دستگیری مادری که دخترش را ربوده بود/ کشف شکلات‌های قاچاق

در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهم ترین این حوادث را بخوانید.

به گزارش مشرق، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری یکی از عوامل آدم‌ربایی دختر خردسال در تهران

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با وقوع آدم‌ربایی یک دختر خردسال در غرب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، دختر خردسال هنگامی که در خانه پدر خود در غرب تهران بوده توسط مادرش به مکانی نامعلوم ربوده شده است.

رئیس پلیس آگاهی افزود: کارآگاهان در گام بعدی پی بردند، مادر این کودک خردسال پس از ربودن فرزند خود، همراه با وی به کمک یک مرد جوان پاسپورت جعلی تهیه کرده و بدون اجازه پدر خانواده به کشور امارات مهاجرت کرده است.

کارآگاه ولیپور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، مرد جوان را پس از تحقیقات گسترده شبانه‌روزی شناسایی کردند و در ادامه موفق به دستگیری وی شدند.

وی افزود: مرد جوان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی ادعا کرد در ازای دریافت ۶۵ میلیون تومان پول دخترِ زن جوان را به عنوان فرزند خود نزد اداره‌گذرنامه جا زده و پاسپورت دریافت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد، دختر خردسال و مادرش به دبی رفتند و در ادامه قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم قرار گرفت و تلاش‌ها برای بازگشت این دختر خردسال ادامه دارد.

دستگیری زن جیب بر

سرهنگ امیرهوشنگ امیری اظهار داشت: روز گذشته عملیات کلانتری ۱۰۹ بهارستان در حال گشت زنی در محله بهارستان به خانمی که در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان بوده مشکوک می‌شوند و متهم را زیر نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در همین حین مأموران متهم را در حال جیب بری از شهروندی مشاهده کردند افزود: سریعاً وارد عمل شده و با توجه به ازدحام جمعیت در پیاده رو متهم که با مشاهده مأموران در حال فرار بود در یک عملیات منسجم پلیسی متهم دستگیر شد و در بررسی اولیه از کیف همراه متهم ۱۰۰۰ یورو که لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت در محله بهارستان به روش جیب بری معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳۸۰ میلیون ریال اعلام کردند.
سرهنگ امیری با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع داده شد.

کشف ۳۱ کارتن شکلات قاچاق در تهران

سرهنگ پیمان لطیفی درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، مأموران کلانتری آزادی، حین کنترل تردد خودروهای عبوری در محدوده بزرگراه شهید لشگری به یک دستگاه خودروی وانت حامل بار پارچه مشکوک و با رعایت حقوق شهروندی متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروی توقیفی ۳۱ کارتن قاچاق، فاقد مجوزهای قانونی و مدارک گمرکی که در بار پارچه پنهان شده بود کشف کردند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه راننده خودرو حمل کالای قاچاق اعتراف کرد ادامه داد: بنا بر نظر کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ لطیفی خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق در تهران

سرهنگ هدایت بهرامی درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، مأموران پایگاه جنوب این پلیس، حین کنترل محورهای مواصلاتی در محدوده حسن آباد و تردد خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون حامل بار میوه مشکوک و با رعایت حقوق شهروندی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروی توقیفی مقادیری کالای قاچاق شامل: ۳ هزار و ۱۱۸ عینک مختص شنا و وسایل ورزشی استخر و سالن‌های شنا، فاقد مجوزهای قانونی و مدارک گمرکی که در بار میوه پنهان شده بود کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه راننده خودرو به تهیه و انتقال کالای قاچاق از استان‌های جنوبی کشور به شهر تهران اعتراف کرد ادامه داد: بنا بر نظر کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ هدایتی خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    3 0
    زنده باد فراجا
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 1
    دستس را بسوزانید تا خالکوبی اش پاک شود چون تتو نماز ندارد
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 1
    کدوم مرد احمقی می تونه دختر کوچولوش رو بدون مادر بزرگ کنه همون دختر کوچولو بزرگ بشه به پدرش نمی گه چرا من رو در دوران کودکی از مادرم جدا کردی؟ آن مرد دارد در خانه خودش دشمن تربیت میکند
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    3 0
    اینها همش بخاطر شعارهای خوشرنگ زن زندگی ازادی هست زنانی هستند که شیطان ازونها واهمه و نفرت داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس