برنامه یونان برای حمله به ترکیه یعنی آتن عقلش را از دست داده است

وزیر خارجه ترکیه به یونان درباره پیشروی قلمرو آبی در دریای اِژه هشدار داد و با اشاره به ادعاها درباره برنامه یونان برای حمله به ترکیه گفت که این یعنی «آتن عقلش را از دست داده است.»

به گزارش مشرق، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به ادعاها درباره اینکه یونان خود را برای حمله ترکیه آماده می‌کند، گفت که چنین تفکری یعنی «آتن عقلش را از دست داده و ترکیه اجازه گسترش قلمرو آبی را به یونان نخواهد داد!»

چاووش‌اوغلو گفت: به یونان اجازه نخواهیم داد تا قلمرو آبی خود در دریای اِژه را حتی یک مایل گسترش دهد.

آنکارا پیش از این اعلام کرده که اگر آتن قلمرو آبی خود را ۱۲ مایل (حدود ۲۰ کیلومتر) گسترش دهد، یعنی اعلام جنگ کرده است.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه «آنکارا قرار گرفتن در عمل انجام‌شده و به دام افتادن در نوار ساحلی خود را نخواهد پذیرفت»، یونان را درباره اختلافاتش با ترکیه در دریای اِژه و مدیترانه شرقی، به «ریاکاری و تزویر» متهم و اضافه کرد که آتن «سد راه عدالت شده است.»

وی همچنین با اشاره به ادعاهای یونان درباره حمله به آنکارا گفت که «آتن عقلش را از دست داده است. یونانی‌ها به‌خوبی می‌دانند که رویارویی با ترکیه به چه معنا است. ما خواستار گفتمان هستیم اما یونان باید صادق باشد.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین مدعی شد که آتن با «نشر اکاذیب» آنکارا را هدف گرفته و تاکید کرد که «پروپاگاندا یونان بی‌نتیجه مانده و شکست خورده است.»

به‌رغم اینکه هر دو کشور عضو ناتو هستند، ترکیه و یونان روابط حسنه‌ای ندارند و از جمله مناقشات آنها می‌توان به تنش بر سر حق اکتشاف مواد معدنی در مدیترانه شرقی و مناقشات ارضی در دریای اژه اشاره کرد.

تنش‌ها بین دو کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته و آنکارا، آتن را به تسلیح جزایر دریای اژه متهم کرده و یونان نیز مدعی شده که این اقدامات صرفاً در واکنش به سیاست‌های خصمانه ترکیه صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    7 16
    ۴۰درصد ترکیه‌ یونانی تبار و ۶۰ درصدشون ایرانی تبار هستند
    • TurkKaplan IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      1 0
      خداوند کمی عقل بدهد بلکم شکم خود را در این روز های دشوار سیر کنی و وقتت را با چرت و پرت گفتن تو مجازی تلف نکنی!تعجب میکنم چگونه از این حرفت خندت نگرفته
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    8 14
    ولی خب تحریک و پروبا‌ل دادن به گسترش قلمروی آذربایجان شمالی و تجاوز به خاک ارمنستان به بهانه دالان تورانی، عمل پسندیده ای است. یک بام و دو هوا.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    5 0
    یونان آرام باش که در اب خواهی افتاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس