عمل آید باطنش با ظاهرش یکی نیست
  • US ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    3 0
    خواهید داد!!و خواهیم دید...
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 1
    شما در دولت قبل خودتو چهره اصلاح طلب نشون میدادی ولی الان همه فهمیدن چیزی بنام اصلاح طلب واصولگرانداریم
  • علی افصحی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    3 2
    به این رئییس سازمان انرژی نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار می کنیم. الحق که اسم با مسمایی دارد. «اسلامی». اسلامی عزیز مدیر در تراز جمهوری اسلامی ایران. بله پاسخ قاطع و خردمندانه باید داد.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      2 1
      چرا اشتباه عوضی بجای مثبت هزارانه و تاکید و تایید نظر شما دوست گرامی ببخشید که با کم دقتی منفی زدم جناب آقای اسلامی مدیری مسئول متعهد و متخصص هستند و برنامه های انجام گرفته و آینده سازمان امیدوار کننده است که انشاءالله با عملیاتی شدن آنها مردم و کشورمان از مزایای آنها مانند قبل بهره مند شده بیشتر هم خواهند شد
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      ان شاءالله اصله
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    خروج از برجام در وحله اول پاسخ مناسبی به قطعنامه آژانس است ببینید تا دیروز اصرار داشتن که ایران برگرده به اجرای کامل تعهداتش در برجام مثل غنی سازی زیر ۵ درصد ، خوب حالا که غنی سازی ۶۰ درصد رو داریم و اروپا هم به تعهداتش عمل نکرده و آمریکا هم از برجام خارج شده بوده باید از برجام خارج بشیم که حضرات !! اروپایی - آمریکایی بیان سر ۶۰ درصد چانه بزنند و اگر اجازه دادیم بیان راجع به ۶۰ درصد مذاکره کنند نه درمورد غنی سازی زیر ۵ درصد / باید غربیها و اروپایی ها بفهمند که گستاخی اونها باعث میشه ایران یک گام یا چند گام متناسب با اون گستاخی شون به جلوتر برداره و اونها مجبور خواهند بود با شرایط جدیدی مواجه بشن و مذاکره کنند / امروز شما غربیها بدعهدی و گستاخی کردین فردا مجبورید بجای ۵ درصد در مورد ۶۰ درصد چونه بزنید و حق نخواهید داشت ایران رو ملزم به رعایت برجام و مثلا غنی سازی ۵ درصد بکنید / اینه که عرض شد اولین قدم در پاسخ به قطعنامه ظالمانه آژانس میتونه خروج از برجام باشه /
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    خداوکیلی درحد کره شمالی هم نیستید!مرگ یکبار شیون یکبار-اینهمه هزینه جانی مالی طی بیشتر ازسی سال هنوز نه بمب اتم داریم نه هایپر سونیک !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس