گروه B جام جهانی

هر سه تیم انگلیس، آمریکا و ولز را در یک سطح می‌بینم و تیم ملی فوتبال ایران اگر بتواند همزمان با تساوی‌های نابود کننده بین این سه تیم، یکی از آنها را شکست بدهد، یکی از صعود کنندگان خواهد بود.

سرویس ورزش مشرق - کن لارنس نویسنده سان لندن در دو نشریه در بخش ورزشی سان لندن و ساندی وورلد فعالیت می‌کند و از سه ماه پیش به طور ویژه مسئول پروژه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است. این نویسنده اهل نورث وست لندن به سوالات خبرنگار مشرق پیرامون جام جهانی و وضعیت فوتبال ایران در گروه دوم این رقابت جهانی پاسخ داد.

* به عنوان اولین سوال می‌خواستم درباره خود شما و حال و هوای رسانه‌های بریتانیا در آستانه جام جهانی قطر بپرسم؟

طبیعتا وضعیت خاصی است، روزنامه‌ها تلاش می‌کنند مطالب اختصاصی و تولیدی و جذاب از قطر داشته باشند، طوری که خواننده حس کند با خواندن آن به قطر نزدیک شده است. کار ما همین است، باید طوری بنویسیم و خبر منتشر کنیم که مخاطب از این که در خود قطر نیست غمگین نشود و در فضای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد. این روزها بسیار مشغول هستیم و شاید بدون اغراق باید بگویم هر ۵ دقیقه یک خبر ویرایش شده با عکس و فیلم آماده می‌شود. از آب و هوای قطر گرفته تا چمن استادیوم و وضعیت هتل‌ها و اخبار مربوط به تیم‌های حاضر در جام جهانی.

من به عنوان یک انگلیسی شانس اول صعود را انگلیس نمی‌دانم!/ ایران در یک صورت شانس صعود دارد

* درباره گروه دوم بگویید، با توجه به این که انگلیس شانس اول صعود از این گروه است!

این پیش بینی شما است، من خودم یک انگلیسی هستم و تا این حد درباره تیم ملی فوتبال انگلیس اطمینان ندارم. شانس اول! نه انگلیس به نظر من باید از هر ۳ رقیب خود یعنی آمریکا، ولز و ایران هراس داشته باشد. این یعنی جام جهانی و هیچ تیمی در آن از قبل شکست خورده نیست. معلوم است که به این گروه، گروه مرگ نمی‌گویند اما از دید من بسیار پیچیده و غیر قابل پیش بینی است. خود ولز نماد این پیچیده بودن است، از یک تیم بسیار ضعیف شکست می‌خورد و بعد با بازیکنان دوم خود یک تیم قوی را شکست می‌دهد.

* به نظر شما در عالم احتمالات کدام تیم‌ها از این گروه صعود خواهند کرد؟

هر سه تیم انگلیس، آمریکا و ولز را در یک سطح می‌بینم و تیم ملی فوتبال ایران اگر بتواند همزمان با تساوی‌های نابود کننده بین این سه تیم، یکی از آنها را شکست بدهد، یکی از صعود کنندگان خواهد بود. وضعیت لایه لایه و بسیار پیچیده است اما اگر مجبور به انتخاب باشم به دو تیم آمریکا و انگلیس اشاره خواهم کرد.

* نظر شما درباره تیم ملی فوتبال ایران چیست؟

 من سعی کردم به مطبوعات ایران سر بزنم و تحقیقات خودم را کامل کنم اما جز ماجراهای سیاسی خبر دیگر نبود. همه کشورها این روزها حتی با روزنامه های سیاسی خود به استقبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رفته‌اند اما به نظر می‌رسد ایران چندان نگران جام جهانی نیست و این روحیه بازیکنان فوتبال را تخریب می‌کند. اوضاع سیاسی ایران در زمان نامناسبی فوتبال ملی خود را روانه جام جهانی کرده و این باعث می شود برگ برنده مهم فوتبال ایران، یعنی حس ملی و بازی احساسی و انگیزشی از بین برود. این به سود انگلیس و آمریکا و ولز خواهد بود. به عقیده من ایران اسیر حاشیه شده و جام جهانی را فراموش کرده است.

من به عنوان یک انگلیسی شانس اول صعود را انگلیس نمی‌دانم!/ ایران در یک صورت شانس صعود دارد

* درباره میزبانی قطر چه نظری دارید؟ شما چند روز پیش مقاله بلند بالایی درباره نقض حقوق بشر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نوشتید!

بله همین طور است، در امارات، در خود عربستان و البته در قطر، این حقوق بشر به نظر من یک تعریف دیگری دارد و با تعاریف بین المللی هرگز سازگار نیست. کارگان نپالی و هندی و پاکستانی از بدیهی ترین حقوق انسانی خود برخوردار نیستند، هیچ سازمانی آنها را بیمه نکرده و در بدترین شرایط کار می‌کنند. اگر خسته شوند یا بلایی بر سر آنها بیاید هیچ کسی متوجه نخواهد شد، هیچ کسی حتی خانواده آنها نیز متوجه این مشکل نخواهند شد و به آنها اعلام می‌شود که مفقود شده‌اند و شاید به کشور دیگر پناهنده شده باشند. به همین راحتی یک برده داری علنی و مشمئز کننده در کار است و هیچ سازمان جهانی با این موضوع برخورد نکرده و نخواهد کرد!

* چرا می گویید برخورد نخواهد کرد؟

برای این که تردید ندارم اوضاع بر همین منوال پیش خواهد رفت، کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) با پول به مقاصد خود می‌رسند. در همین جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همه چیز با پول نفت پیش رفته است. هر کشوری پیمان کار یک بخش است و دوست ندارد قطری‌ها از دستش ناراحت شوند. آنها پول خود را می گیرند و می روند. دیگر کاری به مشکلات کارگران و انسان‌های فقیر و کارگر آنجا ندارند.

* تیم ملی فوتبال انگلیس اکنون در چه شرایطی است؟

به نظر من کارها خوب پیش می‌رود اما این حرکت رو به رشد در چند ماه گذشته کلید خورده و پیش از آن اوضاع اصلا خوب نبود. سرمربی بسیار سردرگم بود و بازیکنان پر از اشتباه بازی می‌کردند اما تیم ملی این روزها بهتر بازی می‌کند و اگر بازی‌های باشگاهی تمام شود در اردوی تیم ملی شاهد باروری و بلوغ بیشتر بازیکنان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    ایران اصلا شانس صعود ندارد
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      ساکت
    • ح IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      خب دوستان ما اینجا یک سعودی رو داریم می‌بینیم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 17
    کن لارسن ببر صدایت را. ایشا الله انگلیس صعود می کنه و قهرمان جهان میشه...
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    8 0
    برداشت من این بود که ایران رو شانس آخر میدونست از آمریکا و ولز حساب میبرن اما آخر ترسشون مساوی با ایرانه نه باخت بازیکنان ایران غیرت کنند مثل جام جهانی قبلی کشورهای انگلیسی زبان هم با احترام بیشتری راجب تیم ایران نظر میدن
  • GB ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 2
    چون داور رو می خرین می دونین که ایران نمی تونه انگلیس رو ببره
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    یک تساوی با انگلیس و برد امریکا و تساوی با ولز احتمالا انجام بشه و ما بریم به مرحله بعد
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 0
    سعود میکنه انشالله. .... آمریکا عددی نیست از انگلیس هم میبازه ... ولز مساوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس