پلوسی: از من خواسته‌اند به رهبری‌ام در کنگره ادامه دهم

نانسی پلوسی اعلام کرد، برخی از قانونگذاران حزب دموکرات رسما از او خواسته‌اند در تصمیمش برای کنار رفتن از رهبری دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا تجدید نظر کند.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه سی.ان.ان گفت، اعضای فراکسیون دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا از او خواسته‌اند مجدداً نامزد شدن برای ریاست این فراکسیون در دوره جدید کنگره را «در نظر بگیرد».

پلوسی گفت، هر گونه تصمیمش برای این نامزدی مجدد وابسته به خانواده‌اش و همکاران دموکراتش است و تا زمان مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات میاندوره‌ای تصمیمش برای این نامزدی را اعلام نمی‌کند.

پیش از این، شبکه سی.ان.ان گزارش داد چند قانونگذار حزب دموکرات آمریکا به سراغ نانسی پلوسی رفته‌اند تا از او بخواهند همچنان به رهبری دموکراتها در مجلس نمایندگان این کشور ادامه دهد.

سی.ان.ان نوشت، در حالی که پلوسی  اعلام کرده بود در سال ۲۰۲۲ قصد دارد از ریاست این مجلس کناره‌گیری کند و هنوز احتمال کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان در انتخابات میاندوره‌ای توسط حزب دموکرات وجود دارد، چند قانونگذار این حزب به تکاپو افتاده‌اند تا پلوسی را همچنان در سمت رهبری دموکراتها در این مجلس نگه دارند.

به نوشته نشریه «اینسایدر»، پلوسی سابق بر این نشان داده که قادر به متحد کردن قانونگذاران دموکرات در رای‌گیری های دشوار بر سر برخی لوایح قانونی مهم از جمله قانون کاهش مالیات و بیمه بهداشت و درمان است.

پلوسی ۸۲ ساله که از سال ۲۰۰۳ رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا بوده، پیشتر وعده داده بود در سال آینده میلادی از این سمت کنار می‌رود تا راه را برای روی کار آمدن نسل جدیدی از رهبران هموار کند.  این وعده در ضمن توافقی که او هنگام تلاش برای کسب ریاست مجلس نمایندگان بعد از انتخابات ۲۰۱۸ بر سر محدود ساختن دوره های ریاست برقرار کرد مطرح شد.

نتایجی که تا کنون از انتخابات میاندوره‌ای سال ۲۰۲۲ کنگره آمریکا منتشر شده، محاسبات را دست کم برای برخی از دموکرات‌ها با توجه به این که حزبشان هنوز شانس دستیابی به یک اکثریت بسیار شکننده را در مجلس نمایندگان دارد، تغییر داده است.

دو منبع خبری آگاه به شبکه سی.ان.ان گفتند، چند نماینده با پلوسی تماس برقرار کرده و از او خواسته‌اند در دوره جدید کنگره حتی اگر حزب دموکرات موفق به حفظ اکثریت در مجلس نمایندگان نشود همچنان در سمت رهبری دموکراتها در این مجلس باقی بماند. آنها دلیل درخواستشان را موفقیت‌های پلوسی در حفظ انضباط در حزب دموکرات دانسته‌اند.

یک حزب برای آنکه کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست داشته باشد باید ۲۱۸ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی این مجلس را به دست بیاورد.

بر اساس نتایجی که تا تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) مشخص شد، جمهوریخواهان ۲۱۰ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا را کسب کرده‌اند در حالی که دموکراتها ۱۹۸ کرسی به دست آورده‌اند.

دموکراتها در دوره فعلی کنترل این مجلس را با داشتن ۲۲۰ کرسی در مقابل ۲۱۲ کرسی جمهوریخواهان در اختیار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس