کد خبر 1433232
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱؛ عقب‌نشینی بیت‌کوین و ریزش دوج‌کوین

بیت‌کوین از نیمه کانال ۲۱ هزار دلار پایین آمد. به‌جز سولانا اغلب ارزهای دیجیتال سرشناس در شبانه‌روز قبلی بازدهی منفی داشتند

به گزارش مشرق، قیمت بیت‌کوین از نیمه کانال ۲۱ هزار دلار پایین آمد و صبح امروز یکشنبه ۱۵ آبان روی پله ۲۱ هزار و ۲۰۰ دلار ایستاد. اگر سولانا و استیبل‌کوین‌ها را فاکتور بگیریم، همزمان با افت یک درصدی قیمت بیت‌کوین ظرف شبانه‌روز قبلی، اغلب ارزهای دیجیتال سرشناس در این مدت بازدهی منفی داشتند. دوج‌کوین که در هفته‌های گذشته مدام مشغول سقف‌شکنی و ارتقای رکوردهای شش‌ماهه بوده، ظرف شبانه‌روز اخیر شش درصد از ارزش خود را از دست داده است. در این مدت حدود ۱۰ میلیارد دلار از بازار ارز دیجیتال خارج شده و ارزش کل بازار به مرز یک تریلیون و ۱۰۰ میلیارد دلار تقلیل پیدا کرده است.

قیمت بیت‌کوین؛ ۲۱ هزار و ۲۰۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه ۱۵ آبان به ۲۱ هزار و ۲۰۰ دلار رسید. صبح شنبه هر واحد بیت‌کوین ۲۱ هزار و ۳۹۵ دلار معامله می‌شد و افت ۱۹۵ دلاری ارزش رهبر بازار ظرف شبانه‌روز اخیر به معنی بازدهی منفی یک درصدی آن است. البته در این مدت بیشترین قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین ۲۱ هزار و ۴۱۴ دلار به ثبت رسیده و کف ارزش آن تا ۲۱ هزار و ۱۸۸ دلار پایین آمده است. با وجود افت یک درصدی قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز اخیر، بازدهی هفتگی آن همچنان مثبت و معادل دو درصد محاسبه می‌شود. چون یکشنبه هفته قبل خرید بیت کوین ۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار هزینه داشت. با این وجود درقیاس با آبان پارسال شاهد ریزش ۶۹ درصدی قیمت بیت‌کوین هستیم. تقریبا یک سال پیش بیت‌کوین تا محدوده تاریخی ۶۸ هزار دلار پیشروی کرد، اما درقیاس با آن دوره الان چیزی نزدیک ۴۷ هزار دلار از ارزش خود را از دست داده است. از طرفی حجم ۴۰۷ میلیارد دلاری فعلی بیت‌کوین، تسلط آن را به کل بازار معادل ۳۷ درصد نشان می‌دهد.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۶۱۵ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه این ارز دیجیتال را منفی دو درصد نشان می‌دهد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز یکشنبه ۱۵ آبان درحالی هزار و ۶۱۵ دلار به ثبت رسید که صبح دیروز هر واحد اتریوم هزار و ۶۵۰ دلار ارزش داشت. در روزی که ۳۵ دلار از قیمت اتریوم آب رفت، بالاترین قیمت لحظه‌ای آن هزار و ۶۵۴ دلار به ثبت رسید و کمترین سطح آن هزار و ۶۱۰ دلار تثبیت شد. افت دو درصدی قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی باعث شد بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال هم در محدوده قرمز قرار بگیرد و به منفی نیم‌درصد تقلیل پیدا کند. چون یکشنبه هفته قبل اتریوم هزار و ۶۳۰ دلار ارزش داشت. نسبت به آبان پارسال نیز الان چیزی نزدیک ۶۶ درصد از ارزش اتریوم آب رفته است. سال گذشته در چنین روزهایی اتریوم توانسته بود به قله تاریخی چهار هزار و ۸۵۱ دلار صعود کند. با این حال اتریوم همچنان بعد از بیت‌کوین مهمترین ارز دیجیتال دنیا محسوب می‌شود. چون حجم ۱۹۳ میلیار دلاری معاملات آن به معنی تسلط ۱۸ درصدی به کل بازار است و از این حیث تقریبا سه برابر تتر از معاملات بازار ارز دیجیتال سهم دارد.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت دوج‌کوین در شبانه‌روز اخیر شش درصد ریخت و در این مدت شیبا، کاردانو، ترون و ترا کلاسیک بازدهی منفی داشتند. قیمت دوج‌کوین صبح امروز یکشنبه ۱۵ آبان به ۰.۱۲۴ دلار یعنی تقریبا چهار هزار و ۴۵۰ تومان رسید و به این ترتیب بازدهی هفتگی آن هم به منفی هشت درصد تنزل پیدا کرد. کاردانو که از نظر تسلط به بازار، پشت سر دوج‌کوین الان نهمین ارز دیجیتال مهم دنیاست با ثبت بازدهی منفی دو درصد امروز ۰.۴۲۰ دلار یعنی تقریبا ۱۵ هزار تومان ترید شد. قیمت شیبا با افت سه درصدی به ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار رسید و ترون که ۰.۰۶۳ دلار معامله می‌شد، در قیاس با روز گذشته بازدهی منفی یک درصدی را تجربه می‌کرد. ترا کلاسیک نیز که هنوز یکی از ارزهای دیجیتال مهم برای تریدرهای ایرانی به‌شمار می‌رود، امروز ۰.۰۰۰۲۴۸ دلار (معادل ۹ تومان) ارزش داشت و بازدهی روزانه منفی چهار درصدی را به ثبت رساند.

تغییر قیمت انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

هفته قبل

دیروز

امروز

بیت‌کوین

۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار

۲۱ هزار و ۳۹۵ دلار

۲۱ هزار و ۲۰۰ دلار

اتریوم

هزار و ۶۳۰ دلار

هزار و ۶۵۰ دلار

هزار و ۶۱۵ دلار

دوج‌کوین

۰.۱۳۸ دلار

۰.۱۳۰ دلار

۰.۱۲۴ دلار

کاردانو

۰.۴۱۸ دلار

۰.۴۲۸ دلار

۰.۴۲۰ دلار

شیبا

۰.۰۰۰۰۱۴ دلار

۰.۰۰۰۰۱۳ دلار

۰.۰۰۰۰۱۲ دلار

ترون

۰.۰۶۴ دلار

۰.۰۶۴ دلار

۰.۰۶۳ دلار

ترا کلاسیک

۰.۰۰۰۲۳۶ دلار

۰.۰۰۰۲۵۹ دلار

۰.۰۰۰۲۴۸ دلار

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس