1

مجری بی‌بی‌سی می‌گوید اینترنشنال و بقیه خبرنگارهایشان را فرستادند جلوی ساختمان بی‌بی‌سی و بعد گفتند تجمع اعتراض مردمی علیه بی‌بی‌بی فارسی!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۱ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که ساخت جدیدترین دستاورد دفاعی موشک هایپرسونیک ایرانی، اژه‌ای پای سخنان صریح دانشجویان و خشم جمهوری‌خواهان از ترامپ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دستیابی جمهوری اسلامی ایران به موشک‌های هایپرسونیک مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه شرق در گزارشی به ادعای گروسی علیه فعالیت‌های دفاعی ایران پرداخته و نوشته است:

در میانه ادعاهای گروسی علیه تهران، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سرفصل جدیدی عنوان کرد ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک توسط ایران نگرانی‌ها نسبت به برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند. پنجشنبه گذشته بود که گروسی در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی در شرم‌الشیخ مصر در گفت‌گو با خبرگزاری فرانسه نسبت به توسعه توان موشکی ایران ابراز نگرانی کرد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد اعلام ایران مبنی بر ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند. وی در ادامه ادعاهای خود بیان کرد ما شاهد هستیم که تمام این اعلام‌های ایران نگرانی‌ها و توجهات عمومی نسبت به برنامه هسته‌ای این کشور را افزایش می‌دهد.

موشک‌های هایپرسونیک را تحویل آمریکایی‌ها بدهید!/ پشت پرده دعوای گرگ‌ها و شغال‌ها در لندن چه بود؟

روزنامه رادیکال هم‌میهن در سرمقاله خود به واکنش مدیر کل آژانس انرژی اتمی درباره دسترسی ایران به این موشک‌ها پرداخته و نوشته است:
تشنج بین ایران و آژانس با بروز تلاطم در روابط ایران با اتحادیهٔ اروپا که به عنوان میانجی بین ایران و دولت آمریکا عمل می‌کند، همزمان شده است. اتحادیهٔ اروپا علاوه بر اعلام ناخشنودی‌اش از آنچه «بی‌میلی ایران برای احیای برجام» می‌نامد، به‌خصوص از ارسال پهپادهای انتحاری تهران به روسیه خشمگین شده و افزون بر آن، نوع برخورد با ناآرامی‌های جاری در ایران را نیز به‌عنوان عاملی در جهت تنش در روابط دوجانبه در نظر گرفته است.

در ادامه سرمقاله این روزنامه زنجیره‌ای آمده است:

نانچه دو طرف از دستیابی به این همکاری باز بمانند، احتمال ارسال پروندهٔ ایران به شورای امنیت افزایش می‌یابد. قاعدتاً ایران در شورای امنیت به وتوی روسیه و چین در برابر هر نوع قطعنامه‌ای علیه خود می‌اندیشد، اما واقعیت این است که فعال کردن «مکانیسم ماشه» که همهٔ تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بر طبق مفاد توافقنامهٔ برجام، دوباره احیاء می‌کند، نیاز به رأی‌گیری در شورای امنیت ندارد و هر یک از سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان قادرند آن را فعال کنند. در شرایطی که ایران از مشکلات انباشت‌شده‌ای در حوزه‌های مختلف در رنج است و ناآرامی‌های اجتماعی دامن کشور را گرفته، فعال شدن مکانیسم ماشه چه به لحاظ روانی و چه در حوزهٔ عمل می‌تواند خطرات بی‌سابقه‌ای در پی داشته باشد.

ایجاد یک ارتباط معنادار میان فعالیت موشکی و پرونده هسته‌ای با اسم رمز برجام ۲ از جمله پروژه‌های ناتمام جریان غرب‌گرا در ایران است، سر شبکه این ادعا سخنان هاشمی رفسنجانی بود که می‌گقت دنیای فردا، دنیای گفتمان است و نه موشک‌ها! هدف از این دست ادعاها از جانب طرف غربی و دنباله داخلی‌اش آن است که به بهانه برقراری یک خط بی اعتبار اقتصادی تهران همه دستاوردهای دفاعی خود را روی میز گذاشته و تحویل آمریکایی‌ها بدهد، در دوران پیروزی ایران بر داعش یکی از همین روزنامه‌های تندرو جناح چپ پیشنهاد داده بود موقعیت استراتژیک در خاوریمانه را با گلابی برجامی تاخت بزنیم.

موشک‌های هایپرسونیک را تحویل آمریکایی‌ها بدهید!/ پشت پرده دعوای گرگ‌ها و شغال‌ها در لندن چه بود؟

روزنامه کیهان در واکنش به ادعای پیوستگی میان تحریم و فعالیت‌های دفاعی کشورمان نوشته است:

قدرت دفاعی و توان موشکی نظام اسلامی نیز با وجود تحریم‌های بین‌المللی روزبه‌روز پیشرفته‌تر و حیرت‌انگیزتر می‌شود و ضریب امنیت کشور بالاتر می‌رود. به فاصله چند روز از رونمایی موشک ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» و نیز موشک «صیاد ۴ بی» و افزایش برد باور ۳۷۳ به ۳۰۰ کیلومتر، موفقیت درخشان دیگری در عرصه موشکی، سپهر رسانه‌ای جهان را درنوردید؛ «ایران موشک جدید بالستیک هایپرسونیک ساخته است.» این خبر مسرت‌بخش را سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم اعلام کرد.

موشک‌های هایپرسونیک را تحویل آمریکایی‌ها بدهید!/ پشت پرده دعوای گرگ‌ها و شغال‌ها در لندن چه بود؟

روزنامه جام‌جم به اثرات راهبردی موشک‌های جدید سپاه پرداخته و می‌نویسد:

این موشک جدید از لحاظ سرعت به سه نوع مادون صوت، فراصوت و قاره پیما دسته‌بندی می‌شود. به عنوان مثال، موشک‌های کروزی از نوع HY۲ و C۸۰۲ چینی و توماهاوک آمریکایی فراصوت هستند اما موشک کینژال روسی هایپرسونیک است. معمولاً موشک‌های هایپرسونیک بین ۵ تا ۱۰ ماخ سرعت دارند و هر ماخ ۱۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. موشک‌های هایپرسونیک در سرعت‌های بسیار بالا، قابلیت مانور و تغییر مسیر دارند؛ به طوری که سامانه‌های پدافند ضد موشکی نمی‌توانند هدف و مسیر آن را پیش‌بینی کنند و آن را مورد اصابت قرار دهند که از این رو در دنیا، کشورهای بسیار کمی از موشک هایپرسونیک برخوردارند.

در ادامه این گزارش آمده است:

خبر ساخت این موشک جدید، پیام‌های مهم و حساسی برای دشمنان ایران دارد و قطعاً دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک به معنای این است که تلاش رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی و هزینه کردن آنها برای ایجاد چتر پدافندی در مقابله با موشک‌های ایران، ناموفق بوده است؛ اما نکته مهم‌تر این است که موشک‌های هایپرسونیک می‌توانند کلاهک اتمی را هم حمل کنند و با امنیت بیشتری آن را به هدف مورد نظر برسانند، بنابراین ایران با ساخت این موشک جدید سعی دارد علاوه بر ایجاد بازدارندگی سطح بالا در برابر دشمنان، برتری نظامی خود را در منطقه غرب آسیا و خلیج‌فارس هم به‌عنوان یک منطقه پرآشوب تثبیت کند. هرچند پشتیبانی از برنامه‌های توسعه تکنولوژی متحدان ایران در سایر کشورهای دنیا هم بخش راهبردی دکترین دفاعی ایران است.

موشک‌های هایپرسونیک را تحویل آمریکایی‌ها بدهید!/ پشت پرده دعوای گرگ‌ها و شغال‌ها در لندن چه بود؟

روزنامه فرهیختگان نیز به اثرات بازدارنده این موشک‌های جدید پرداخته و در گزارش آل خود نوشته است:

نگاهی به سیاست‌های بازدارندگی به‌ویژه سیاست خاص بازدارندگی ایران نشان می‌دهد ساخت موشک هایپرسونیک که در حوزه‌های منطقه‌ای تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر قابل استفاده هستند، نه در حوزه منطقه‌ای و نه فرامنطقه‌ای در حوزه بازدارندگی نمی‌گنجد. بازدارندگی ایران در لایه اول مبتنی‌بر طراحی، ساخت و انبار گسترده تسلیحات متعارف حتی‌الامکان ارزان قیمت شامل موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپادهای انتحاری است که بردشان از لحاظ جغرافیایی شعاعی تا ۲۰۰۰ کیلومتری اطراف ایران را شامل شده و توسط زنجیره‌های دیگری نیز تکمیل می‌گردد.

فرهیختگان نوشته است:

 این تسلیحات با قابلیت به کارگیری در تعداد بالا برای ایران «بازدارندگی اشباعی» ایجاد می‌کنند. در لایه دوم ایران با ترکیب توانایی لازم برای «ساخت موشک قاره‌پیما» و «کلاهک‌های نامتعارف» در بردهای فراتر از ۱۲ هزار کیلومتر، بدون طراحی، ساخت و انبار آنها به دنبال ایجاد سایه‌ای از بازدارندگی فرامنطقه‌ای است.

موشک‌های هایپرسونیک را تحویل آمریکایی‌ها بدهید!/ پشت پرده دعوای گرگ‌ها و شغال‌ها در لندن چه بود؟

چرا رسانه سعودی علیه تلویزیون دولتی انگلیس موضع گرفت؟

روزناه جوان در ستون اخبار ویژه خود به بررسی اختلافات دو رسانه ضد ایرانی در لندن پرداخته و می‌نویسد:

قسمت‌های دیگری از مکالمه رعنا رحیم‌پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی با مادرش منتشر شده است. پیش از این، فایلی کوتاه‌تر از همین مکالمه منتشر شده بود که در آن رعنا رحیم‌پور از تمرکز تلویزیون سعودی اینترنشنال بر احزاب تجزیه‌طلب ایران می‌گوید، تمرکزی حمایتی که ایران یکپارچه را تهدید می‌کند. انتشار آن فایل صوتی باعث شد تا اینترنشنالی‌ها و بخشی از براندازان به او حمله کنند و نظراتش را منافقانه و اصلاح‌طلبانه بدانند.

موشک‌های هایپرسونیک را تحویل آمریکایی‌ها بدهید!/ پشت پرده دعوای گرگ‌ها و شغال‌ها در لندن چه بود؟

در ادامه این خبر آمده است:

جالب اینکه مجری بی‌بی‌سی می‌گوید اینترنشنال و بقیه خبرنگارهایشان را فرستادند جلوی ساختمان بی‌بی‌سی و بعد گفتند تجمع اعتراض مردمی علیه بی‌بی‌بی فارسی! نکته مشترک هر دو فایل این است که موضع علنی رحیم‌پور و خط‌مشی رسانه‌ای که در آن کار می‌کند، با این سخنان خصوصی متفاوت است. او برای فرافکنی در مورد رسوایی نفاقی که در موردش علنی شده، می‌گوید این فایل را رسانه‌های سپاه منتشر کرده‌اند؛ دروغی که عیان و البته برای کارمندان رسانه حکومتی انگلیس دروغ گفتن ساده و راحت است. وگرنه رسانه‌های داخلی ایران صرفاً بازنشرکننده آن فایل صوتی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • هوشنگ IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    39 4
    خخخخخ ایران شیر خفته است بیدارش کنی همه شما را پاره پاره می کنه
    • SE ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      8 1
      انقلاب اسلامی گلوله اتش است هر چقدر برای خاموش کردنش فوت میکنند شعله ور تر میشود
    • سید IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      8 5
      باید به اصلاح طلبان مرعوب یادآور شد که فعال شدن ساز و کار ماشه کدام تحریم ها را برمی گرداند که اکنون اعمال نمی شود؟! اگر هم تبادل بازرگانی با برخی کشورها از سوی ایران وجود دارد، به معنی لغو و یا تعلیق هیچ کدام از تحریم ها نیست بلکه از بی اثر شدن تحربم ها و دور زدن آن ها از سوی ایران است؛ نه از بابت لطف یانکیستان و اعوان و انصارش!
  • . IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    27 2
    باشه تحویل میدیم فقط اونجا منفجر میشه
  • هوشنگ IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    37 3
    الله اکبر ایرانی ها دمتون گرم
  • هوشنگ IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    19 2
    اگر ایران نباشه اسلام نیست اگر اسلام نابود بشه خدا به شما رحم نمی کنه بین خودتون جنگ راه می اندازه با دست خودتون همدیگر رو می کشین زمین پس یکی از فایده ایران اینه که خدا به خاطر مردان صالح از نابود کردن زمین خودداری می کنه این به نفع کل بشریته
    • SE ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      8 1
      احسنت نظرت کاملا درست و دقیق بود
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    48 2
    اصلاح طلبان تهوع آور...
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    26 3
    لطفا حواس نظام به دسیسه ها و توطئه های جدید و گستاخی های اون الهام خانوم بادکوبه ایه جامانده از دوره استالینی و همدست متوهم جامانده از دوران عثمانی گری اردوغان پاشا باشه چون بدجوری دارن رو مخ جوانان آذری کار میکنن و در باغ سبز نشونشون میدن برای باز کردن جبهه جدیدی از اغتشاشات در ایران با موضوع پان ترکیسم و جدایی طلبی
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    هرگاه دشمنان در خصوص پیشرفت‌های ما ابراز نگرانی کردند، نشاندهنده این بوده است که آن پیشرفت بازدارند دشمن یا افزایش دهنده اقتدار و نفوذ ایران در منطقه و جهان است. این یعنی اینکه اگر مذاکره ای باشد میتوانیم فشار بیشتری بیاوریم. البته اگر باشد....
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 14
    این سر وصداهای تبلیغاتی برای این موشکهای هایپر سونیک نکنید این هاراچندتا قرضی ازروسیه امانتی بهتون داده
    • صادق IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      7 2
      احمق جان خوبی؟؟؟!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      3 1
      شما با فتوشاپ خوش باش خخخخه
    • ناشناس IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      4 0
      به شرف نداشته ت قسم بخور
    • ح IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      3 0
      بسوز مه سوختن تو آبی است بر دل سوخته ما از غربی ها پس بسوز که سوختن تو دیدن دارد
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    روزنامه ی هم میهن چه مشتاقانه به ارباباش پیام داده ک زودتر مکانیسم ماشه رو تا تنور اغتشاش گرمه فعال کنین !!!!!
  • عارف اردبیل IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 1
    الهام خانم غلط الیر اردوغانان جانم فدای رهبر یاشاسن گوزل ایرانم ❤️🇮🇷❤️
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 2
    امپراطوری باستانی ایران دوباره زنده شده است و این بار مردان امپراطوری برای سرورمان مهدیِ فاطمه خواهند جنگید.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 1
    انگلیس خبیث بد جوری به کاهدان دروغپردازی زده دروغهایش بر کلا برملاشده
  • توجه کنید IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 1
    سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 1
    مثل اینکه این موشکها کل غرب و غربگداها رو ترسونده.
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 1
    سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ﴿۶۰﴾ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      آیا بمب اتم رباط الخیل است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 2
    ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ اﻗﺘﺪاﺭ ﺟﻮاﺏ اﻳﻦ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺟﻌﻠﻲ اﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺭا ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺗﻮ ﺧﻮاﺏ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ اﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﻴﺪﻭﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺑﺮاﺑﺮ ﻛﺸﻮﺭ اﻳﺮاﻥ اﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﺤﺮﻳﻚ ﻣﺮﺩﻡ اﻳﺮاﻥ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ ﻧﻘﺸﻪ ﻛﺜﻴﻒ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭا ﻋﻤﻠﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﻔﺮﻗﻪ اﻓﻜﻨﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺰﺭﮒ اﻳﺮاﻥ
  • . IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 2
    درود بر سپاه عزیز
  • شهروند IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    کاش به جای این همه دروغ و دغل که در سرتاسر جهان به خاطر چند صباح حکمرانی و زیاده خواهی هست اندکی انصاف و خدامحوری بود
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 1
    ساخت هرگونه وسيله ى دفاعى باعث افتخاره فقط نگرانى من اينه كه از طريق روسيه بخواند اين سلاح ها رو از چنگمون در بيارن روسيه و امريكا به موقعش باهم رفيق ميشن و معامله ميكنند مراقب روسيه باشيم دوستى خاله خرسه نباشه
  • عبدالله IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 1
    خاک بر سر بی رگ بی غیرت اصلاح طلبان خودفروخته. ننگ جامعه.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 2
    وقتی یک مفسد اقتصادی اجازه روزنامه‌نگاری پیدا کنه و به عنوان مهمان برنامه صدا و سیما پدر مرحومش رو کشته شده در بیمارستان! حساب کنه، چه انتظاری دارید؟
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 1
    فعال کردن مکانیسم ماشه سازمان ملل می تواند ۱.غنی سازی ۹۰ درصدی ۲.خروج از npt ۳.ساخت موشک بالستیک فراتر از ۵۵۰۰ کیلومتر را بدنبال دارد
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 1
    محمد جواد ظریف خبر داره هایپرسونیک سپاه رو یا خیال می کنه هنوز آرپیچی فقط داریم؟
  • عباس IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 1
    غربگرایان بیشتر سوختن... واقعا نمیفهمم چرا از پیشرفت و قدرت کشور خوشحال نمیشن و دوست دارن کشور بدبخت و وابسته باشه؟
  • ح IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 1
    به هر حال برا تحویل دادن به آمریکا و متحدانش درست شده البته قبل از شما به اسرائیل تحویل می‌دهیم آنهم در کمتر از 3 دقیقه!!!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 4
    غیرممکنه روسیه تکنولوزی هایپرسونیک را بهتان بدهد
    • ح IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      7 1
      احمق ما خودمون بهش دست یافتیم
  • حسین منصور حلاج IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 1
    صادقانه بگویم من خودم این تحلیل های طولانی وخسته کننده را کمتر میخوانم ولی در عوض نظریه های خوانندگان در پاورقی برام جالبتر است . در مورد این خبر نظر من اینه این شبکه ها دلسوز مردم ایران نیستند اینکه کاملا مشخصه .وقصدشان بازی دادن است بهتره . بازی نخوری همین.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 1
    به ساخت موشک هایپرسونیک توسط متخصصان و دانشمندان ایران اسلامی افتخار میکنم و دشمن علی رغم جنگ رسانه ایی و خرج هزینه های سرسام آور و گمراه کننده کاری از پیش نخواهد برد و تمامی دسیسه های آنها را نقش بر آب خواهیم نمود .ما ملت امام حسینیم.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 0
    دو دسته مردم داریم کسانی که جان و مالشان را فدای ملت و مملکت کرده و می کنند و کسانی که ملت و مملکت را برای منافع خود می فروشند این اقشار پست ترین و بی وجدانترین و کثیف ترین افراد روی کره خاکی هستند که نه شرف و ناموس دارند و نه وجدان
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 0
      کیف کردم ازین حرفت عالی گفتی
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    اگر موشکها رو بخوان براشون میفرستیم مشکلی هم نیست که خودشون بگن کجا تحویل بدیم ولی چون سرعتش زیاده اگر نتونستن بگیرنش و اونجا ترکید ناراحت نشن نگن ضربه مغزی ملایم شدیم
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    اینها همون ترسوهای حقیری هستند که میگفتند اگرترامپ از برجام خارج بشه جنگ راه میندازه پس کو جنگ ؟ به این ترسوهای گوش به فرمان غرب اگر بود نصف ایران را به صدام داده بودیم
  • دوران IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    به آمريكا بگوييد از ما عصباني باش واز اين عصبانيت بمير. قابل توجه نوكران و بردگان وذليلان داخلي و خارجی. موشك گذاشتيم براي نابودي شما دشمنان خواروذليل نابوديتان نزديك است.
  • س ح IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    ۴۴ سال دشمنان غربی عربی عبری هرچه درتوان دارند برای نابودی ایران وافکار واعتقادات مردم ایران بکارمیبرن اما دلاوران وقهرمانان این سرزمین همیشه پیروز این میدان‌ها بوده وخواهند بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس