تظاهرات ده‌ها هزار نفری در اعتراض به فساد و فقر در کشور میزبان منافقین+فیلم

رسانه‌ها از تظاهرات ده‌ها هزار نفری شهروندان مخالف نخست وزیر آلبانی، کشور میزبان گروهک تروریستی منافقین خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای از تظاهرات ده‌ها هزار نفری شهروندان مخالف  نخست وزیر آلبانی، کشور میزبان گروهک تروریستی منافقین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این تظاهرات روز شنبه مقابل ساختمان نخست وزیری آلبانی در شهر «تیرانا» پایتخت این کشور رخ داد. ده‌ها هزار نفر در اعتراض به فساد دولت «ادی راما» نخست‌وزیر، افزایش فقر و شمار فزاینده‌ مردمی که کشور را ترک می‌کنند در این تظاهرات حضور داشتند و با پلیس درگیر شدند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در اعتراض به فساد و فقر در کشور میزبان منافقین +فیلم

معترضان پس از حدود سه ساعت تظاهرات مسالمت آمیز، حصارهای نصب شده توسط پلیس اطراف ساختمان نخست وزیری را شکستند. در این درگیری پلیس یک معترض را دستگیر کرد.گفته می‌شود دو مخالف دولت ادی راما در درگیری با پلیس و حین بازداشت جان باختند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در اعتراض به فساد و فقر در کشور میزبان منافقین +فیلم

«سالی بریشا» رهبر حزب دموکرات مخالف با ادی راما، با اشاره به افزایش تعداد آلبانیایی‌هایی که به انگلیس مهاجرت می‌کنند، گفت: «درست مانند ۳۲ سال پیش، جهان ما را به عنوان افراد سوار با قایق‌های کوچک مهاجرتی می‌بیند.»

این دور از اعتراضات در آلبانی به عنوان تلاشی از سوی بریشا در نمایش قدرت  قبل از انتخابات محلی در ماه مه ۲۰۲۳ تلقی می‌شود. بریشا قبلا به عنوان رئیس جمهور و هم نخست وزیر آلبانی خدمت کرده است.

آلبانی مدت‌هاست که شاهد درگیری‌های ضد دولتی است و ادی راما با اتهام‌هایی چون تخلف انتخاباتی و فساد مالی مواجه شده است. آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپاست و جمعیت آن دو میلیون و هشتصد هزار نفر است. به دنبال رایزنی‌های مقام‌های دولت قبلی آمریکا از جمله «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا با ادی راما تعدادی از عناصر گروهک منافقین بعد از خروج از عراق در این کشور اسکان داده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    تو کله آلبانی ها باید این موضوع را بوجود آورد که‌آمریکا می خواهد مردم آلبانی را کوچ دهد تا این برای منافقین یک کشور درست کند . اگه جا بیفته البانی ها منافقین را رها نمی کنند و منافقین دوباره دربدر می شوند .
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    آلبانی، آپاندیس اروپاست.
  • مرگ بررجوی دیکتاتور IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 0
    این پیرازاذل هم بریزن بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس