کد خبر 1436640
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
جدیدترین موضع‌گیری ضدایرانی رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهور فرانسه امروز با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، موضع گیری جدیدی علیه ایران داشت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز چهارشنبه در سخنانی مضحک آنچه را که وی مدعی «تجاوز فزاینده ایران به فرانسه» از طریق «گروگانگیری غیرقابل قبول» شد را محکوم کرد و با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل به دخالت در امور داخلی تهران پرداخت.

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص از تهران خواست تا با آرامش به همکاری بازگردد!

این مقام فرانسوی در حمایت از تروریست ها در شمال عراق، از ایران خواست «به ثبات منطقه احترام بگذارد»!

در همین ارتباط، وی که از آغاز اغتشاشات اخیر در ایران، همواره با اتخاذ مواضعی مداخله جویانه، سعی در تحریک اذهان عمومی داشته، پیشتر در ادعای خود شرایط سیاسی جاری ایران را دست‌ مایه قرار داد و احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ ای را «شکننده» توصیف کرده بود.

«امانوئل ماکرون» مدعی شده بود که به باور وی، هیچ پیشنهاد تازه ای نمی‌ تواند به احیای توافق هسته‌ ای با ایران در آینده نزدیک کمک کند. وی در ادامه ادعاهای خود، اضافه کرد که برای پرداختن به این موضوع «چارچوب جدیدی» نیاز است.

ادعاهای جدید ماکرون درحالی مطرح شده که وی به‌تازگی با چهره‌های معاند ضد ایرانی و همراهان وی دیدار کرده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش، این دیدار که در حاشیه مجمع صلح پاریس انجام شد را محکوم و تاکید کرد: اینگونه اقدامات ضدایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران حک خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس