بغداد اجازه نمی‌دهد همسایگانش از منشأ خاک عراق تهدید شوند - کراپ‌شده

امیرعبداللهیان درگفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی گفت:جمهوری اسلامی ایران با وجود روابط ممتاز دو کشور انتظار ندارد که از اقلیم کردستان مورد تهدید قرار گیرد و دولت مرکزی در برابر این اقدامات مسئولیت دارد

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب در گفتگوی تلفنی با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق، انتصاب مجددش به عنوان وزیر خارجه را تبریک گفت.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از تشکیل هیات دولت عراق به ریاست محمد السودانی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با عراق تاکید کرد.

وزیر خارجه در این گفت‌وگو امنیت را عنصر کلیدی در منطقه و در روابط دوجانبه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود روابط ممتاز دو کشور انتظار ندارد که از اقلیم کردستان مورد تهدید قرار گیرد و دولت مرکزی در برابر این اقدامات مسئولیت دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت پایبندی به نتایج گفتگوهای امنیتی برای تضمین امنیت مشترک تاکید کرد.

این گفت‌وگوی تلفنی بعد از حمله امروز سپاه به مقر گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق انجام شده است.دومین عملیات گسترده موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران صبح امروز دوشنبه ۲۳ آبان ماه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق انجام شد.در این عملیات یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه پاسداران مواضع تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق را منهدم کردند.

وزیر خارجه عراق با خرسندی از سطح روابط دو کشور، همکاری عراق و ایران را ضامن امنیت مشترک برشمرد و گفت: بغداد اجازه  نمی‌دهد همسایگانش از منشاء خاک عراق تهدید شوند.

وزرای خارجه ایران و عراق روند و نتایج حاصله از گفت‌وگوهی ایران و عربستان را مرور کرده و بر همکاری‌های منطقه‌ای چند جانبه تاکید کردند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره حمله امروز سپاه به اقلیم کردستان عراق و اینکه این حمله در پاسخ به چه تهدیدی بوده و آیا دولت عراق مطلع بوده است؟ اظهار داشت: خبری منتشر شده و بنده هم از طریق منابع رسانه‌ای در جریان آن قرار گرفتم و نمی‌توانم الان جزییات را ارائه دهم و مطمئنا دستگاه‌های ذیربط در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی در عین حال یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران پیش از این تأکید کرده بود که نسبت به امنیت سرزمینی خودش به ویژه در مناطق و شهرها و روستاهای مرزی و تهدیداتی که از ناحیه اقلیم کردستان عراق متوجه ایران خواهد شد و همچنین در قبال فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تجزیه طلب سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی از امنیت خودش حمایت و از امنیت شهروندانش دفاع خواهد کرد و این اقدام در همین چارچوب صورت گرفته است.

گفتنی است، وزیر امور خارجه ایران ۱۴ مهر ماه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی تصریح کرده بود: تداوم تجاوزات و اقدامات تروریستی گروهک‌هایی که در اقلیم کردستان عراق پناه گرفته‌اند و امنیت ملی ایران را هدف قرار داده‌اند، تحمل نخواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    3 0
    بایداین فاسدهای الاف زودترگمشن ازعراق برن بیرون وگرنه اینقدرموشک وپهبادمیزنیم تامثل بلانسبت حیوون خودشون وبطری ...شون برن توجنگل بموننن تابمیرن سنتکام بعدازبمباران عین الاسد از150 هزارتانیروشده 2500 نفرکه اونها هم شدند جاسوس مقاومت کموله ودموکرات که دیگه نسخه اش پیچیده یامثل رجوی گمشه تودهات تیرانایامثل داعش بافضولات حیوونا توغاراستتارکنه یامثل صهیونیستا مهاجرت معکوس کنن وضربه بخورن اینجاجای بی مرامهای فاسدوجنایتکارنیست
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    فواد حسین ؛ عراق عرضه جمع کردن بساط حکومت خودمختار در دل حکومت مرکزی را ندارد... با عرض پوزش سپاه پاسداران زحمت کم کاری حکومت عراق را بکشد
  • سید فروزان CH ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    فواد حسین ،غیرت داشته باشد شمال عراق را از تصرف خاندان بارزانی آزاد کند،شده حکایت مرغ و شتر مرغ این منطقه ،برای تاراج نفت و دادن پایکاه به جاسوسان و تحزیه طلبان دولت اقلیم است ،چهار تا موشک میفرستیم میشود عراق اقلیم پوشالی باید حذف شود و‌ کل منلکت بشود عراق
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 1
    اقدام باید بر چیدن این اماکن نظامی کردها اقدام عملی کنه بارزانی نه تنها جمع نکرده بلکه بنا به دستور امریکا و اسراییل از انها حمایت میکنه
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    ظاهرا ایران را بازی می دهند وگوش به فرمان امریکا عمل می کنند بارها اعلام کرده اند که اجازه نمی دهند همسایگان از خاک آن کشور تهدید شوند اما این فقط حرف است وامریکاییها این وقایع را مدیریت می کتتد ودولت مرکزی عراق هیچ کاره است وگرنه با تصویب مجلس عراق امریکاییها در عراق چه غلطی می کنند سازماندهی همه آنچه در عراق علیه ایران شکل می گیرد کار امریکاییهاست
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    دم عراق گرم
  • CN ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    تا وقتی حاکمیت عراق در دست آمریکا و اروپاست و کردستان دولت مستقل دارد، خاک عراق منشأ توطئه برای همسایگانش است و این موضوع را فقط ترکیه خوب فهمیده.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 1
    تورو خدا به جای زدن موشک و پخش آن در رساناها، از چریکهای تکاور مخفی استفاده کنید تا بازتاب بدی در عراق وجهان نداشته باشد. ترکیه از حملات موشکی ایران به نفع خودش استفاده میکند و کردهای بیچاره را بمباران میکند (تازه کتمان هم میکند). حرکت نظامی باید براساس سیاست باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس