کد خبر 1433635
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
هواپیما

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۴۲ درصدی مسافران هوایی در نیمه اول سال ۱۴۰۱ در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها خبر داد.

به  گزارش مشرق، ‌حمیدرضا سیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: از فروردین تا شهریور ۱۵۳ هزار و ۱۶۶ پرواز داخلی و بین المللی در فرودگاه های کشور انجام شده است که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، با پنج درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

* ۶ فرودگاه پرترافیک کشور

وی اظهار داشت: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب پنج فرودگاه نخست کشور هستند که بیشترین بار ترافیکی را در ۶ ماهه ۱۴۰۱ تجربه کردند.

به گفته سیدی‌ فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش قریب به ۶ میلیون مسافر و نشست و برخاست ۵۲ هزار و ۲۹۰ پرواز نزدیک به یک سوم عملیات پروازی و مسافری را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص پروازهای بین المللی نیز از رشد ۱۰۰ درصدی در هر سه شاخص پرواز، مسافر و بار خبر داد و گفت: در ۶ ماه مذکور، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرواز انجام و  نزدیک به یک میلیون و ۵۸۴ هزار مسافر از ۲۸ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در میان فرودگاه‌های کشور نزدیک به نیمی از مسافران و پروازهای بین‌المللی را پذیرا بوده است گفت: در ۶ ماه سال جاری پنج هزار و ۳۵۳ فروند نشست و برخاست در فرودگاه مشهد انجام و ۷۶۳ هزار و ۷۵۶ مسافر اعزام و پذیرش شده اند که در هر دو بخش با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه بودیم.

سیدی همچنین با اشاره به عملکرد شهریور فرودگاه‌ةای کشور اضافه کرد: در ماه گذشته ۲۵ هزار و ۱۰۹ نشست و برخاست، دو میلیون و ۹۶۸ هزار و ۵۹۳ اعزام و پذیرش مسافر صورت گرفته است که نسبت به شهریور سال گذشته در پرواز با کاهش هفت درصدی و در مسافر با افزایش ۴۳ درصدی روبرو بودیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس