در اجتماع هیأت‌های مذهبی مطرح شد: درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با اغتشاشگران

اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی و امت حزب‌الله در بزرگداشت مقام رفیع شهدای مظلوم شاهچراغ (ع) و همچنین شهدای امنیت امشب در مسجد ارک تهران برگزار شد و هیأتی‌ها از قوه قضاییه خواستند تا با اغتشاشگران بدون مماشات برخورد کند.

به گزارش مشرق، اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی و امت حزب‌الله در بزرگداشت مقام رفیع شهدای مظلوم شاهچراغ (ع) و همچنین شهدای امنیت امشب دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام مصطفی کرمی و مرثیه‌خوانی منصور ارضی، حسین سازور، محمدرضا طاهری، احمد واعظی و حسین طاهری در مسجد ارک تهران برگزار شد. در این مراسم مداحان علاوه بر روضه‌خوانی برای حضرت زهرا (س) که امشب شب شهادت ایشان به روایت ۴۵ روز بود، برای حضرت علی اصغر (ع) هم روضه خواندند.

همه وظیفه داریم به دفاع از دین خدا بپردازیم

حسین سازور مداح اهل بیت در ابتدای این مراسم به شعرخوانی پرداخت که بخشی از متن شعر او به شرح زیر است:

جز آستان سحر صاحب نجاتی نیست
به غیر اشک و دعا چشمه حیاتی نیست

گناه را به دعا و ثنا می‌بخشند
که جز دعا و بکاء هیچ التفاتی نیست

اگر که در پی خلق خوشی بدان به یقین
ز اشک و آه سحر خوب‌تر صفاتی نیست

به جز دلی که شکسته برای مظلومی
میان بنده و مولا مناسباتی نیست

حیات ناب لقاء حسین فاطمه است
که ناب‌تر ز شهادت دگر وفاتی نیست

برای جلب رضای خدا به کعبه قسم
فراتر ز سفر کربلا براتی نیست

میان اشک عبادات، روضه قیمتی
از این نماز مقبول‌تر صلاتی نیست

وی با اشاره به اینکه امروز همه وظیفه دارند، اظهار داشت: زمانی که به کاروان کربلا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که طفل شیرخواره، کودک سه ساله یا هفت ساله، نوجوان ۱۳ ساله، جوان و همچنین پیرمرد ۹۰ ساله در آن حضور دارد. افرادی عثمانی‌مذهب، نصرانی، غلام‌سیاه و یا امیر لشکر هم در این کاروان هستند. این به معنای آن است که همه ما وظیفه داریم زمانی که به دین خدا هجمه می‌شود به دفاع بپردازیم.

سازور با اشاره به اینکه هرکس براساس توان خود با پول، قلم و یا حضور خود باید به دفاع از دین بپردازد، گفت: خداوند به حضرت شعیب پیامبر وحی کرد که ۱۰۰ هزار نفر از قوم تو را که ۴۰ هزار نفرشان از اشرار و ۶۰ هزار نفرشان از ابرار هستند، عذاب خواهم کرد. حضرت شعیب پرسید اشرار که وضعیت‌شان مشخص است، ابرار چرا عذاب می‌شوند که خداوند فرمود این افراد در برابر ظلم و عمل زشت اشرار سکوت کردند. امروز همه وظیفه داریم برای رضای خدا و دفاع از دین دست از سکوت برداریم و تبیین‌گری کنیم.

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با اغتشاشگران

او در ادامه شعر دیگری خواند که مردم با مشت‌های گره کرده او را همراهی کردند. متن این شعر به شرح زیر است:

خون شهیدان ما از رگ خون خداست
خون عزیزان ما هدیه به آن سرجداست
لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است

ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
مگر امت بمیرد علی تنها بماند

جمهوری اسلامی حریم اهل بیت است
حافظ این انقلاب کریم اهل بیت است

مطالبه رفراندوم را از عربستان کنید که تفاوت صندوق رأی و میوه را نمی‌داند

حجت‌الاسلام مصطفی کرمی سخنران مذهبی در این مراسم با بیان اینکه برخی این روزها مطالبه می‌کنند که به این دلیل که جمعی از مردم اعتراض دارند نسبت به حاکمیت و نظام اسلامی مستقر باید رفراندوم برگزار شود و این سخن نیز توسط یک فردی که برای مردم کشور ما شناخته شده است هم تکرار شد، اظهار داشت: برخی می‌گویند آن نسلی که ۹۸ درصدشان به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند امروز یا از دنیا رفته‌اند و یا ممکن است نسبت به انتخاب گذشته خود پشیمان باشند. وظیفه نظام این است که مجدداً رفراندوم برگزار کند.

وی افزود: ابتدا پاسخی به آن فرد که این موضوع را مطرح کرد، بدهم. آن هم اینکه اگر این موضوع از سوی شما پذیرفته باشد تمام حیثیت مکتب شما ساقط می‌شود زیرا هیچ‌یک از کسانی که شما به عنوان خلیفه قبول دارید متکی به آرای مردم نبودند و در زمان حکومت آنها نیز مردم رضایت نداشتند و آنها به نارضایتی مردم توجهی نداشتند و با قتل و زورگویی صدای آنان را می‌بستند. 

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با اغتشاشگران

 کرمی اضافه کرد: او باید این پیشنهاد را اول به آن حاکمانی که او را حمایت می‌کنند داشته باشد زیرا عقب‌ افتاده‌ترین نظام را در عربستان سعودی شاهد هستیم که رأی مردم در آن معنایی ندارد و فضایی مخوف و امنیتی بر آن حاکم است. به تعبیر مقام معظم رهبری در این کشورها صندوق رأی با صندوق میوه تفاوتی ندارد. 

این سخنران مذهبی گفت: نظام اسلامی ما دارای پشتوانه ۹۸ درصدی رأی مردم است و نظامی کارآمد و مبتنی به آرای مردم است که سرنوشت آن را آرای مردم تعیین می‌کند که چند روز گذشته در سیزدهم آبان حمایت مردم از این نظام را شاهد بودیم. 

وی با بیان اینکه از نظر مکتب شیعه وظیفه حاکم مستقر که مبتنی بر آرای مردم حکومت می‌کند حتی اگر ۹۹ درصد مردم هم ناراضی باشند، برگزاری رفراندوم نیست، تصریح کرد: امیرالمؤمنین با اینکه حق بود اما چون اقبال عمومی و مردمی نداشت ۲۵ سال در سیاست سکوت کرد زیرا پیامبر به ایشان فرموده بود ولایت بعد از من با توست اما به شرط اینکه مردم به دنبال تو بیایند. امیرالمؤمنین ۲۵ سال صبر کرد و بعد از آن وقتی مردم دیدند یکی پس از دیگری افرادی که سر کار می‌آیند شرایط را سخت‌تر می‌کنند به سراغ ایشان آمدند. 

امیرالمومنین ۲۰ هزار مسلمان نماز جماعت خوان را برای حفظ نظام کشت

کرمی اظهار داشت: امیرالمؤمنین بعد از آنکه اقبال عمومی مردم را دید شرایط خود را اعلام کرد و فرمود حکومت ما مبتنی بر عدالت خواهد بود. زمانی که ایشان عدالت واقعی را به پا کرد و در برابر ظلم و فساد ایستاد نارضایتی میان بخشی از مردم ایجاد شد اما ایشان رفراندوم به پا نکرد بلکه مقابل آنها محکم ایستاد. اولین جنگ امیرالمؤمنین با طلحه و زبیر بود. براساس نقل‌های تاریخی در این جنگ ۲۵ هزار نفر کشته شدند که پنج هزار نفر از سپاه امیرالمؤمنین شهید شدند و ۲۰ هزار نفر نیز از سپاه مقابل بودند. یعنی ایشان برای حفظ نظام ۲۰ هزار نفری را کشتند که نماز جماعت می‌خواندند. 

وی ادامه داد: در  جنگ خوارج که به تعبیری ریزش‌های انقلاب بودند و در زمان حرکت‌شان به سمت نهروان باغ‌ها و خانه‌ها را آتش زدند امیرالمؤمنین طبق سنت خود ابتدا با آنها صحبت کرد و به روشنگری پرداخت. جمعیت آنان ۱۲ هزار نفر بود که بعد از صحبت‌های امیرالمؤمنین ۸ هزار نفر پشیمان شدند اما چهار هزار نفر همچنان پافشاری کردند که امیرالمؤمنین فرمود این چهار هزار نفر که متظاهر هستند و تنها ظاهر دین را دارند و با اینکه پیشانی‌شان مانند زانوی شتر پینه بسته است باید کشته شوند و حتی به زخمی‌های آنان هم نباید رحم شود

قوه قضاییه مانند امیرالمومنین با اغتشاشگران برخورد کند

این سخنران مذهبی تصریح کرد: امروز اگر چادر از سر زنان کشیده می‌شود، قرآن آتش‌می‌زدند و نیروهای نظامی و امنیتی ما را می‌کشند به دلیل مماشاتی است که مسئولان نظام متأسفانه دارند. رسم امیرالمؤمنین این بود که اول روشنگری و صحبت می‌کرد اما اگر افراد پافشار داشتند مماشات را کنار می‌گذاشت و برخورد جدی می‌کرد. قوه قضاییه امروز در یک پیچ تاریخی است و باید تکلیف خود را با دقت و سرعت انجام دهد.

کرمی گفت: هرکس در هر نقطه‌ای که جوانی از این مملکت را به شهادت رسانده است بعد از آنکه حکمش محاربه شناخته شد باید اعدام شود که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد. ما از قوه قضاییه درخواست داریم که مماشات، تسامح و اغماض را کنار بگذارد و برخورد جدی با این افراد داشته باشد. 

با سلبریتی‌های خائن به نظام بدون مماشات برخورد شود

وی با بیان اینکه اگر مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته عناوین اقتصادی برای سال‌ها انتخاب می‌کردند امروز را می‌دیدند که موضوعات اقتصادی آتش یک فتنه شده است، عنوان کرد: پیامبر در زمان فتح مکه ابوسفیان، هند و وحشی را بخشید اما در خصوص چهره‌هایی که به زعم امروز سلبریتی بودند و علیه ایشان شعر گفتند اغماض نکرد و فرمود باید کشته شوند. یعنی کسی که ظرفیت اجتماعی و هویت خود را از مردم و این نظام دارد اگر علیه نظام موضع‌گیری کرد باید بدون مماشات با او برخورد کرد.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه فضای مجازی امروز قتلگاه جوانان ما شده است، گفت: هرکس به قدر ظرفیت خود باید در این فضا موضع‌گیری کند. اگر جهاد تبیین شفاف‌سازی کرده بودیم امروز جوان ما را فریب نمی‌دادند. جمعیت کفر ناشی از پریشانی و کم کاری‌های ما است.

جهادگران تبیین محبوب‌ترین افراد نزد اهل بیت هستند

کرمی اظهار داشت: محبوب‌ترین افراد نزد اهل بیت (ع) افرادی بودند که جهاد تبیین داشتند و در مواقع مناسب موضع‌گیری سیاسی می‌کردند و این رویکرد موجب رشد این افراد شده بود. هرکس امروز نسبت به خون شهدا وظیفه دارد و قشر مذهبی در این بین وظیفه مهم‌تری برای جهاد تبیین دارند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌فتنه اخیر خیر است زیرا هویت افراد مختلف را نشان داد و به خود ما هم نشان داد تا بدانیم چقدر پای کار این نظام هستیم. ما بارها گفته‌ایم ای کاش روز عاشورا بودیم امروز روز عاشورای ما است و باید خودمان را نشان دهیم. ماهیت دیگر فتنه این است که زباله‌های نظام دور انداخته می‌شوند. 

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با اغتشاشگران

شاید اگر در زمان اهل بیت بودیم، جز خوارج می‌شدیم

منصور ارضی مداح اهل بیت در بخش دیگر این مراسم گفت: اگر خود ما هیأتی‌ها از دست نرویم دشمن فرار خواهد کرد. امروز دنیا روی زنان مانور بسیاری دارد. زنان ما پاک‌سرشت هستند و باید از حضرت معصومه (س) درس بگیرند که ایشان برای حفظ دین هجرت کرد و در این راه به شهادت رسید. 

وی افزود: مشکل اصلی ما از بچه‌های هیأتی و حزب‌اللهی است که متأسفانه موضع‌گیری‌های نادرستی دارند. گاهی می‌گویم خدا را شکر ما در زمان اهل بیت نبودیم و الا ما هم جزو خوارج می‌شدیم. 

ارضی در ادامه به شعرخوانی پرداخت که بخشی از متن شعر او به شرح زیر است:‌

ما را برای گریه کردن آفریدند
زیباست اصلا زندگی با نوکری‌ها

سربند یازهرا بستند عشاق
سهمیه دارند اینجا مادری‌ها

صد فتنه را ریزد بهم در جنگ احزاب
عهدی که می‌بندند باهم حیدری‌ها

ای مرگ بر وجدان کسی که نفهمید
خاری به چشم دشمن است این رهبری‌ها

دیدند این ۴۰ روز تا پای شهادت
ماندند پای دین‌شان پامنبری‌ها

این روزها مثل غروب کربلا بود
برداشت‌هایی داشتیم از روسری‌ها

روزی که از ناموس ما چادر کشیدند
شد حالشان در روضه بدتر دختری‌ها

حرمت نگه دارید چون زهرا شهید است
نذر شفای اوست جان بستری‌ها

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با اغتشاشگران

ما بیخیال خون شهیدان نمی‌شویم

در بخش دیگر این مراسم احمد واعظی مداح اهل بیت (ع) و رئیس کانون مداحان به شعرخوانی پرداخت.

بخشی از متن شعر او به شرح زیر است:

این آب و خاک کشور الطاف کبریاست
در سایه حمایت سلطان امام رضاست

تا زنده‌ایم ناقض این پیمان نمی‌شویم
ما بیخیال خون شهیدان نمی‌شویم

دشمن بدان چون رگ ایمان ما بود
نام حسین عزیزتر از جان ما بود

این بیت شعر او با لبیک یا حسین حضار همراه شد.

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با اغتشاشگران

پایان‌بخش این مراسم مرثیه‌خوانی محمدرضا طاهری و حسین طاهری بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    خودتون میدونید قوه قضائیه مماشات کار نیست
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    این مقایسه های تاریخی کار بد و ضربه زننده به دین است ، ضمن اینکه طبق اسناد تاریخ هم نیست در جنگ نهروان « با آغاز جنگ، به سرعت تمامی خوارج کشته و یا زخمی شدند، زخمی‌ها به تعداد چهارصد نفر، به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند، در مقابل از سپاه علی (ع) تعدادی کم‌تر از ده نفر کشته داشت، از اجتماع خوارج در نهروان کم‌تر از ۱۰ نفر فرار کردند که یکی از آنان عبدالرحمن بن ملجم مرادی قاتل امام علی(ع) بود» در جنگ جمل هم هر کس که زخمی یا تسلیم شد ازاد کردند و حضرت علی دستور داد حتی حق غنیمت گرفتن ندارید.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      1 0
      یعنی اینا رو تندروها می فهمند؟
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    عالی
  • شیرزاد IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    بسیار مطالب خوب و مهمی ارائه شده ولی چرا اجازه عکس گرفتن از صفحه داده نمیشود اینجوری مدتی بعد مطالب فراموش میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس