کد خبر 1431468
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
جنجال جشن آمریکایی «هالووین» در عربستان سعودی+تصاویر

انتشار تصاویر برگزاری مراسم «هالووین» در پایتخت عربستان سعودی، طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی موجی از خشم و تمسخر بسیاری از شهروندان سعودی و مسلمانان را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، تنها چند روز پس از انتشار خبر شوکه‌کننده مرگ ۱۵۱ نفر در جریان مراسم هالووین در پایتخت کره جنوبی، رسانه‌های عربی و شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر برگزاری این جشن در عربستان سعودی جنجال جدیدی به راه انداختند.

برگزاری این مراسم با حمایت هیأت سرگرمی عربستان سعودی، موجی از تمسخر و خشم را در جامعه سعودی به راه انداخت و بسیاری از کاربران شبکه‌ اجتماعی برگزاری این نشست را یک تقلید کورکورانه از غرب و نامتناسب با فضای موجود در عربستان سعودی توصیف کردند.

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

 جشن هالووین بیشتر در کشورهای آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا مرسوم است و بعد از کریسمس،  دومین جشن بزرگ در غرب محسوب می‌شود. اما برگزاری چنین مراسمی که فرسنگ‌ها با فرهنگ اسلامی و عربی فاصله دارد، آن هم در پایتخت عربستان سعودی که طی سالهایی گذشته به شدت در مقابل برگزاری جشن‌های غربی و تقلید از غرب مقاومت می‌کرد و هر کس که برای برگزاری آن تلاشی می‌کرد دستگیر و سرکوب می شد، بسیار عجیب بود. 

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

اما امسال، پایتخت سعودی تحت عنوان جشن هالووین ۲۰۲۲، شاهد جولان افرادی بود که که لباس‌های ترسناکی مانند شیطان پرستان، خون آشام‌ها و فیلم‌های ترسناک بر تن داشتند و در خیابان‌ها پرسه می‌زدند.

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

وبگاه «فلسطین الیوم» در این خصوص، با انتشار گزارشی نوشت که برگزاری این جشن غربی در پایتخت سعودی، با جنجال گسترده و انتقادات زیادی از سوی هزاران مسلمان همراه شد. زیرا بسیاری از آن‌ها معتقدند که این مراسم ارتباطی به دین اسلام ندارد و کاملا به تقلید از غرب صورت می‌گیرد این در حالی است که عربستان سعودی یکی از مهمترین کشورهای اسلامی است و کعبه و حرمین شریفین در آن قرار دارد.

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

در ادامه این گزارش انتقادی آمده است: «غربی‌ها با برگزاری چنین جشن‌هایی خود را سرگرم می‌کنند، اما برای یک کشور مسلمان جشن گرفتن برای چنین امری خطرناک است... زیرا مردم در غرب به هیچ آداب و رسومی مقدی نیستند و به همین دلیل مشتاقانه منتظر چنین مراسمی هستند اما کشورهای مسلمان آداب و سنن اسلامی خود را دارند.

بر اساس این گزارش، برگزاری این جشن و انتشار تصاویر آن برای جامعه عرب و مسلمان باعث تعجب وسردرگمی شده است و بسیاری از مسلمانان آن را تقبیح می‌کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با بازنشر تصاویر این مراسم در پایتخت ریاض، به آن واکنش نشان دادند و بسیاری تاکید کردند که برگزاری جشن هالووین در ریاض، بدترین کار و گناه بدترین تابوشکنی بود که به لطف هیأت سرگرمی عربستان سعودی صورت گرفته است.

هیأت سرگرمی سعودی با نام «هیئه الترفیه» در هفتم می ۲۰۱۶ تأسیس شد و از مهم‌ترین اقدامات محمد بن سلمان در چارچوب چشم‌انداز ادعای ۲۰۳۰ او محسوب می‌شود. همان سال دولت سعودی از اختیارات هیأت امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک نهاد دینی کاست و آن را از بازداشت افراد منع کرد.

اقدامات این نهاد جدید تاکنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته و حتی برخی اقدامات این هیأت را شیطانی توصیف می‌کنند. اقداماتی که اغلب برخلاف سنت و رسوم جامعه عربستان است. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» از جمله اقدامات این هیأت در سالهای اخیر است.

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر نوشت: جشن مردگان و پوشیدن لباس‌های شیطانی هالووین در پایتخت عربستان سعودی، ریاض.. احیای مهمانی‌های اغواگری و هرزگی، بر صورت زدن نقاب‌های وحشتناک و موسیقی بلند در ریاض..هیأت سرگرمی عربستان، هالووین آمریکایی را احیا می‌کند.

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

 کاربری دیگر نوشت: «به عنوان یک سعودی می‌گویم..معذرت می‌خواهیم رسول الله..ما سنت‌های آن‌ها را ذره به ذره و وجب به وجب دنبال کردیم و کثیف ترین آداب و رسوم آن‌ها را بیرون آوردیم تا جایی که تقریباً نزدیک است هویت عربی-اسلامی از بین برود..خداوندا این منکر را انجام نمی‌دهم و به آن راضی نیستم».

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

یا یک کاربر دیگر نوشت که این صحنه‌های شرم آور که در چارچوب فعالیت‌های هیأت سرگرمی اتفاق افتاده و در حال رخ دادن است، نه تنها مسلمانان را بلکه مسیحیانی که خداوند آن‌ها را با اسلام هدایت کرده، دردآور است. هیأت سرگرمی و کسانی که پشت ان هستند، در قبال این امر در محضر خداوند، مسئولند.

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

کاربری دیگر با بازنشر تصاویر این جشن نوشت: این چیزی است که متاسفانه در کشور ما روی داد..بزرگترین مشکل این است که با حمایت رسمی صورت گرفته و هیچ یک از علماء و عموم مردم به هیچ وجه نمی توانند آن را تقبیح و محکوم کنند. زیرا در این صورت سرنوشت آن‌ها مشخص نخواهد بود.

اما بر خلاف مسلمانان و عرب‌ها، این کار با تحسین روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» همراه شد و نوشت که ریاض، پایتخت عربستان، هالووین امسال را برای نخستین بار به شکلی قابل توجه و متمایز جشن گرفت و که این نشان دهنده تغییرات بزرگ در جامعه عربستان است.

در ادامه این گزارش آمده است که برگزاری جشن هالووین در عربستان سعودی موید وقوع تغییرات عمده است. زیرا مقامات سعودی، پیش از این، همه کسانی را که سعی در احیای این رویداد داشتند را دستگیر می‌کردند.

جنجال جشن هالووین در عربستان سعودی+ عکس و فیلم

این روزنامه آمریکایی تایید کرد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان در پشت همه پروژه‌های هیأت سرگرمی و ایجاد فضایی باز در پادشاهی سعودی است. اما در نهان، برخی از سعودی‌ها شکایت دارند که به نظر می‌رسد این گرایش هیأت سرگرمی باعث منحرف شدن توجه‌ها از چالش‌های اقتصادی، مانند میانگین بالای بیکاری جوانان و چالش‌های سیاسی نظیر فقدان آزادی بیان شده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه تایید کرد که «این تغییرات برخی از سعودی‌ها را سردرگم و برخی دیگر را خشمگین کرده است. تا جایی که خارجی‌ها و شهروندان سعودی هم دیگر نمی‌توانند این کشور را بشناسند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 68
    هالوین بدنیست تفریحه اگه فحاشی نباشه ولی نبایدمقایسه بشه بااعتقادات کرامت وامنیت بخش که بدون کرامت امنیت نیست
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      50 2
      خیلی متاسفم برای افکار غرب زده شما که چشم و گوش بسته مقلد غربید
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      22 0
      بد و خوب هالوین بنظر فرع موضوع باشه و میشه دربارش صحبت کرد . ولی این جشن از جهت دیگری برای ما معنی داره . همین علمای وهابی جشن میلاد پیامبر و اهل بیت علیهم السلام رو شرک و بدعت میدونستند و تحریم کرده بودند . الان توی کشورشون جشن هالوین دارن میگیرن ولی صداشون در نمیاد .
    • سه‌نالد طرامپ DE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      11 0
      بابا این سعودی های سوسمار خور هیچ کاری نکنن هم باز خودشون هالووین هستن. کافیه یه ارّه بگیرن دستشون.
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      9 0
      اولا فقط فحاشی نیست در خود ویکی پدیا هم نوشته کارهای کثیف دیگه هم می کنند منتها اول لباس و شکلش میاد بعد کارهای پلید دیگه اش
    • سِتی خواهرِپِدی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 13
      میدونم احتمالا منتشرنمیشه یا کاربرای تندرو میان کلی بدوبیراه بهم میگن ولی:چه اشکالی داره؟نمیشه که هممه ش لباس مشکی و گریه وختم باشه.طرف میاد جنگولکبازیاش رو درمیاره وحالش خوب میشه و حال خوب منتشرمیشه توی جامعه.فرداشم صورتشو پاک میکنه وتموم میشه.مثل شما همه چیزو ببندن ملت ازهمه چیزبیزار بشن خوبه؟
    • محمد IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      1 0
      خانم ستی نظر شما خیلی کودکانه ست فقط یک مورد عرض می کنم نفس انسان به شدت منفعله ، کنار هرچیزی باشه یک اثری از اون می گیره شاید فهمش برای شما سخت باشه ، آیا شما در این اشکال جهنمی هیچ اشکالی نمی بینی؟ همینقدر بگم حتی افکار پلید هم موجب کدورت روح انسان می شه !!!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    26 1
    سرزمین وحی !!!
  • ۴۴ IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    10 27
    کاش حکومت ما اخلاق نجس عربستان را به ارث نبرد یعنی نامردی.ولی به فکر مردمش مثل بن سلمان نامرد از لحاظ اقتصاد باشد.
    • ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      26 5
      چی از اقتصاد عربستان میدونی؟
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      17 3
      مگه عربستان اقتصاد هم داره؟!! این چندتا کشور اطراف ما رو آمریکا با نیرنگ شیطانی خودش رو پا نگه میداره تا به دورغ اینجور القا کنه که اسلام واقعی اونا هستند واقتصادشون هم شکوفاست!!!!!!!!! رو موضوعات دقیق شید
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      14 3
      اگر آمریکا کشورهایی مثل ترکیه کره جنوبی وعربستان را فقط شش ماه تحریم اقتصادی می کرد امروز همدیگر را می دریدند . ۴۳ سال تحریم بقول خبثشان فلج کننده ۸سال تحمیل جنگ وانواع توطئه وکارشکنی های ددمنشانه در میان آتش هنوز به لطف خدا مردانه با امنیت زندگی می کنیم.عربستان غیر از آنچه آمریکا برایش رقم می زند اراده ای ندارد.اگر ما یگ خبر نگار مخالف را در سفارتخانه مان قطعه قطعه ودر اسید حل می کردیم باما چه می کردند اما فعلا که گاو خوب شیرده است با اوکاری ندارند اما به عنوان آتش زیر خاکستر عمل می کنند تا وقتش!
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      12 1
      سعودی سرزمین کارگرپذیروبدون تولیدداخلی علم برای اشتغال است اونقدرهم ازنفتهابیشتربهره برداری کرده چهاههایش تراش خورده وامکان ریزشداردوحدود10سال اینده این گاوشیرده صرفه دارد
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      5 0
      عربستان تان سعودی تورم 300 درصدی رادرامارنشریه ی بولتیکو اقتصادی تجربه کرد
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      5 0
      لعنت به فهد نامرد تا بن سلمون
    • حجت IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      2 0
      اولا که چقدر عربستان زندگی کردی که میگی اقتصاد. شمال تهرانم پورشه میلیاردی سوار میشن. پس ما پیشرویم در دنیا؟ در ضمن چرا مصرو نمیگی که هنوزم مثل قرون وسطی هستش یا مغرب یا اتیوپی و امثالهم
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    23 3
    سرزمین حجاز محل نزول وحی الهی و هبوط فرشتگان است نه محل دلقک بازی و نمادهای فرهنگ شیطانی و پوچ غربی به نظر می رسد دستهای پنهانی برای قداست زدایی از حرم امن الهی در حال برنامه ریزی هستند.
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 16
      جشن گرفتن و شوخی و شادی فعل حرام نیست ! وهن تو دین خدا ایجاد نکن !
    • . IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      9 1
      کسی با جشن و شادی مخالف نیست، ولی وقتی در لباس اهریمن برای دعوت به ذاتت و سرزمینت وارد بشی موضوع فرق میکنه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    21 1
    سلام علیکم ، قیافه آقای شیخ مفتی اعظم عربستان سعودی ، ترسناکترین قیافه طبیعی دنیا را این نواده عبالوهاب دارد .
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      10 0
      از نوادگان محمد عبدالوهاب ، پدر تکفیری ها ...
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    7 25
    مگه جشن گرفتن و شاد شدن جرمه!!؟
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      11 4
      شاید اون چیزی که تو فکر شما هست جدای اون چیزیه که گفتی ولی اگر بر گفته ی خودت پافشاری کنی ناچارم خدمتتون عرض کنم که خیلی وقتها در دنیا برای رواج بیشتر وسراسری کردن فساد وفحشا،جاده صاف کن وهموار کن هایی مثل بیان شما دخیل است .آیا شما راضی میشی ناموس وزن وبچه خودت لای این انسان نماها باشه!!!!!!!!!
    • . IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      8 2
      جشن و شادی حلال جرم نیست. ولی خداییش توی جشن هالووین چه کارای وهن آمیزیه انجام میدن؟
    • سروش IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      4 0
      جشن گرفتن و شادی کردن سبک و سیاق خودش رو داره مثل جشنهای ایرانی در گذشته که بله ما می تونیم روی اعیاد و جشنهای زیبای گذشته با نامهای پارسی و شیوه های پاک ایرانی و با لباس ها و آرایش ها و پیرایش های فاخر و پاک و منزه و به دوری از گناه و اهریمن آنها را دوباره احیا کنیم چه نامبرم از دارایی هایمان، بسم الله : 1. جشن فرورگان 2. جشن اردیبهشتگان 3. جشن خردادگان 4. جشن تیرگان 5. جشن امردادگان 6. جشن شهریورگان 7. جشن مهرگان 8. جشن آبانگان 9. جشن آذرگان 10 جشن دیگان( خرم روز) 11. جشن بهمنگان 12. جشن سپندارمذگان و خدا وند برکت بدهد باز هم: جشن نوروز و جشن سده و جشن های گاهنبار و جشن شب یلدا جشن چهارشنبه سوری و جشن نو سره . ... و ... ایرانی ها بیشترین جشن ها را دارند که اگر ما فقط همان جشن سده خودمان را برگزار کنیم زیبایی و شادی و پاکدامنی و فطرت پاک ایرانی در برگزاری پاک در جشن های ایرانی چشم جهانیان را کور خواهد کرد عزیزان شادی های کاذب غرب و پوشیدن لباس های ناپاک و اهریمنی که در نهاد اهریمنان هست شما را کور نکند در برگزاری جشن های ایرانی واجب تر از همه باید پاک نهاد باشید بهترین لباس پاک و زیباترین آن را بر تن کنید و آیین های پاک نهاد آن را برای دوری از اهریمن و گناه باید به پا دارید، نه آنکه با چهره ای اهریمنی و آلوده به گناه از اهریمن دعوت کنید که در شرارت و خونرویزی و ناپاکی و دشمنی پای کوبی کنید. ایرانیان هرگز آلودگی به دورند مگر آنکه فریب خورند و یا اینکه خود بخواهند.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    20 4
    مهدی فاطمه زهرا سلام الله علیک جهان بیش از پیش تاریک شده و تشنه نور اوست این بی شعور ها تمام مقدسات را به بازی گرفتند خادم حرمین شریفین!
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      6 1
      ال سعود جنایتکار استحقاق حرمین رو نداره
  • DE ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    15 6
    خاک بر سر کسانی که ندانسته این مراسم امریکایی ها را جشن میگیرند هالووین یه مراسم شیطانی است که مردم کور کورانه ام را پاس میدارند مردم اکثر کشور ها جشن های سنتی خود را فراموش کرده‌اند و در اکثر کشور های عربی و بعضا اسلامی فرهنگ مک دونالد کثیف امریکایی جای آنها را گرفته بدون آنکه در مورد این مراسم شیطانی تحقیق کنند آن ها را پاس میدارند ، مرگ بر امریکا و صیهونیست لجن جهانی
    • شهروند IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 9
      با سلام واحترام ؛ این یک آئین اسکاتلندی و ایرلندی است .
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    8 3
    تفکر منحطی که مزار پربرکت ائمه را تخریب کند به همین پایان می رسد.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    10 7
    اونوقت این وهابی ها جشن برای تولد پیامبر خدا رو بدعت می دونند و میگن کسی این کارو بکنه مشرکه. خداوکیلی مردم عربستان اینقدر پرت هستند و بی شعور!!!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 17
    حالا شماها چرا بهتون فشار اومده
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      7 0
      !!!!!!!!
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      8 2
      جناب 16:12 اول که یه نگاه به پیامت بنداز تا بفهمی به کی فشار اومده بعد بیا واسه ما سخنرانی کن دوم به خودت مسلط باش و یه لیوان آب خنک بخور تا سکته نکردی سوم کسی کاری به تو نداره که بخوای اینجور از خود بی خود بشی و واسه گاو شیرده خودت رو ناکار کنی چهارم لعنت به دولت آمریکا و دولت های دنباله رو آمریکا و تفکر وحشی غربی
  • حامد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    9 0
    مسخره
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 0
    چه قدربهشون میاد. آدمهایی که خودشون رو به این روز در میارن و اعتقاد به هالووین دارند .اینا آدمهای روان پریشی هستند که بدلیل روح نا ارامشون شکل جسمی خودشون رو هم آشفته میکنند. در یک کلام اینها خالی از خدا هستند. به همین دلیل احساس پوچی و بیهودگی میکنند.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 0
    بن سلمان به توصیه شاه پهلوی این کارها می کند .
  • HK ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    10 1
    گور خودت را داری میکنی آقای بن سلمان
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    8 1
    خدایا مارا با این جماعت کاری نیست خدا وندا فرجی بنماید
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    8 2
    از اول هم مسلمان نبودن خدا خواست تا ذات واقعی خودشون رو نشون بدن.
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 14
      نه بِابِا 😂 لابد تو مسلمان هستی ؟!!!!!!
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 1
    اشتباه می کنید اولین جشن هالووین در عربستان اونم به شکل واقعی سال 2018 برگزار شد جایی که بن سلمان با اره , خاشقچی را خورشتی خورد کرد درواقع این ها همش لوس بازیه بن سلمان با ارش می اومد همه باید سوراخ موش می خریدند .
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 0
    سعودی ها واترقیدن ؛)) بگردید ببینید بن سلمان توشون نیست !؟ اگه یه اره هم دستشون می‌گرفتند که هالووینشون کامل تر میشد ؛)) / آل سعود، آل اره ، آل سقوط / یعنی اصلا لازم نیست سعودی ها لباس ترسناک بپوشن یه اره برقی دست بگیرن کاملا ترسناک میشن ؛))
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 1
    افراط گری سلفی یکجا فرستادن پانزده هزار انتحاری بکمک تروریست ها در عراق و سوریه و اینجا همه زامبی و شیطانی که صدای دیگران حتی برگزار دهندگان سنتی غربی را در آورده چیزی که با فرهنگ و رسوم اعراب و دین اسلام و خاصه در مکان سرزمین وحی متعلق به مسلمانان جهان هیچ نوع سازگاری با اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان معتقد و موحد ندارد و جسارت و بی احترامی تلقی میگردد
  • Hassan IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 1
    روح امام (ره) شاد شاد. اسلام آمریکایی رو میگفت اما یه عده ساده دل هنوز هم نفهمیدن
    • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      زیادی زر زدی دوباره حر...می
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 2
    دوباره فتح مکه ای باید
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 2
    اونوقت جشن نیمه شعبان بگیرن شیعیان ممنوعه و دستگیرشون میکنن ولی این قیافه های وحشتناک و حرکات مزخرف شادیه و آزاده
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 2
    از این غلطها زمان شاه هم کردند بالاخره یه گروهای وهابی متعصب ساکت نمی شینند و شورش می کنند. تنها هنرشون انگار جشن های مسخره بی ارزش هست
  • مصطفی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 2
    والا خود عربستان بزرگترین هالوین با محمد بن سلمانش دیگه این مسخره بازیا چیه
  • مهدی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 2
    هالووین آمریکایی همون جشن پوریم اسرائیلی هاست برای قتل و عام ایرانیان در زمان خشایارشاه به زعم خودشون بوده است
  • بنی حیادر IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 1
    واقعا ظهورنزدیک است وقتی کشوری که میبایست قطب اسلام میبود اینگونه به اسلام خیانت یکنه چه فاجعه ای است بخدا درتاریخ جشن های بسیار خوبی هست ولی این سعودیها که قطع به یقین مسلمان نما هستند حتما میبایست هالووین را به عنوان جشن انتخاب میکردند وای برما که سنت رسول الله را چه کردیم اگر زمین انسان های خوب نداشت زندگی با این مسلمان نما ها ناشدنی میشد
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 1
    حرمین شریف بایستی از دست این مزدوران و یهودی صفتان صهیونیست آزاد شود ، انشالله به دست یمنی های دلاور این اتفاق خواهد افتاد
  • سروش IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 1
    خودشان با فکر نداشته و دست خودشان ام القرایی جهان اسلام را تحویل دادند و ثابت کردند که باید با زور کنار بروند و آینده ای نخواهند داشت بیشترین جرم و جنایت و همراهی با کفار را حکومت عربستان سعودی داشته و داره.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    1 1
    ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ شما بفهم که در چه مکانی چه رفتاری از خودت نشون میدی. مگه یه رنگ زدن و پاک کردنه؟ کلی فرهنگ جابجا میشه...مفاهیم و امور دینی جابجا میشه...این اولشه...کم کم میتونید بفهمید بکجاها میرسه. البته اگر بخواهید سرتون رو بکنید توی برف و هیچی رو از آینده هاش نبینید.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    اسلام سازان مرفه
  • سورنا IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    حالا به شما چرا اینهمه فشار داخلی وارد شده از شادی و لذت مردم کشورهای دیگه؟؟دوست داشتین ۲۴ساعتی مثل ملت ایران توی غم و عزا و لباس سیاه سیر بکنند؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس