کد خبر 1435386
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
مجلس سنای آمریکا علیه روسیه قطعنامه صادر کرد

با پیروزی سناتور دموکرات در «نوادا»، دموکرات‌ها موفق شدند با به دست آوردن 50 کرسی، همچنان کنترل سنا را در دست خود حفظ کنند.

به گزارش مشرق، با پیروزی «کاترین کورتز ماستو» سناتور ایالت نوادا در مقابل رقیب جمهوری‌ خواه وی «آدام لاکسالت»، دموکرات‌ها ۵۰ کرسی سنا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به دست آوردند و کنترل سنا در دست حزب «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا باقی ماند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در این خصوص گزارش کرد که سناتور کاترین کورتز ماستو با اختلاف اندک، رقیب جمهوری‌خواه خود آدام کاکسالت را شکست داد و دکوکرات‌ها حتی قبل از دور دوم انتخابات «جورجیا» در تاریخ ششم دسامبر (۱۵ آذر ماه) توانستند، ۵۰ کرسی سنا را به دست آورند و کنترل این مجلس از کنگره را در دستان خود حفظ کنند.

طبق این گزارش، با این حال با گذشت چند روز از روز انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که پیش‌بینی می‌شد که به دلیل ضعف عملکرد بایدن، جمهوری‌خواهان قدرت را در کنگره به دست خواهند آورد،‌هنوز سرنوشت مجلس نمایندگان آمریکا قطعی نشده است.

با اینحال آن‌طور که در این گزارش آمده است،‌ جمهوری‌خواهان همچنان شانس پیروزی در مجلس نمایندگان آمریکا را دارند اما اکثریت آن‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در مقایسه با دموکرات‌ها چندان بالا نخواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هم‌اکنون با پیروزی سناتور کورتز، و رأی تعیین کننده «کامالا هریس» معاون بایدن، دموکرات‌ها موفق می‌شوند با اختلاف اندک، همچنان اکثریت کرسی‌های سنا را حفظ کنند.

طبق گزارش شبکه «بی بی سی»، پیروزی دموکرات‌ها در سنا به رئیس‌جمهور آمریکا این امکان را می‌دهد که طی دو سال آینده، قاضی‌های مورد انتخاب خود را در دادگاه فدرال منصوب کند.

رسانه‌های غربی با این حال گزارش می‌دهند که پیروزی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا حتی با اختلاف اندک هم همچنان می‌تواند برای رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده آمریکا دردسرساز شود.

بایدن با اینحال با ابراز رضایتمندی از نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، پنجشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: «موج قرمز بزرگ (اصطلاحی که جمهوری‌خواهان درباره پیروزی احتمالی خود به‌کار می‌بردند) رخ نداد».

وی توضیح داد: «روز خوبی برای دموکراسی و روز خوبی برای آمریکا بود. البته رأی‌دهندگان در انتخابات شفاف گفتند که مستأصل شده‌اند، من این را درک می‌کنم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس