کد خبر 1435821
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
اسرائیل

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین از همراهی کی‌یف با قطعنامه های ضد صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، مایکل برودسکی سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین در توئیتی از رویکردهای کی‌یف در سازمان ملل انتقاد کرد.

وی ضمن ابراز ناخرسندی از رأی مثبت اوکراین به دو قطعنامه ضدصهیونیستی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، تاکید کرد: حمایت اوکراین از قطعنامه سازمان ملل مبنی بر انکار روابط یهودیان با مسجدالاقصی و درخواست نظر مشورتی از دیوان کیفری بین المللی (دادگاه لاهه) بسیار ناامیدکننده بود.

وی در ادامه این توئیت نوشت: حمایت کی‌یف از طرح‌های ضد اسرائیلی در سازمان ملل به اعتمادسازی بین اسرائیل و اوکراین کمکی نخواهد کرد.

چندی پیش کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد (کمیته مرتبط با سیاست‌های ویژه و استعمار زدایی) پیش نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «اقدامات رژیم صهیونیستی که حقوق بشر مردم فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس را تحت تأثیر قرار می دهد»، تصویب کرد. در جریان رأی گیری درباره این قطعنامه ۹۸ کشور از جمله اوکراین از این قطعنامه حمایت کردند، ۱۷ کشور با آن مخالفت کرده و ۵۲ کشور نیز رأی ممتنع دادند.

گفتنی است مقامات کی‌یف در جریان جنگ اوکراین بارها از تل‌آویو درخواست کرده بودند که تسلیحات نظامی در اختیار این کشور قرار دهد، که البته به این درخواست‌ها در زمان نخست وزیری یائیر لاپید توجهی نشد. پیش تر بنی گانتز وزیرجنگ رژیم صهیونیستی به الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین گفته بود که تل آویو محدودیت‌های عملیاتی دارد که مانع از تأمین سلاح برای اوکراین می‌شود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز به نوبه خود نارضایتی خود را از موضع رژیم صهیونیستی ابراز داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    دو تا نژادپرست پر رو افتادن به تور هم. این انتظار داره هیچ سلاحینده و اوکراین حمایتش کنه اونم انتظار داره بی قید و شرط بهش سلاح بدن ولی خواسته های اونها رو انجام نده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس