کد خبر 1432168
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
صدور ۴۵ کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات زاهدان

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای ۴۵ نفر از متهمانی که در اغتشاشات استان و زاهدان حضوری موثر داشتند کیفر خواست صادر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا با بیان اینکه در اجرای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسریع در رسیدگی و صدور حکم متهمان، امروز اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر در دادگاه انقلاب زاهدان آغاز شد، تصریح کرد: تاکنون برای ۴۵ نفر از متهمانی که در اغتشاشات بویژه برای کسانی که از عناصر اصلی و فعال اغتشاشات بوده، به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد کرده و یا در فضای مجازی، مردم به ویژه جوانان را برای شرکت در اغتشاشات تحریک و تشویق کردند پس از تکمیل تحقیقات از سوی دادسرا کیفرخواست صادر و پرونده آنها جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه‌های استان ارسال شده است.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم تاکیدات و دستورات اخیر رئیس قوه قضاییه به منظور حفظ امنیت و آرامش شهروندان مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم و کسانی است که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند و دستگاه قضائی با مخلان امنیت و آرامش شهروندان برخورد قاطع می‌کند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در دادگستری این استان با توجه به دستورات رئیس قوه قضاییه در نخستین روزهای آغاز آشوب‌های اخیر، بررسی وضعیت دستگیرشدگان و تفکیک آنها به لحاظ نقش و تاثیری که در اغتشاشات داشتند ۶۲۰ نفر در استان دستگیر که برای ۲۵۲ نفر پرونده تشکیل شده و ۳۶۸ نفر با اخذ تعهد آزاد شدند. از تعداد ۲۵۲ نفر ۱۴۶ نفر در بازداشت به سر می‌برند و ۱۰۶نفر با قرارهای تامین اعم از وثیقه یا کفالت آزاد هستند.

‌مصطفوی نیا اظهارداشت: همچنین برای ۳۶۸ نفر از اشخاصی که طبق بررسی‌ها، نقش موثر و فعال در اغتشاشات نداشته و به واسطه هیجانات روزهای نخست و یا ناشی از تحریک فضای مجازی به خیابان آمدند، مطابق منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، در دادسرا قرارهای تعلیق، تعقیب و یا قرار منع تعقیب صادر شد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع قضایی با عوامل اصلی و فعال اغتشاشات اخیر تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز نخستین دادگاه علنی رسیدگی به پرونده هفت نفر از عوامل اصلی و فعال در اغتشاشات اخیر در سیستان و بلوچستان آغاز شده است

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: همه بازداشتی ها با رعایت مقررات قانونی در دادسرا و دادگاه تعیین تکلیف شده و احکام متناسب و بازدارنده صادر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس