سعید جلیلی: مردم باید خود را شریک دولت بدانند

سعید جلیلی با بیان اینکه مردم باید خود را شریک دولت بدانند و به کمک آن بیایند،گفت:مردم باید در حد وسع خود کارهای دولت را دنبال کنند و در صورت انحراف، انتقاد و در صورت موفقیت، اقدامات آن را تشویق کنند.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عصر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید به مناسبت بزرگداشت سالروز ۱۳ آبان افزود: منظورم از دولت در سایه بیش از یک تشکیلات و حزب بود، شکل گیری یک گفتمان برای پررنگ سازی و تاثیرگذار نقش مردم در امور کشور است.

وی یادآورشد: در دفاع مقدس به پیروزی دست یافتیم، چون کار فقط به چند نهاد مربوطه و نظامی سپرده نشد و مردم برای مدیریت آن پای کار آمدند.

جلیلی اظهارداشت: در سایر امور نیز مردم باید خود را شریک دولت بدانند و به کمک آن بیایند و سایه به سایه علاوه بر همراهی، در بهبود امور تاثیرگذار باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: در این میان دانشجویان و دانشگاه ها از جایگاه خاصی برخوردار هستند و می توانند مرتبط با رشته های آموزشی خود، هر جایی که خطا و انحرافی وجود داشت، خطا را تصحیح کنند و اگر روندی خوب پیش رفت، برای تداوم آن همراه با دولت باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان موظف و محق هستند که در صحنه حضور داشته باشند و متناسب با ماموریت محله به آنها، نقش ایفا کنند چرا که بهترین جای نقد و بررسی مسائل در کشور، دانشگاه ها هستند که آرا و نظرات متنوعی در آن وجود دارد.

جلیلی ادامه داد: با توجه به تحولاتی که این روزها در جامعه با آن مواجه هستیم، پدیده پیش رو را باید از چند لایه و بعد مورد برررسی و تحلیل قرار داد تا متوجه علل شکل گیری و سیر تحولی آن شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هیچ پدیده ای را نمی توان فارغ از روند تاریخی شکل گیری آن بررسی کرد، تاریخ و علم را ابزاری برای بهره گیری از تجربیات گذشتگان برای مدیریت پدیده های کنونی و آینده برشمرد.

وی حرکت انقلاب اسلامی را یک روند ۶۰ ساله از ۱۳ آبان سال ۱۳۴۲ دانست و اضافه کرد: بحثی که زمانی با مخالفت با کاپیتالاسیون برای دولت آمریکا شروع شد، امروز به اعلام شکست این دولت در برابر مقاومت مردم ایران تبدیل شده است.

جلیلی اعلام کرد: دولت آمریکا تمامی ابزارهای ممکن برای مقابله با انقلاب اسلامی را به کار گرفت و امروز متوجه بی تاثیر بودن آن در مقابل ملت ایران شده است و با عنوان فشار حداکثری قصد دارد تک تک شهروندان ایران اسلامی را تحت فشار قرار دهد تا به این طریق به اختلافات و اعتراضات داخلی دامن بزند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز دولت آمریکا ابزار دیگری برای مقابله با جمهوری اسلامی ندارد، گفت: دولت آمریکا می داند که هم اکنون ایران به نقطه ای رسیده که می تواند به روند پیشرفت و توسعه خود سرعت بدهد و شروع به برطرف سازی نقص ها و خطاها کند و به کشوری قوی و تنومند تبدیل شود، موجودی که ثمره مشارکت و حضور مردم برای رفع تمامی سختی ها و فشارهاست.

وی خاصیت انقلاب اسلامی را اکتفا نکردن به حداقل ها برشمرد و لازمه تداوم روند پیشرفت را تعریف برنامه دقیق برای تک تک جوانان و بهره گیری از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها اعلام کرد.

جلیلی افزود: امروز باید فضا و پیشرفت کشور به گونه ای پیش برود که به تدریج افراد شایسته عرصه را از دست افرادی ناشایست و فرصت طلب خارج کنند و کار را به دست بگیرند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به دانشجویان در خصوص برجام و روند مذاکرات گفت: با هر نوع عقب نشینی، کشورهای طرف مذاکره خود را محق می دانند انتظارات و مطالباتشان را فراتر ببرند، همانگونه که پس از امضای برجام، به بحث موشکی وارد شدند در حالی که شاهد توقف بخشی از فعالیت های هسته ای ایران بودند.

وی یادآورشد: بهره گیری از انرژی هسته ای برای تامین برق، داروهای مورد نیاز و دیگر علوم و فناوری وابسته به آن، حق مردم ایران است و نباید از چنین حقی کوتاه آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 1
    بله
  • DE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    وظیفه مردم پرداخت مالیات و جریمه و عوارض برحق است ووظیفه دولت ، استفاده مشروع از این درآمدها و بودجه کشور برای توسعه و رفاه مردم
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    درود
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    موافقم
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس