کد خبر 1436224
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
سوناک و بن‌سلمان درباره ایران گفت‌وگو کردند

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز سه‌شنبه در حاشیه اجلاس گروه بیست که در جزیره بالی اندونزی جریان دارد دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف درباره آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه» نامیده شد، ابراز نگرانی کردند. 
دولت انگلیس دیروز در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران، مسائل حقوق بشری را بهانه و تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران وضع کرد. در تحریم‌های جدید عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ایران، سردار وحید مجید و شماری از شخصیت‌های نیروی انتظامی و سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارند. این درحالیست که عربستان سعودی نیز با تامین مالی شبکه‌های معاند به تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران در ایران ادامه می‌دهد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های غرب را «بی پایه و اساس، غیرقانونی و مداخله جویانه» نامید آن را قویا محکوم و کاملا مردود قلمداد کرد. 
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به قدرت ملی و با بهره گیری از تجارب منحصر بفرد خود در مواجهه کنشگرانه با چالشهای تحمیلی، همانند قبل نسبت به چنین اقدامات بیهوده و غیرسازنده، با درایت و استحکام و مبتنی بر عزت و منافع ملی، اقدام متقابل و موثر خواهد داشت و حق خود را برای پاسخ محفوظ می دارد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، سوناک و بن‌سلمان در مورد ادامه همکاری دو کشور در مواجهه با تهدیدات امنیتی منطقه‌ای و بی ثباتی اقتصادی بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند. در بیانیه یادشده آمده است: با توجه به افزایش جهانی قیمت انرژی که با تهاجم روسیه به اوکراین ایجاد شده است، نخست‌وزیر گفت که امیدوار است دو کشور بتوانند برای تثبیت بازارهای انرژی با یکدیگر همکاری کنند.

سوناک همچنین از روابط تجاری قوی و همکاری دفاعی و امنیتی بین دو کشور استقبال کرد و دو طرف متعهد شدند به دنبال فرصت هایی برای تعمیق روابط سرمایه گذاری در صنایع استراتژیک باشند.

بیانیه یادشده می‌افزاید: نخست وزیر انگلیس مشتاقانه منتظر ادامه تقویت روابط دو کشور است و اهمیت پیشرفت بیشتر در اصلاحات اجتماعی از جمله در مورد حقوق و آزادی های زنان در عربستان را یادآور شد.

هفدهمین دور از اجلاس گروه ۲۰ امروز سه‌شنبه در جزیره بالی اندونزی آغاز شد. گروه ۲۰ شامل هند، ایالات متحده، انگلیس، اتحادیه اروپا، چین، روسیه، استرالیا، کانادا، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، آرژانتین، برزیل، مکزیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی است. ریاست فعلی آن ماه آینده از اندونزی به هند خواهد رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    این سوناک اگه مثل هموطناش هندیا جو گیر باشه که سخته کار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس