محمد حسین صفار هرندی پژوهشگر تاریخ در حال سخنرانی در آیین پایانی دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً خاطره‌ای قابل تأمل از مسئولیت‌گریزی حسن روحانی نقل کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

روایت صفارهرندی از مسئولیت‌گریزی روحانی

آخوندی: جمهوری اسلامی بر اساس حاکمیت قانون تاسیس شد نه شرع!/ روایت صفارهرندی از مسئولیت‌گریزی روحانی

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، طی سخنانی در آیین گرامیداشت شهدای شاهچراغ در مسجد سالار شهیدان تبریز به ذکر خاطره‌ای جالب از سلوک عجیب دولت‌داری شیخ حسن روحانی پرداخته است.

او با اشاره به نقش سم‌پراکنی برخی افراد و شبکه‌های فضای مجازی در اغتشاشات اخیر می‌گوید: متاسفانه وقتی برای کنترل فضای مجازی بدون مهار و ضابطه اقدام می‌شود، برخی با آن مخالفت می‌کنند. البته در زمینه کنترل فضای مجازی باید مدیریت شده و با حساب و کتاب ورود کنیم.

صفارهرندی می‌افزاید: برخی دولت‌ها به چنین موضوعاتی بی‌توجه بوده‌اند به طوری که وقتی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهد در مورد موضوع موسیقی و ضابطه‌مندی آن با رئیس دولت پیشین صحبت کند، این پاسخ را می‌شنود که مگر ما مسئول گوش مردم هم هستیم!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با کنایه به روحانی تصریح می‌کند: مردم باید بدانند که دولت‌ها برای آسانی کار آنها سر کار هستند اما این سهولت به معنی آسانی ظاهری نیست و دسترسی آسان همه به ابزاری چون اسلحه نتیجه‌اش می‌شود کشتار کودکان در مهدکودک‌های آمریکا.

به گزارش مشرق، صفارهرندی ادامه می‌دهد: سهل‌گیری ظاهری برخی دولت‌ها در کشور ما نیز اکنون منجر به تربیت نسلی شده که برخی در آن به هیچ قیدی مقید نیستند و وقتی حدود هزار نفر از دستگیر شدگان اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرند، متوجه می‌شویم که هیچ قرابتی با فرهنگ دینی و ملی ما ندارند و حتی اطلاعی از اصول اولیه‌ای چون نماز ندارند.

وی افزود: به واسطه عملکرد برخی مسئولان شاهد صحنه‌هایی هستیم که برخی دختر و پسر دسته جمعی در فضای علمی و فرهنگی مانند دانشگاه زبان به دشنام و فحاشی می‌گشایند و در خارج از کشور نیز شاهد تجمع کسانی بودیم که نه تنها با یکدیگر زاویه و اختلاف دارند، بلکه هیچ یک از معیارها و اصول اولیه را به رسمیت نمی‌شناسند و برای نمونه در یکی از همین تجمعات وقتی فردی با عنوان در خطر بودن ناموس ایرانیان در داخل می‌خواست جمع را تهییج کند، از سوی برخی دیگر با این جواب روبه‌رو می‌شود که ما ناموسی نداریم و ناموس کسی نیستیم.[1]

*از خاطره جالب نقل شده پیرامون سلوک عجیب روحانی و دولت‌داری ضعیف او که بگذریم؛ اما نکته مهمی که در سخنان این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به چشم می‌خورد؛ تأکید او بر نقش اصلی و غیر قابل انکار دولت‌ها در تربیت عمومی جامعه است.

چه اگر دولتی در حیطه وظایف اجرایی خود اعم از اقتصاد و فرهنگ و... دچار اهمال یا مماشات یا انحراف باشد؛ اثر این آسیب‌ها بصورت مستقیم و البته تصاعدی در جامعه احساس خواهد شد. یعنی طبعا اگر تربیت کسانی از افراد جامعه دچار انحراف می‌شود؛ باید علت آنرا در نمره پایین دولت‌های دو دوره‌ای در اجرائیات فرهنگی و اقتصادی توجه کرد. (دقت شود که دولت‌های دو دوره‌ای در تربیت‌های نسلی تأثیر مستقیم و بیشتری دارند)

و باز هم یعنی اگر دولتی در مسیر اجرائیات معقول اقتصادی و فرهنگی نباشد؛ طبعا در اعوجاجات ذهنی جامعه مقصر است.

 راه رفع این مسئله نیز عبرت گرفتن و در ادامه تلاش بیشتر برای "رأی خوب" از سوی مردم است چون دولت‌ها در ایران انتخاب مستقیم مردم هستند.

***

آخوندی: جمهوری اسلامی بر اساس حاکمیت قانون تاسیس شد نه شرع!

آخوندی: جمهوری اسلامی بر اساس حاکمیت قانون تاسیس شد نه شرع!/ روایت صفارهرندی از مسئولیت‌گریزی روحانی

عباس آخوندی، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی که چندی قبل طی یادداشتی پیرامون اغتشاشات اخیر مدعی شده بود که این رخدادها در اعتراض به ناکارآمدی نهاد دین در اداره جامعه بروز یافته است[2]؛ اخیراً نیز در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه اعتماد در همین باره اظهار کرده است: از نظر من رخدادهای اعتراضی اخیر دو مخاطب بسیار مستقیم دارد؛ یکی «حکومت» است که معترضان نسبت به کیفیت حکمرانی آن اعتراض دارند و باید حکومت پاسخگو باشد. مخاطب بعدی مرجعیت و حوزه‌ی دینی است. چون حکومت می‌گوید ما موظف به اجرای احکام شرع هستیم و اتفاق تاسف‌آور مرگ شادروان مهسا امینی نیز در حین اجرای فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر رخ داد. حال، دستِ‌کم گروهی از معترضان نسبت به اجبار در پوشش حجاب معترضند. بنابراین، حوزه‌ی دین باید موضوعش در ارتباط با اعمال زور در اجرای احکام شرع را روشن کند. فراتر آن‌که جمهوری اسلامی دو مبنای مشروعیت دارد، یک جمهور که حکومت باید متکی بر آرای عمومی و اراده‌ی ملت باشد و دیگری اسلامیت. اگر بخواهیم نهادی به ماجرا ورود کنیم، وقتی بحث اسلامیت مطرح می‌شود ما با نهاد دین مواجه هستیم. نهادی که مفهوم اسلامیت حکومت را صورت‌بندی کرده و به آن رسمیت داده است. بنابراین، دو نهاد، مخاطب معترضان شناخته می شوند. یکی «حکومت» که نهاد رسمی است و دیگری «مرجعیت و حوزه‌ی دینی.»

او در ادامه نیز می‌گوید: به محض اینکه حکومت قانون را به حاکمیت احکام شرع تبدیل کردید، موجبات «اعمال تبعیض بین مومنان و غیرمومنان» فراهم می‌شود و تعارض اجتماعی آغاز می‌شود. همه حرف این است که آیا جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی باید مجری احکام شرع باشد و به «تبعیض» رسمیت ببخشد و یا مجری قانون باشد و «عدالت» میان شهروندان را مبنا قرار دهد؟ این همان سوال بنیادین است که هم مرجعیت و حوزه‌ی دین باید به آن پاسخ دهد و هم حکومت. اگر بگویند احکام شرع اولویت است، بلافاصله با این چالش مواجه خواهند شد که این بر خلاف «اخلاق» و رعایت اصل عدالت انسانی است و هم‌چنین، برخلاف تعهد حکومت به قانون اساسی است (درباره آن بحث می‌کنیم). در مرحله بعدی این پرسش مطرح می‌شود آیا که برای اجرای احکام شرع، می‌توان به زور متوسل شد؟ این دو پرسش بنیادین است که هنوز حکومت و مرجعیت دینی به آنها پاسخ نداده‌اند.

آخوندی همچنین اظهار کرده است: مرحوم امام (ره) هرچند در مصاحبه‌هایی که در فرانسه هم داشتند نسبت به اجرای قوانین الهی، و یا قوانین سلام و مطابقت قانون اساسی با قانون اسلام بیاناتی داشتند، دستِ‌کم پس از پیروزی انقلاب و پیش از تصویب قانون اساسی به صراحت اراده‌شان را در جهت «اجرای احکام شرعی» و مبنا قراردادن «فقه» بیان می‌کنند و در این ارتباط موضوعی را در ابهام نمی‌گذارند. البته، بقیه رهبران انقلاب، مثل مرحوم طالقانی و یا شهید مطهری، بیشتر اصرار به اجرای قانون دارند و نسبت به اجرای شرع تاکید مستقیمی ندارند!

او در تشریح بیشتر نظر خود می‌گوید: بر اساس بیان صریح قرآن همه باید به قرارداد خود وفادار باشند. نمی‌شود که قراردادی بسته شود، بعد کار دیگری صورت گیرد. نظر علما هرچه که باشد، محترم است و کسی نمی‌تواند به آن بی احترامی‌کند، اما نهایتا ملت هست و قراردادی که امضا شده‌است. امام (ره) از مردم درخواست کردند که مردم به همین قانون اساسی رای دهند و بعد هم اعلام می‌کنند که به رای مردم و تعهدشان به مردم وفادارهستند. واقعیت آن است آنچه که به رای گذاشته شده، اجرای قانون است. امروز کسی نمی‌تواند از قرارداد منعقده با مردم عدول کند. آیا حوزه دین می‌تواند از جمهوری اسلامی و حکومت چیزی را بخواهد که فراتر از اختیاراتش است؟ مثلا حوزه از جمهوری اسلامی بخواهد که همه احکام شرع را پیاده سازی کند. امروز که جمهوری اسلامی بر اساس حاکمیت قانون تاسیس شده نه حاکمیت شرع؛ آیا حوزه می‌تواند یک چنین خواسته‌ای داشته باشد؟ 

آخوندی تأکید می‌کند: ایران در برابر یک دو راهی قرار گرفته‌است. یا باید کشور به سمت یک صلح اجتماعی فراگیر حرکت کند یا اینکه به سمت یک آشوب مطلق گام بردارد.[3]

*حرف آخوندی همچنانکه در قسمت‌های مختلف مصاحبه مذکور به کرّات تکرار می‌شود اینست که شرع نبایستی اجرا شود و در اداره جامعه صرفا باید به قانون اتکا کرد. لکن این حرف بی‌مبنا را کسی می‌زند که به عمد یا از روی سهو عاجز است از تشخیص مفاهیمی مثل "مبنای قانون، مفسر قانون و قانونگذار".

یعنی او نمی‌داند که یک قانون می‌تواند مبنای اسلامی داشته باشد و منطبق با شرع مقدس باشد. ضمن اینکه رأی مفسر این قانون نیز علی‌القاعده قانون است و ایضا قانونگذار مشخص شده درون قانون اساسی هم می‌تواند قوانینی منطبق بر شرع تولید کند.

پس فهم مسئله سخت نیست اگر خودمان را به خواب نزده باشیم.

جالب است که می‌بینیم آخوندی در یک استفهام انکاری از حوزه می‌پرسد که آیا می‌تواند از حاکمیت مطالبه اجرای همه احکام شرع را داشته باشد؟!

پاسخ این سوال هم ساده است.

در حکومت و قانون منطبق با اسلام صد البته باید "شرعیات اجتماعی اسلام" را با عنوان قانون اجرا کرد. و حوزه هم باید پرچمدار این مطالبه باشد.

یعنی احکام شرعیِ اجتماعی اسلام از قبیل حجاب، منع ربا، حفظ امنیت و عدالت بایستی بعنوان قانون در جامعه اسلامی پیاده شوند و حکومت در اجرای آنها همواره رو به پیشرفت باشد.

می‌ماند شرعیات فردی و غیر اجتماعی که حکومت در قبال آنها صرفا وظیفه ریل‌گذاری و فرهنگسازی و تبلیغ دارد نه اعمال قانون!

(مثال آنکه حجاب در حیطه خانه یک امر فردی است و نامرتبط به حکومت اما همین حجاب در بیرون از خانه یک امر اجتماعی تلقی می‌شود و در نظام اسلامی هم رعایت آن برای مسلم و غیر مسلم الزامیست)

بدیهیست که اگر آخوندی متوجه تفکیک عقلانی فوق‌الاشاره می‌بود؛ در حالت خوشبینانه چنین تحریفات عجیب و در ظاهر ثقیلی را مطرح نمی‌کرد.

ما همچنین در پاسخ به تحریف آخوندی درباره شهید مطهری مبنی بر اینکه آن شهید عزیز به اجرای شرع تأکید نداشت(!) نیز این 2 فراز از کتاب "پیرامون انقلاب اسلامی" نوشته شهید مطهری را نقل می‌کنیم که می‌نویسد:

"منشاء اشتباه آنان که اسلامی بودن جمهوری را منافی با روح دموکراسی می‌دانند، ناشی از این است که دموکراسی مورد قبول آنان، هنوز همان دموکراسی قرن هیجدهم است؛ که در آن، حقوق انسان در مسایل مربوط به معیشت و خوراک و مسکن و پوشاک و آزادی در انتخاب راه معیشت مادی خلاصه می‌شود. امّا این که مکتب و عقیده و وابستگی به یک ایمان هم جزو حقوق انسانی است و این که اوج انسانیت در وارستگی از غریزه و از تبعیت از محیط‌های طبیعی و اجتماعی و در وابستگی به عقیده و ایمان و آرمان است، به کلّی به فراموشی سپرد شده است."[4]

و

"کلمه اسلامی –در پسوند جمهوری- همانطور که گفتم محتوای این حکومت را بیان میکند یعنی پیشنهاد میکند که این حکومت با اصول و مقررات اسلامی اداره شود و در مدار اصول اسلامی حرکت کند چون میدانیم که اسلام بعنوان یک دین در عین‌ حال یک مکتب و یک ایدئولوژی است. طرحی است برای زندگی بشر در همه‌ ابعاد و شئون آن"[5]

اشاره آخوندی به 2 راهی فراروی ایران (صلح اجتماعی فراگیر یا آشوب مطلق) نیز در روی دیگر سخن؛ اشاره‌ای است به "فتنه اقتصادی"!

فتنه‌ای که قصد دارد با ایجاد ناکارآمدی، تحریف، شبهه‌پراکنی و سیاه‌نمایی در داخل ایران مردم را علیه حاکمیت و انقلاب اسلامی بشوراند.

فتنه‌ای که فرماندهانش از احتمال عقب‌نشینی رهبری و نظام اسلامی برای عدول از ارزش‌های عقلانی اسلام ناامید شده‌اند و می‌دانند که نمایه این توطئه یا همان صلح اجتماعی(!) هرگز عملی نخواهد شد و لذاست که هنگام حضور در مناصب قدرت کارنامه ناکارآمدی برجای می‌گذارند و در هنگامه انعزال از قدرت؛ به جای تزریق آرامش عقلانی به جامعه اما تهدید فتنه اقتصادی یا همان آشوب مطلق را پیش می‌کشند.

برخی معتقدند در صورت نبود "جهاد تبیین" و عدم استفاده از نخبگان در مواجهه با کارنامه و شبهات امثال آخوندی؛ آشوب مطلق یا همان فتنه اقتصادی روی خواهد داد...

***

1_ mshrgh.ir/1433433

2_ mshrgh.ir/1428514

3_ https://vrgl.ir/Skw2j

4_ https://hawzah.net/fa/Article/View/91929

5_ https://lib.eshia.ir/50061/1/80

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    54 12
    گذاشتیم اسلاح طلبها چند دهه راست راست بگردند..حالا چرندیات آنها را تحویل بگیرید.
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      29 9
      فتنه گران و قانون شکنان سال 88 حالا مدعی حاکمیت قانون شده اند !!!
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      30 6
      روحانی اقتصاد کشور و فرهنگ دینی مردم را نابود کرد چرا محاکمه و مجازات نمی شود ؟!
    • علی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      11 13
      عموم مردم تصمیم می گیرند حتی اگر غلط باشد!- لطفا انحصار طلب نباشید ! - اما صفارهرندی ادامه می‌دهد: سهل‌گیری ظاهری برخی دولت‌ها در کشور ما نیز اکنون منجر به تربیت نسلی شده که برخی در آن به هیچ قیدی مقید نیستند.// در پاسخ عرض کنم مشکل کار فرهنگی و روش ما درست نبوده همانطور که ماهی را سفت بگیری از دستت در می رود. با جوانان باید با زبان خودشان و در فهم خودشان و توسط ادم خودشان صحبت کرد. همانطور که برای یک کودک ده ساله حرف می زنید!
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      14 9
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • سوخته IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      15 7
      همه این کثافتهای خائن را باید اعدام کرد
    • سامان FI ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      3 5
      تا زمانی که در کشور یک عده خیانتکار و ستون پنجمی به نام اصلاح‌طلب وجود دارد، و با آنها هیچ برخوردی صورت نمیگیرد، باید هر چند وقتی یکبار ملت هزینه های آن را با جان و مال و اعصاب و روانشان بدهند.
    • GB ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      اسلاح نه بی سواد اصلاح
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    28 4
    مردک ...
    • . IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      12 2
      ایشان دنبال قانون میگرده؟؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      12 2
      آقای آخوندی اگر قانون درست اجرا میشد شما بیرون از زندان نبودی ثانیا جنابعالی خودت تحمل سوال خبرنگار رو نداشتی و اون طور برخورد کردی حالا از اخلاق حرف میزنی
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    24 5
    اگر بر اساس حاکمیت قانون بود که ۵۷ ، انقلاب نمیشد ، اصلاحات میشد .
    • SE ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      23 6
      انقلاب بر اساس قانون اسلام بود
  • سید IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    34 2
    احتمالاً عباس آخوندی بر اساس قانون آن بلا را بر سر بی مسکن ها و مستأجرین آوار کرد!!!!
  • م IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    39 6
    آخوندی باید مقابل بلاهایی که سر مردم آورد پاسخگو باشه
    • افشار IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      19 6
      اگر جوان کف خیابان میدونست امثال آخوندی چه ظلم هایی بهش کردن به جای عمامه پرونی از آخوندایی که بیشترشون در پایین ترین سطح معیشت زندگی می کنه تو سر این اشرافیها می زد
    • وطن پرست DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      7 4
      دقیقا ولی مشرق بهش تریبون می ده.
    • حسام IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      7 3
      فامیلیش گول میزنه وگرنه آخوند نیست
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    20 7
    اصلاح طلبها که سخنگوی شیطان بزرگ هستند و با وحشیگری یه عده اوباش میخوان بیدینی رو تحمیل کنند به مردم ایران.سوالم اینه آیا صحبتهای اخیر آقای ضرغامی صحت داره؟ موضع دولت اقای رئیسی و آقای قالیباف درباره آقای ضرغامی و آقای سجادی وزیر ورزش و این قبح شکنیها چیست؟ کسی نیست از حکم خدا در جمهوری اسلامی دفاع کنه؟ کسی که با حکم خدا مخالف هست چطور در جمهوری اسلامی مسئوله؟ پس از حجاب سراغ مشروب و بقیه فسق و فجور هم خواهند رفت! یادتون باشه نصرت الهی تنها وقتی هست که دین خدا رو نصرت کنید
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    29 3
    یادته چگونه میکروفن را از دست خبرنگار کشیدی مسکن مضخرف کجاست
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      دقیقا
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    21 3
    کی زبان این رو باز کرده!؟.
    • مقدس IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      2 3
      آخوندى سكولار بى سوادتر و خنگ تر أز اين حرفهاست بك كلمه أز أين حرفها متعلق به خودش نيست ، اينها تشكيلات دارند به هر كدام أز اين براندازها يك مأموريت و يك دستورالعمل مكتوب ميدهند ، اغتشاش و آشوب شروع كار اين طيف برانداز بود و هم اكنون وارد فازهاى بعدى شدند . جنگ تركيبى فقط كافى هست در اين چند هفته گذشته رفتار گفتار موضع گيريها و..... أين باند تبهكار را مشاهده و برسى نمائيد ،بطور مثال بعد أز يكسال غيبت ملاحظه ميكنيذ يكدفعه روحانى در جلسات علنى كه أصلا هيچ سنخيتى با روحيات و تفكرات اين فرد ندارد فقط و فقط حاضر ميگردد ، مدت ها پيش أين عوامل وطن فروش بى غيرت در حال برنامه ريزى دقيق و اجراى مرحله به مرحله توطئه هستند. در بحبوحه تنش غرب جنايتكار با چين ( متحد استراتژيك ايران ) در شرق آسيا يك عده توريست فقط از تايوان به ايران ميايند و خدمت جناب برج آج نشين كوه نخوت و تكبر ( حسن ) ميرسند ؟؟!! تمام حركات و فعاليت هاى أين تبهكاران فاسد طبق برنامه و دقيق در حال انجام هست .
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    22 5
    جمهوری اسلامی بر هر اساسی تاسیس شده باشه، باز هم روحانی نفرین شده و یاران خائنش باید پاسخگوی هشت سال عقب ماندگی کشور باشند!
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    28 3
    اگر در ایران قانون درست اجرا میشد که آخوندی الان باید به خاطر هشت سال ....بی کفایتی تو زندان باشه
  • مهدی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    25 3
    خود قانون اساسی با محوریت شرع نوشته شده است
  • محمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    15 5
    نظر ایشان طوری است که انگار «شرع» در مقابل «قانون و عدالت» قرار داره. در حالی که همه ادیان برای عدالت آمده اند (لَقَدْ أَرْسلْنَا رُسلَنَا بِالْبَیِّنَتِ وَ أَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَب وَ الْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاس بِالْقِسطِ...). از نظر ایشان قانونی که بر اساس شرع باشه احتمالا به بی عدالتی ختم میشه! این ناشی از درک بسیار ضعیف از دین و پذیرش عمیق شیوه حکمرانی سکولار و لیبرال هست. البته تناقض هم در این صحبت ها دیده میشه. از نظر ایشان عدالت یعنی اینکه دولت باید اجازه دهد هر کسی هر کاری خواست انجام دهد ولو اینکه اکثر جامعه مخالف آن باشند در حالی که این خود در تناقض با جمهوریت و دموکراسی خواهد بود. وقتی سطح درک استاد دانشگاه از دین و عدالت در این حده از دانشجو چه انتظاری می توان داشت.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    24 3
    به بعضی وزرای برکنار شده زمان روحانی میگم. تو رو خدا تو یکی خفه شو.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    20 4
    مشرق عزیز، نیک می دانید صبحمان را به گند می کشید با تصویر نامبارک آخوندی پس چرا این کار را می کنید؟
  • سرور IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    27 3
    این مردک باعث گرانی مسکن در کشور است چرا کسی به جرم وی ررسیدگی نمی کند تا به فکر تز سیاسی دادن نباشد؟
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    26 7
    آخوندی غلط کرد. آخه اگر بر اساس حاکمیت قانون بود که تو نباید وزیر میشدی. خونه کشته های قطار گردنته پررو بازی هم در میاری.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    11 1
    چقدر هم که مسئولين قانون رو رعايت ميکنن
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    12 2
    اگه روزهای هفته شکل ادم داشتن حتما شنبه شکل این اخوندی بود یعنی انقد ازش بدم میادکه نگو
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    16 3
    مواضع آخوندی به درد خودش میخوره
  • رضا IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    17 2
    آخوندی باید برا گرونی مسکن جوابگو باشه اومده برامون تز میده
  • اقبال مهدوی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    12 4
    اقایی که هنوز از اموال و دارایی های قبل و بعد انقلاب خودت برای مردم شفاف سازی نکردی گوش کن: حکومت ما جمهوری اسلامی اس که در قانون ذکر شده، در قانون شورای نگهبانی نهادینه شده تا قوانین مصوب با شرع و قانون در تضاد نباشد،در همان قانون نماینده گان مجلس و رئیس دولت در برابر ملت به قرآن قسم می خورد که پاسداشت دین و... باشد،حوزه دین به آنچه در جامعه رخ می دهد حرف برای گفتن دارد. شما در دولتی وزیر شدی که رئیس آن به قرآن قسم خورده که گام نخست عمل به دین است تا تو را اجازه داشته باشد انتخاب کند وگرنه با طاغوت فرقی نمی کرد. اگر به خود قانون هم بخواهیم عمل کنیمدر قانون دین در تمام مراحل نظام به چشم می خورد و دیده می شود. اما حقیقت حرف شما بی اعتنایی و قبول نداشتن دین است که وجه مشترک دوم خردادی هاست شما حتی قانون را هم قبول ندارید چون با نگاهتان در تضاد است. نام خانوادگیتان (آخوندی) ابزار دینی است، پدر خانمتان روحانی است، باجناقتان (ناطق نوری و مرحوم شهیدی)روحانی هستند از حکوت دینی ارتزاق کرده و می کنید و از برکت حکم دین پست اشغال کردید و...در یک کلمه بگو خسته شدم و بریدم یا بگو از اولش هم اهل دین نبودم چرا لقمه را از پشت سر می خورید
  • سید حمزه IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    14 1
    فرمایشات آقای آخوندی در این باره بسیار آبکی و خام است. البته این امر نباید موجب شود که افاضات ایشان و امثال ایشان بیان نشود.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      9 1
      لفاظی میکنه خودقانون اساسی ومجازات کیفری ایران توسط حاکم شرع وبراساس قانون اسلام مجازات وتعریف وبه روزرسانی میشودمثل دیه قصاص فلان مثقال نقره است ویایک شتراست باقیمت امروزمحاسبه میشه
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      2 1
      نتیجه حرامخواری اصلاح طلبان همینه... خداوند از سر تقصیرات آقای رسولی محلاتی بگذرد...چه اکازیون هائی را به انقلاب بعنوان خدمتگزار تحمیل کرد...! عباس آخوندی، ناطق نوری ...
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    17 1
    اگر برای خیانتی که به مسکن مردم کرده بود دادگاهی شده بود الان اینطور بلبل زبونی نمی کرد
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    14 4
    احمق جمهوری اسلامیه نه جمهوری دمکراتیک
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      0 0
      ازامارهای تبلیغ درفسادوالکل مخدروجنگ افروزیهامعلومه که دموکراتیک چقدرضربه زده است بافریب وهوچیسم مردم روترسوندن بدترین هاسرکاراومدن ازگروههای ماسونی نوکرصهیونیستهای جنایتکارفاسدتانابودشده های اخلاقی خانوادگی دزدیک درصدی که بامالیات مردم برای جیب خودورقبایشون جمگ افروزی وسلاح میفروشندمردم امریکااگرروزاول رهبرخوب داشتند یاباامرونهی دینی جلوی این اراذل راگرفته بودند امروزپلیس ضدبشرن/زادپرست وسلاح بدستی مردم ازترس هم رانداشتند
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    14 0
    جناب آخوندی چقدر فکر کردید که به این نتیجه رسیدی؟! شما همچنان بخاطر سوء مدیریت در مسئولیتی که در دولت قبل داشتید پاتون گیره حتی اگر هنوز محاکمه نشده باشید.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 4
    انگار دعوا خونودگیه 😂
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    11 0
    این آخوندی کی می خواد مجازات بشه !! نه به خاطر این حرفهای خنده دارش بلکه به خاطر ترک فعلی که چند سال وزیر شده بود که اون فعل رو انجام بده یعنی مسکن سازی !! فقط تو دوره وزارتش اومد کارهای مربوط به ویلاهای خودشو و دورو بریشاشو راست و ریست کرد و رفت و به ریش ملت خندید ! کسی هم بهش نمی گه بالا چشت ابروست
  • امیر IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 0
    این وزیر راه و شهرسازی بود در همه موضوعات نظر می داد به جز حوزه کاری خودش که راه و شهرسازی بود وقتی قیمت مسکن را به بیش از 10 برابر رساند و کسی بازحواستش نکرد منجر به این می شود در همه امور دخالت کند و باز در اموری که هیچ صلاحیتی ندارد دخالت نماید دقیقا خودش فکر می کند اقیانویست ولی نمی داند عمق این اقیانوس نیم میلیمتر است خدایا اینهمه رو از کجا می آید هزاران خانواده که با فروش اموالشان مسکن مهر ثبت نام کرده بودند را سالها به خاک سیاه نشاندی حالا دنبال حق یکنفر هستی و از موضوعی وه هیچ ربطی به تو ندارد دخالت می کنی
  • عباس IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    7 1
    مگه اخوندی نباید زندان باشه؟
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 2
    حاکمیت قانون !؟ قانونی که تصویب میشه در مجلس و... بعد از مصوب شدن در شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون اساسی که اون هم بر اساس شرع تنظیم شده مورد بررسی قرار میگیره /
  • ناصر IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 0
    این احمق تاحالا به عبارت اسلامی در کنار جمهوری توجه نکرده. فقط بشون بگب برو اموال مردومو غارت کن همین و بس
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    6 3
    جناب آخوندی خوارج در مقابل امام علی علیه السلام از قرآن حجت آوردند ودر زمان ظهور حضرت حجت عج عده ای به مخالفت با آن حضرت از قرآن استدلال می آورند اشکال در ایمان است اشکال در باورهاست سری بخودت بزن که قرآن می فرماید ان الانسان علی نفسه بصیره
  • محمود IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    9 1
    وقتی کسی نبوده و نیست به امثال حسن و حسین روحانی و آخوندی و جهانگیری و خانواده هاشون که تو این هشت سال عامدانه به اقتصاد و معیشت کشور و ملت شلیک کردن ، چیزی بگه همین میشه
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    8 1
    آقای اخوندی اگر پدر زن متشرع تو نبود تو وباجناق های منافقت در جمهوری اسلامی چکاره بودید مگه لیسانس بیشتر داری که بیشتر از دهنت حرف مفت میزنی با رانت بالا اومدی مردک
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 0
    جوانان ما اصول اختلاس را یاد نگرفته اند مثل تو.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    8 1
    درجواب آخوندی باید گفت اگه قانون اساسی کشورمابراساس قانون وضع میشد الان توی دزد واون پسردزدترت اجازه پیدا نمی کردی منتقددایمی نظام باشی دهنتو ببند بیشرف!
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 0
    سلام بر نظریه پردازان و قلم کشان و سینه چاکان ملکه ملعون مدفون زیر خاک .
  • حسین IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 5
    خوبه که فضای بحث و نقد محترمانه در کشور باشه. فضا را نباید ببندیم. برخی از حرفهاشون هم قابل فکره
  • سیدحسن IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 0
    حرف خودش به خودش برمیگردد اخوندی زیادمزخرف میگه
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 0
    به به یک کلمه از مادر عروس!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    3 2
    پول ملی را قوی کنید بگزارید هشت میلیون نفر دیگر از ایران بروند مطمعن باشید کشور به آرامش میرسد تنها راهش همین است
  • عبدالله IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    10 1
    باید به این آخوندی گفت... قانون اساسی ما رو مگه فقهای بزرگی مانند شهید بهشتی بر اساس شرع اسلام ننوشتند. ؟
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    7 2
    جمهوری اسلامی براساس قانون اسلام و قرآن تاسیس شد.به خاطر همین نامش جمهوری اسلامی است وگرنه میشد فقط جمهوری و اون اسلامی حذف میشد.اگر اسلام نبود ما قطعا زیر چتر آمریکا میرفتیم.صدام همچون گرگ درنده ای ما را میدرزد.اما اسلام و حق و امام حسین و امام زمان هست که ما رو قدرتمند کردن.
  • Hamide IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 0
    اخوندی غلط اضافی کرده.همین.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 0
    آخوندی هنوز بابت بلاهایی که سر مردم آوردی محاکمه نشدی که
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 2
    عجب آقایان مگر آقای احمدی نژاد نمی خواست گشت را جمع کند چرا جلویش را گرفتید همین شما اصلاحطلبان
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    6 2
    توحرف نزنی می گن لالی؟معمارانقلاب امام عزیزفرمودندجمهوری اسلامی همه چیزش بایداسلامی باشد!قبل ازتاسیس جمهوری اسلامی مردم به این نظام مبتنی برشرع رای اکثریت قریب به اتفاق «آری»دادند
  • کارمند ساده IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    6 0
    آخوندی باید توسط مدعی العموم محاکمه شود چون1- حقوق و مزایا وزارت را گرفته ولی قانون گرفتن مالیات از خانه های خالی را ول کرده است 2- مسکن مهر را مزخرف خوانده و 300 صنعت وابسته به آن را تعطیل کرد 3- هزاران نفر از کارگر ساده تا مهندس و دکتر در مسکن را بیکار کرد و ....
  • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 2
    آخوندی بیچاره راست گفته چرا باورش نمی کنید، جمهوری اسلامی بر اساس قانون خدا و به دست امام روح الله الموسوی الخمینی بنا نهاده شده و در اسلام شرع وقانون یکی است
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    6 1
    گشت ارشاد را هاشمی درست کرد چرا اخوندی معترض نشد الان حرف اصلی ات چی اخوندی همین رو بگو
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    6 0
    طبق اصل ۴۵ قانون اساسی پول نفت باید برای احاد حامعه مصرف شود وجز انفال وثروت ملی لست چرا شما اصلاح طلبان به این متن قانون اساسی میگید گدا پروری وخواهان تصاحب چاههای نفت برای خودتان هستید ؟
  • FR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 2
    اخوندی تازه می‌ پرسد لیلی زن بود یا مرد !
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    8 1
    تو رو خدا این آخوندی ملعون و منفور و تهوع آور رو تمام اموال نامشروعش رو که از صدقه سری دولتهای اصلاحات بدست آورده مصادره کنید تا دیگه اینقدر گنده گویی نکنه
  • محمدایوب IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 0
    فرقه اصلاحیه سرمایه‌های اسراییل بیش از30وچندسال که دولتها در دستشان بود نهایت سعی وتلاش کردند تا اسلام زدایی ودین زدایی کنند
  • مسی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    3 6
    بازم روحانی مقصر میشه؟ مشکلتون اینه که همه رو مقصر میدونین غیر از خودتون
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      3 1
      عمده مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور زیر سر دولت بی کفایت روحانی است و لاغیر.
  • IS ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    8 0
    آخوندی مسبب توقف در تولید مسکن و عامل بالا رفتن قیمت مسکن و اجاره و بیچارگی مردم باید به اشد مجازات برسه ولی گویا قوه قضاییه اینجور فکر نمیکنه حالا چرا؟ الله اعلم
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 0
    یعنی شما اینقدر احمقی ،که کلمه ی اسلامی را نمی فهمی!،خدایا در این سالیان کی این مردک را در ارکان حکومت جاداد!؟،که اینقدر سطح فهمش پایینه!.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 0
    او که از اعضای ستاد یکی از سران فتنه 88 بود ....
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 1
    قوانین ما مغایرتی با اسلام ندارن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    3 0
    این آدم عجب اعتمادبه نفسی داره!!یه نظرسنجی بذارین احساس مردم رو نسبت به خودش ‌،حرفاش ومرام افسادطلبی ورفتارکثیفش درزمان وزارت درمقابل بانوی خبرنگارمحترم بدونه!وقتیوزیربودچه غلطی کردکه حالانصیحتگروتحلیلگرشده؟دست پخت خودش ودولت متبوعش روداره وبه خوردملت می ده ازرونمی رن این پست فطرتها
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    آقای آخوندی شما که باید خوشحال باشی چون حاکمیت قانون تو این مملکت اجرا شده باعث شده شما ده ها سال در این کشور دارای مسئولیت باشی اگر در این کشور شرع اجرا می شد که امثال شما جایگاهی نداشتند
  • مسعود دیپلمات IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    7 1
    آخوندی نمی فهمد که منظور از قانون ، قانون اسلام است. قبل از اسلام به مفهوم کلی آن ، فقط قانون جنگل حکمفرما بوده است و لا غیر.! و مردم همواره در خوف و حزن بودند تا اینکه خداوند کسی را مامور به پیامبری کرد تا احکام و قوانین شایسته را وضع و ابلاغ کند لذا فرمود : فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ . امثال آخوندی باید بدانند که ایشان در واقع خواهان قانون جنگل هستند و از هوای نفس تبعیت می کنند و میخواهند به جنگل برگردند!!؟ : أَنَّمَا يَتَّبِعُونَ أَهْوَاءَهُمْ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَيْرِ هُدًى مِنَ اللَّه
  • بشیر IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    3 2
    این همه چرت و پرتی بافتن ندارد آقای آخوندی . پاسخ شما و تمام هم پالگی هایتان در ایجاد شبهه یک فتوای حضرت امام به عنوان مجتهد و معمار انقلاب اسلامی است : خلاف قوانین جمهوری اسلامی خلاف شرع است . دین که نداری حداقل چهار تا مطلب بخوان تا ضایع نشوی .
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 0
    آخوندی جنایتکار بخاطر آواره و چادر نشین و غارنشین کردن میلیونها انسان بی پناه مجازات و اعدام شود با اقدام منافقانه این عنصر پلید کرایه خانه ها تا آسمان پر کشید و مردم مجبور هستند ۸۰ در صد حقوق سان صرف اماره یک آلونک کنند.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 2
    جسارتا این جانور خود برتر بین و بی سواد چرا باید در خصوص حکومت اسلامی و قوانین ان اظهار نظر نماید چیزی که ان را نمی فهمد و مبنای ان را از روی نفهمی نمی داند این جانور در خصوص چیزی که در ظاهر در ان تخصص داشت گند زد و قیمتش را ۷۰۰ در صد افزایش داد امان از دست انسان های احمقی که خیال می کنند فیلسوفند
  • کیان IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    8 2
    اصلاحطلبان موجوداتی هستند که جامعه ای مطابق میل و هوسشان می خواهند . انها هرگز دغدغه معیشت و حتی فرهنگ و مشکلات جامعه ندارند . به عمرو عاص گفتند چرا از معاویه تبعیت می کنی اما پشت امام علی علی السلام نماز می خوانی ، جواب داد : ما می دانیم حق با علی است اما پلوی معاویه هم چرب و خوشمزه است .
  • حقوق خواه ،نه حقوق خوان و حقوق دان IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    5 2
    اصولا چون شرع اسلام مجموعه ی قوانین شخصی و اجتماعی خداوند برای بشر است و قانون در حکومت جمهوری اسلامی منبعث از شریعت اسلام است لذا نه تنها قانون و شرع در جمهوری اسلامی اصولا موضوعیت و قابلیت تفکیک ندارند و در هم تنیدگی لاینفک دارند بلکه اصولا قانون در جمهوری اسلامی همان شرع اسلام است و ماهیتی غیر آن نیست و ندارد و به فرض اگر قانونی در تضاد با شرع اسلام وضع شود اصولا قابلیت بقا و پذیرش از جانب مردم و ساختارهای جمهوری اسلامی را ندارد ولی عده ای با وجود دانستن این موضوع از تفکیک قانون و شرع سخن میگویند لذا باید گفت انسان خواب را میشود بیدار کرد ولی کسیکه خود را به خواب زده هرگز.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    3 0
    جالب است کسی وزیر شده و در جمهوری اسلامی سال ها مسئولیت داشته که به جمهوری اسلامس اعتقادی ندارد آخوندی کسی است که با وابستگی از سربازی به سرداری رسید این موجود باید حسابرسی شود که اموال باد اورده را چگونه کسب کرده
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 0
    آخوندی خودش وقتی مسیولیت داشت حتی قانونی که خودش داره میگه رو هم که زیرپا گذاشت و فقط به فکر چپاول بود. خاطره تاریخی مردم از رفتارها و عملکرد ایشون پاک نمیشه.
  • حمیدرضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    اگه قانون اجرا میشد که تو براحتی نمیتونستی طرح مسکن مهر رو مسخره کنی و افتخار کنی که در دوره وزارتت حتی یه آجر هم برای مسکن بکار نبردی
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 1
    مرد نا حسابی. اینکه افتخارت این که حتی یک مسکن نساختی ، از حاکمیت قانون عدول کردی یا از شرع ،،، به عنوان وزیر مسکن چه غلطی کردی. اما من اطلاع دارم که در شهرک غرب. برج میساختی. وبه دوستانت با دو ملیون یک واحد را واگذار کردی ، اما. ما که با تو ربطی نداشتیم. به پول خون میخواستی واحدر را بدهی. ،، بیت المال را چگونه بالا کشیدی حاکمیت قانون بود یا شرع ... کاخ لواسانت از کجا امد. ،،، با حاکمیتت قانون یا شرع ، میدانی. شرع اگر سراغت بیاد و بگوید از کجا اورده ای. حکمت چیست
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 0
    آخوندی رو خوردن مال شبهه (اگه نگم حرام) به این روز انداخته از این بدتر هم خواهد شد جمهوری اسلامی بر اساس هر چی تأسیس شده باشه، در هر حال بستر خوبی برای بی سروپاهایی مثل تو شد که بارت رو ببندی (به سمت جهنم). تو همون آشغالی هستی که وقتی اعضای خانواده مردم پودر شدند در حادثه قطار گفتی همه بیمه اند. تو همون آشغالی هستی که مسبب قیمت کمر شکن اجاره و خرید خونه برای این ملت شدی. نفرین به تو که برای نظامی هزینه تراشیدی که اصلا قبولش نداشتی نفرین به تو و کسی که تو رو به مجلس پیشنهاد داد و کسی که به تو رای اعتماد داد اگر قوه قضاییه وظیفه اش رو در موردت انجام میداد الان غلط اضافه نمی خوردی
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      0 0
      لقمه شبهه میخورد
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    به این آخوندی باید گفت جمهوری اسلامی حتی به زعم شما اگر بر اساس حاکمیت قانون هم تاسیس شده باشه تو یه موجود بی مصرف نفوذی بی لیاقت بودی که نظام به علت عملکرد مزخرف تو و امثال تو هزینه های زیادی داده پس دیگه زیپو بکش!
  • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    اقای اخوندی بی سواد همان قانون اساسی تکلیف به رعایت شرع مقدس نموده است.
  • حسین IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    حالا مانده با این اوضاع واحوال چرندیات این کاخ نشین بشنویم هرچه بدبختی ازهمین فتنه گرانه کسی که موقع استعفا از وزارتش با کمال پررویی افتخار میکنه که یک مسکن مهر وافتتاح نکرده ... مشرق جون خواهش میکنم دیگه تصویر این اشخاص رو توصفحه نذار که حالمون بهم میخوره
  • DE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    آخوندی چی میگی واسه خودت
  • Ali IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    بعنوان یه مهندس ساختمان : آخوندی از بانیان اوضاع اسف بار مسکنه.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 1
    آقای آخوندی شما فعلا در مورد ترک فعلها و بیچاره شدن مستاجرها باید جواب پس بدی
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 1
    آخوندی که در 8 سال تصدی وزارت مسکن،! نتوانسته در امر مسکن ، حتی 2 آجر روی هم بگذارد! و کسیکه فرق کاه و زعفران را نمی داند! حالا شده نظریه پرداز حاکمیت غیر دینی و شرع.
  • مهدی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    این اقای عضو مجمع تشخیص همون رمان ریاست جمهور روحانی چرا ساکت بود پس؟
  • ایرانی اصیل IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    اگر قدر ازادی را می فهمید اینقدر لجن پراکنی نمی کرد ، چه در زمان فتنه و چه در زمان حسن روحانی که وزیر مسکن بود ظلمی به امت کرد کمتر از همین اعتشاش گران نیست ...
  • احمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    😆😆😆😆خدایا چه جمله ای بنویسم که کفایت روسیای این جماعت را بکند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    اگر مجلس به وظیفه خود یعنی معرفی وزرای ترک فعل کرده که یکی از اینها آخوندی است انجام می داد امروز ایشان دست به حرافی و چرند گویی نمی کرد ایشان الان باید در کنار ارازل و اوباش در اوین بود نه در اینجا که حکومت را زیر سوال ببرد ظلمی که آخوندی به ملت کرد هیچ مسئولی در کشور نکرده
  • سعید IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 1
    تفکر اصلاحات مرده و اینان مردگان متحرکی هستند که ادای انسان های زنده را در می آورند . تأسیس مجلس عوام و سنا ، راهی مطمئنم برای جلوگیری از زنده شدن این مکتب پوسیده و شروع خسارت های جبران ناپذیر آن ها .
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    چرا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی زمان روحانی که بادور زدن قانون در زمان روحانی،کنصوب شد،چرا توسط رئیسی عوض نمیشود؟! تا کی از بازمانده های زمان روحانی ضربه بخوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    3 2
    با سلام از نظر نگارنده اغتشاشات اخیر دستاورد جریان موسوم به اصلاحات است. این جریان فکری از دهه شصت و در حلقه کیان به تصدیق ایدئولوژیک مدرنیته رسبدند. عناصر دست آموز این حلقه در مناصب مختلف حاکنیتی و حکومتی قرار داشتند و با ایجاد بک مرکزثقل بتدریج راه های نفوذ و بازتولید باورهای ایدئولوژیک خود را پیدا کردند. این جریان با پذیرش ایده های لیبرالیستی در سطح گسترده ای مبادرت به آموزش مبانی فکری مدرنیته و لوازم ان پرداختند و با حضور در دولت اندیشه های لیبرالیستی را پیاده سازی کردند‌. کشور عملا در اختیار این جریان فکری قرار داشت بطوریکه ظهور و بروز دولت احمدی نژاد را یک خرق عادت انگاشتند و در مقابل آن دست به هر کاری زدند. دولت روحانی ستاد رسمی نفاق و این جریان التقاطی و معارض رسمی دین و اسلامیت نظام سیاسی است.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    آخوندی تو یکی از قانون حرف نزن
  • حسین IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    ای آخوندی تو با گندت نو مسکن همه مردم رو نابود کردی
  • عمو IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    این فهمیده چی گفته? شرع رو جدا کرده از حاکمیت قانون بعد اسلام یعنی چه بدون شرع?
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    آخوندی اشتباه کرد
  • مرتضوی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    پس اقای اخوندی سرکار فقط با تکیه بر جمهوریت نظام و توجیه دور زدن قانون با قانون و بدون توجه به شرع به این ثروت چند هزار میلیاردی وپست ومقام های انچنانی رسیدی ولی بچه های مردم بر اساس شرع نظام جان دادند ومردم هم بر اساس شرع نظام این همه مشکلات و تحریم ها را تحمل می کنند .اخوندی بفهم به خاطر خدا به خاطر اسلامیت نظام که نمود آن رهبری است.توکه فقط به جمهوری بدون اسلامی اعتقاد داشتی چرا در جمهوری اسلامی وزیر شدی ؟یعنی فریب کاری کردی .حسابت در دنیا واخرت با خدا
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 1
    خدا ازت نگذره. وزیر بی کفایت مسکن. همه داستان ها از گور بی عرضگی امثال توست.
  • DE ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    آخ اوندی .من رخدادهای اعتراضی اخیر دو مخاطب بسیار مستقیم دارد؛ یکی «حکومت» است که معترضان نسبت به کیفیت حکمرانی آن اعتراض دارند و باید حکومت پاسخگو باشد که چرا ۳۴ سال مردم به اصلاطمعکاران رای دادند تا دلالی کنند و بیت المال را غارت کنند و وطنفروشی و جاسوسی و رانتخواری و دلالی و استحاله دین و انقلاب کنند و حکومت هی گفت رای مردم است طبق قانون اساسی بودور که وادور مردم درست رای بدهند‌ و این جانیان را محاکمه نکرد.مخاطب بعدی مرجعیت و حوزه‌ی دینی است. چون حکومت می‌گوید ما موظف به اجرای احکام شرع هستیم و امر به معروف و نهی از منکر و افشاگری و بیدار کردن مردم وظیفه مرجعیت و حوزه است و حتی من که چندین میلیارد حقوق و مزایا و حق سکوت و حق وحوش و دلالی و شیتیل گرفتم و یک مسکن هم نساختم و حیف نونی بودم تاریخی ، را هم مرجعیت و حوزه دستگیر نکرد‌ . ببخشید اشتباه شد منظور مرا دستگیری و کمک نکرد که بیشتر بخورم. لذا نه خدایی هست نه معادی نه شرعی شما بروید مسجد نمازتان را بخوانید کار مسکن و معاش مردم را به ما بدهید که دیپلم با ۳۰ بلتیم. و زبون زرگری بلدیم زنونابین والا به جان جان کریه.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    آقای آخ.وندی ذوب در غرب!!!لطفا ببندددددد
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    اگر حکومت این ....وسرمایه های اسرائیل وامریکارامحاکمه واموال نامشروعشان رامصادره ومجازاتشان کرده بود اکنون این اغتشاشات نبود.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    قانون می گوید اموال و دارایی این اصلاح طلبان که متعلق به ملت است باید مصادره شود..باور ندارید رفراندوم بگدارید
  • BE ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    منافق
  • BE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    خاک
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    اینا کلا نه تنها از قطار انقلاب پیاده شدن بلکه کیلومترها اونورتر شوت شدن و دچار فراموشی شدن
  • BE ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    زهرمار
  • رضا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    آخوندی باید جواب گرانی مسکن امروز را بدهد بعدا در خصوص مسائل دیگر نظر بدهد ما ظلم های اخوندی را در عدم تکلیف در مسئولیتش را فراموش نخواهیم کرد
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    همه می دانیم که حاکمیت حقی بر گردن مردم دارد و مردم هم حقی بر گردن حاکمیت دارند. از جمله حقوقی که از مردم ایران توسط حاکمیت ضایع شد و باید پاسخگوی آن باشد اینست که به افرادی مثل آخوندی اجازه می دهد تا سالهای سال بر اریکه مدیرتهای سطح بالای کشور تکیه بزنند. مشرق جان اینهایی که شما هر روز از رفتار و گفتارشان بدرستی انتقاد می کنید همین الان هم جزو مدیران و اساتید دانشگاه و تاثیر گذاران بر جامعه ایران هستند. هر جا حاکمیت نیاز به حمایت داشته مردم عادی بخصوص اقشار ضعیف تر جامعه کوتاهی نکرده اند. در راهپیماییها به چهره مردم نگاه کنید تا متوجه شوید که ادعای بنده درست است یا غلط. اما آنهایی که مثل آخوندی تک تک سلولهای بدنشان را و ثروت های باد آورده شان را و شان و منزلت اجتماعی اشان را از این انقلاب دارند بیشتر از هر دشمن دیگری به این انقلاب و کشور ضربه می زنند. این چه وارونگی هست که کشور ما دچار آن شده است؟
  • سعید IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    یکی از مصیبتهای جامعه ایرانی،تعارفات بیجا و استفاده از الفظ خنثی و فاقد بار احساسی است،آقای ق.ق خیانت سازمان یافته از طرف طیف نجس لیبرال بهایی با اینهمه سابقه خیانتبار در ایجاد گروهکهای ضد مردمی و ضد امنبتی، حمایت همه جانبه مخفیانه از آنها،بی توجهی یا لفظ بیخود ترک فعل نیست!!!
  • سعید IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    آقای ق،ق وقتی تنها وظیفه خودت را در هدف گرفتن کانون خانواده قرار دادی و فقط قرار نفقه و مهریه و زندان صادر میکنی! و به سر منشأ فساد،دزدی و قاچاق توسط مافیای بهایی لیبرال توجه نداری! اختلاسگر ۱۷ میلیون دلاری هواپیمای برجامی و مافیای ساخت و ساز غیرقانونی،دین را هدف میگیرد!
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 0
    خود حقیقیتو نشون دادی. مشکل شما با اسلامه
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 0
    حداقل به اندازه دهنت شکر بخور، شکرخور حرفه ای!!!
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    1 0
    جناب نظام جمهوری اسلامی خداییش این اخوندی هزار میلیاردی مشنگ برای اسلام خطرناکتره یا امریکا امریکا هم بواسطه اصحاب خودش دشمنی میکنه
  • ناشناس IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    مگه نمی گید آخوندی درزمانی که وزیر راه بوده ترک فعل کرده وتراژدی امروز مسکن نتیجه عملکرد اوست پس چراقوه قضائیه برای این شخص کیفرخواست صادرنمی کند؟ مطالبه امروز جوانان و جامعه برخورد با مسببین ایجاد نارضایتی های امروز است
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بابا فکری بحال این اخوندی بکنید نکنه فلش تانک خرابه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس