مولوی عبدالحمید

ارائه آمار دروغین و بزرگ‌نمایی از کشته‌های اعتراضات و اغتشاشات در زاهدان کار مستمر نزدیکان مولوی عبدالحمید بوده است.

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه‌ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در همین چند هفته گذشته که جریان نزدیک به مولوی عبدالحمید فرصت یافت عریان‌تر از قبل تفکرات و برنامه‌های درونی خود را بیرون بریزد، بهترین فرصت برای شناخت این گروه پشت صحنه هم است. مطالب ذیل از بررسی ساده تنها چند نوشته علنی منتشر شده در رسانه رسمی مسجد مکی زاهدان که بازوی اصلی رسانه ای و سیاسی مولوی عبدالحمید و توسط نزدیکترین افراد به او اداره می‌شود، استخراج شده است.

 ارائه آمار دروغین و بزرگ‌نمایی از کشته‌های اعتراضات و اغتشاشات در زاهدان کار مستمر نزدیکان مولوی عبدالحمید بوده است. معرفی تعداد کشته‌ها به بیش از صد نفر در حالیکه طبق آمار رسمی و بررسی اولیه صحت این آمار نه تنها قابل تایید نیست بلکه به یک دروغ بزرگ شبیه شده است. اهل فن می‌دانند و تجربه همه حوادث مشابه در داخل ایران و خارج از ایران نیز همین را می‌گوید که گروه‌های کارآزموده سیاسی و رسانه‌ای از اصرار به ارایه آمارهای دروغ و بزرگ از کشته‌ها عموما هدف‌گذاری‌های ضدامنیتی و سیاسی مشخصی را پیگیری می کنند. همچنانکه همزمان برنامه ثابت عملیات روانی سرویس های اطلاعاتی در بزنگاه‌های امنیتی، القا کشتار وسیع به منظور اوج دادن احساسات، نفرت و خشم در بالاترین سطح ممکن در جامعه هدف و ایجاد بلوای بزرگ ضد امنیتی است. جالب است بدانید نزدیکان مولوی عبدالحمید به همین اندازه نیز راضی نشده و جنازه تعدادی از جانباختگان را داخل مسجد مکی برده و با حوصله شروع به فیلمبرداری از اجساد می‌کنند و تا جای که توانسته صحنه دلخراش و تحریک کننده تولید می‌کنند.‌ قدم بعدی نیز ساختن روایت‌های احساسی برای کشته‌شدگان است که صحت این روایت‌ها نیز با تردیدهای رو به رو بوده و کاملا یک طرفه است. تاکنون نیز بخشی از این فیلم‌ها و روایت سازی‌های گفته شده در مواقع حساس که باید جامعه تحریک شود، منتشر شده است.

 پس از مطالعه بند اول، حدس زدن از اینکه اقدام ثابت ضدامنیتی دیگر نزدیکان مولوی عبدالحمید چه بوده، نه تنها سخت نیست بلکه بر اساس فرمول‌های نخ نما شده ضد امنیتی بسیار آسان و قابل پیش‌بینی است. بله، گام مهم دیگر تخریب بی‌سابقه و زیر سوال بردن مشروعیت و مقبولیت دستگاه‌های امنیتی با بدترین تهمت‌ها و افتراهای ممکن بوده است. اما حتی در این زمینه نیز نزدیکان مولوی عبدالحمید پا را فراتر از همه خطوط امنیتی مرسوم یک کشور گذاشته‌اند. تخریب شورای تامین استان به عنوان بالاترین سطح امنیتی در هر استان، مسأله ساده‌ای نیست که نوآموزان معادلات امنیتی نیز از کنار آن به راحتی بگذرند. این حجم تخریب درباره بالاترین سطح امنیتی یک استان، صرفا یک اقدام سیاسی اعتراضی محسوب نمی‌شود بلکه کاملا در دایره مسایل امنیتی باید به آن پرداخت.

 به این دو روند کلان گفته شده باید برجسته‌سازی هدفمند برخی گزاره‌ها و کلید واژه‌های مهم دیگر را که نزدیکان مولوی عبدالحمید سعی در پررنگ کردن آن در افکار عمومی از طریق نشر و بازنشر نوشته‌های خود داشتند و دارند بسیار مهم است. اشاره به همه آن گزاره‌ها از حوصله این یادداشت خارج است ولی فقط به دو مورد مهمتر به صورت گذرا اشاره می‌شود.

الف: برجسته‌سازی کلید واژه رفراندوم با حضور ناظران بین المللی که با توجه به دو بند کلان گفته شده قبلی، اساسا گام سوم به نوعی محسوب می شود و در واقع میوه آن دو بند گفته شده طرح رفراندوم به عنوان یک هدف گذاری سیاسی ولی کاملا امنیتی است. یعنی اول ویران‌سازی و سپس صندوق رای گذاشتن بر ویرانه‌ها و برگزاری رفراندوم با دخالت خارجی و نهایتا هم تعیین نتیجه و قرائت برداشت از رفراندوم با عامل خارجی!

ب: گزاره القایی بعدی نزدیکان مولوی عبدالحمید در نوشته و گفته هایشان معرفی جمهوری اسلامی به عنوان حکومت ظالم‌تر از اسراییل بود. اثر روانی، اجتماعی و مذهبی این گزاره بر عامه مردم مشخص است و مشخص‌تر از آن نتیجه‌ای است که گویندگان این گزاره می‌خواهند با تکرار این کلید واژه در ذهن مخاطبین تثبیت شده و نهایتا واکنش رفتاری دلخواه آنها را شکل بدهد. البته این جریان در یکی از یادداشت های منتشر کننده، صحنه اعتراضات در زاهدان را تکرار حادثه جنگ احد در صدر اسلام نامیده و پیدا کردن نقش مشرکین را هم به عهده مخاطب گذاشته است!

 با توجه موارد بالا پاسخ به برخی سوالات مهم را باید به عهده افکار عمومی گذاشت. نزدیکان مولوی عبدالحمید از جان ایران چه می‌خواهند؟! آنها چه کسانی هستند؟ ماموریت اصلی شان چیست؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 27
  • غیر قابل انتشار: 9
  • امیری IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    34 8
    ،رفراند م سازوکار دارد عبدالحمید سال هاست نیرو جمع می کند با کمک شبکه بی بی وس ‌‌ ی و سعودی چند درصد مردم را توانست به خیابان بکشاند تازه همه جمعیت خیابان که با ایشان نبودند ولی باز هم درضذ اندکی هستند
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      11 1
      بعضی ها حرف زور رو بهتر می فهمند این از همون بعضی هاست
  • هادی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    40 4
    اهمال و مماشات چندین ساله با این یارو نتیجش میشه اتفاقات الان
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 2
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    48 4
    شما چرا این شخص را کنار نمی زنید از امام جمعه؟!!!!!
    • ناشناس IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 2
      هیچ کسی نمیخواد تو این مملکت عزیزمان دست بکار بدی بزنه
  • شهرام IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    18 52
    هرکس که صدای اعتراض بلند میکند میشود نفوذی یا عامل دشمن ؟ دین و آیین شما چیست ؟ که اینقدر راحت اتهام میزنید
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      9 4
      شما خودت رو خیلی ناراحت نکن آگه این افراد عامل دشمن نیست پس چی هستن؟؟؟
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 1
      اعتراض با تهمت و توهین و اغتشاش فرق میکنه.شما آتش زدن قران و مسجد و مامور پلیس و بانک و فحش به مقدسات و کشف حجاب و ...رو اعتراض میدونید.؟؟هیچ کس با اعتراض و انتقاد مخالف نبوده و نیست اما با اغتشاش و تحریک مردم و حرف هایی مثل رفراندوم و جدایی طلبی و .....دیگه اعتراض نیست.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 1
      توهم مثل عبدالحمید
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    36 4
    حال که این مولوی خود را به روشنی در افکار عمومی به عنوان مزدور سعودی نشان داد،فعالیتش باید ممنوع شود.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    37 6
    مار در آستین پروراندیم.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    31 2
    آنها فقط اختلاف و ویرانی میخواهند چون میدانند با اولین جنگ داخلی در قصرهای سعودی ودر حرمسراهایشان به تفریح خواهند پرداخت
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    بلکه برعکس، باید گفت که این خودعبد الحمید است که نزذیکان خو د ودو ر و بری هایش را با مطالب دیکته شده از طرف بن سلمان اره گر می خواهد فضای زاهدان را غبار آلود کند. این که به مانندداعش نظام اسلامی وولایی ایران اسلامی راخطرناک تر ازاسرائیل جا بزندنشان ازعمق دلداگی به مزخرفات وهابیون فاسداست. عبدالحمید در ابتدای انقلاب به هرصورت جایی در آن خطه شریف داشت اما با مواضع پر نوسان وغیرمنصفانه خوددرطول سال هابه ویژه درآشوب اراذل اخیر ،سخنان دشمن شادکن سطحی وشبیه رسانه های زردوعوام فریب ، دیگر جایی دربین قاطبه مردم شریف زاهدان ندارد ونبایدداشته باشد.
  • ... IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    29 5
    نکنه مثل معاویه میخواد حکومت به دست بگیره حکومت سیستان تشکیل بده
  • DE ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    29 48
    اقلیت ها ، زندگی انسانی می خواهند . شما چه می خواهید از جان آنها ؟؟؟
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      3 1
      همین زندگی انسانی را
    • محمد IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 6
      اقلیت‌ها تو ایران مثل پادشاه دارن زندگی میکنن.. برو شهرهای مرزی و یا استان‌های دورافتاده رو ببین که کمترین امکانات هم بهشون نرسیده....
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 1
      نکنه نگو. چون قطعا میخواد حکومت تشکیل بده
  • عمر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    15 9
    چرا زمان کشتار مردم توسط عبدالمالک ازمردم دفاع نمیکرد این همه خرابی به بار اوردندسطح شهر باعث وبانیش کیه
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      11 1
      چون نوکر دست به سینه‌ی سعودی‌های وهابی است. عبدالپلید یک وطن‌فروش است. او حتی به آموزه‌های مذهبی خودشان که حتی حکومت ظالم را هم تأیید می کند، پای‌بند نیست. چنین کسی منافق است.
  • علی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 5
    نمی‌دونم آیا واقعا همه دنیا بد هستند فقط ما خوبیم ولا چی بگم خدایا خودت کمک کن تشخیص بدیم ظالم کیه
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 0
    امان از نزدیکان بزرگان! هر کسی کنترولشون نکرد یا اداره کردنشون از دستش در رفت ضرر و زیان جبران ناپذیری به کشور و ملت وارد کرد.
  • علویان IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 1
    این ها می خواهند ایران واسلام اصیل نباشد وگرنه حجاب مال دین است ایران قبل از اسلام نیز حجاب داشتند این ها فقط دلشان برای بن سلمان سوخته می خواهند با تضعیف ایران فشار از وی کم شود وانصار الله به اهدافش نرسد این ها نمی دانند که انصار الله هم درفقه حنفی مذهب هستند وبن سلمان دشمن ابو حنیفه واحناف است شما سری به یمن بزنید ببنید فقه امام اعظم ابو حنیفه رائج است وخیلی از شهدا حنفی هستند به احتمال بسیار شورشیان ومدعیان شورش خیلی وقت است تغییر مذهب داده اند واز مذهب حنفی گرایش به مذهب وهابی دارند وگرنه اگر مرد هستنید بروید دریمن از احناف دفاع کنید به جای رفتن به اردوگاه داعش وسرمسلمانان وسربازان مظلوم واسپایکر عراق را بریدن 1700 نفر سرباز مظلوم را یک جا سربریدید وجنازه انان را دررودخانه اند اختید دلتان خنک شد چه گیرتان امد الهی که خدا ریشه همه مفسدان را بکند به همه ما عقل بدهد که خودمان را فدای اهداف دیگراین نکنیم.
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 7
      اسلام اصیل رو شما دارید راست میگی نه بابا
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 1
    بله یه عده وسط خیابون
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 1
    آدم را ید منتظری ساده لوح می اندازد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 1
    این نوکر عربستان رو محاکمه کنید
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 1
    می خواهند اول در کشورناامنی ایجاد کنند دوم میخواهند فتواهای این پیرمرد پرحاشیه را در مغز مردم کنند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 2
    باسلام اصلا کاری به مولوی وفرمایشاتش نداریم.بنظرتون مشکل مردم چی هست ؟
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    3 1
    مولوی باید بدونه که نطام تا ابد مماشات نخواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس