کد خبر 1433188
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
15 کشته در پی عملیات انتحاری در پادگان کماندوهای سومالی

منابع رسانه‌ای از عملیات انتحاری در پایگاه نظامی در پایتخت سومالی و کشته شدن چند نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای شنبه شب به وقت تهران از عملیات تروریستی در پایتخت سومالی، کشور واقع در آفریقا خبر دادند.

خبرگزاری «تاس» به نقل ازرسانه‌های محلی گزارش داد که در حمله تروریستی به یک پایگاه نظامی در شهر «موگادیشو»،  پایتخت سومالی دست‌کم ۱۵ نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، یک بمبگذار انتحاری خود را در داخل این پایگاه نظامی منفجر کرد. این پایگاه به عنوان مرکز آموزشی برای یگان‌های کماندویی ارتش سومالی استفاده می‌شد.

هنوز جزئیات بیشتری از عاملان این حادثه تروریستی و تلفات بیشتر گزارش نشده است، اما به طور معمول گروه تروریستی «الشباب» در عملیات تروریستی در سومالی دخالت دارد.

سالهاست که سومالی با این گروه تروریستی که در سال ۲۰۰۴، اعلام موجودیت کرد در حال نبرد و درگیری است. این گروه  وابسته به القاعده است و تاکنون عملیات های تروریستی متعددی را انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است.

چندی قبل نیز انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده مقابل وزارت آموزش و پرورش این کشور منجر به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از شهروندان این کشور شد.

۱۵ کشته در حمله انتحاری در پایتخت سومالی

«حسین شیخ محمود» رئیس‌جمهور سومالی گفت که در این انفجار در موگادیشو، بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر مجروح شدند.

«حمزه عبدی» نخست‌وزیر سومالی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی اعلام کرد: «این حمله انتحاری علیه مقر وزارت آموزش و پروش در مرکز موگادیشو صورت گرفت که چندین کشته برجای گذاشت.»

«صدیق آدم دودیشی» سخنگوی پلیس سومالی در نشست خبری پس از وقوع این انفجار گفت که گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت.

 ارتش سومالی اواخر تابستان نیز با کمک شبه‌ نظامیان محلی یک عملیات نظامی در مرکز کشور انجام داد و دولت سومالی اعلام کرد که ده‌ها عضو الشباب در عملیاتی که در ۲۰ شهرک در دو ایالت «هیر شابل» و «گالمودگ» انجام شد، کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس