کدام ویژگی منفی «کِیس ازدواج» قابل چشم پوشی است؟

آمارهای رسمی حکایت از آن دارند که علت اصلی طلاق در ایران؛ خلل در روابط زناشویی است نه مسائلی مثل اخلاق، تدین، مباحث مالی و...

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فتنه اقتصادی در همین نزدیکی...

بانیان آشوب از "رخدادهای در راه" خبر می‌دهند

خاطراتی تلخ از فعال بودن ستاد فتنه در دولت اعتدال/ بانیان آشوب از "رخدادهای در راه" خبر می‌دهند

محمدرضا تاجیک، فعال چپ و از سمپاتهای حرکت خیابانی اخیر، به تازگی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته است: در فردای رخدادی که این ‌روزها تجربه می‌کنیم، رخدادهایی در راهند و از این‌رو، آینده‌ ممکن است به ‌صورت یک دیگری تام و تمام نمایان شود. تنها راه مصون‌ ماندن از چالش و هجمه بن‌افکن و شالوده‌شکن این دیگری تام و تمام، تن ‌دادن به یک «رخ‌داد قبل از رخداد» است.

او می افزاید:

"با بیانی پارادوکسیکال، فقط یک رخداد می‌تواند از رخداد در راه ممانعت کند. اما آن رخداد که می‌تواند مانع رخدادهای در راه شود، کدام است؟ بگذارید با رجوع به مفهوم «تکرارِ تفاوت» دلوز، تلاش کنیم پاسخی به این پرسش بدهیم. در نزد دلوز، تکرار نه به ‌مثابه به یاد آوردنِ امرِ گذشته و به اجرا درآوردنِ آن، بلکه به‌ مثابه جدا شدن‌ و فرارفتن از آن است. به عبارت دیگر، تکرار به معنای وفاداری به ‌تکانه خلّاقِ آنچه امری را در گذشته امکان‌پذیر ساخته، به حرکت درآورده و نهایتا اجرایش کرده است. "

تاجیک تصریح می کند: پس، تکرار همان عقب‌نشینی به مبدا و نقطه صفر و حرکت‌ کردن به گونه‌ای دیگر، از مسیرِ دیگر و پایین آمدن از قله کوه؛ نه به‌ خاطر پذیرش شکست که به ‌خاطر فتحِ کاملِ آن است. تکرار دوباره شکست‌ خوردن است، بهتر شکست‌ خوردن، دوباره امتحان‌ کردن، بهتر امتحان‌ کردن.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می افزاید: شاید تنها این ‌نوع «تکرار» است که می‌تواند از تکرار رخدادهایی همچون رخداد اخیر مانع شود. پس، عقل سلیم و معطوف به بقا، اصحاب قدرت امروز جامعه‌ را بیش از همیشه به بازگشت به تکانه‌های اصیل انقلاب، یعنی عدالت، آزادی، برابری، کرامت انسانی، مردم‌سالاری و... بالا آمدن از قعر شب زیست‌ جهان خود و پذیرش ناکامی‌ها و کژروی‌ها و کژکارکردی‌ها و کژنگریستن‌ها می‌خواند. [1]

*منظور تاجیک از "رخداد در راه" همانست که ما در وبلاگ مشرق سال هاست قید تحلیلی "فتنه اقتصادی" را به آن الصاق کرده ایم.  

تاجیک چند روز قبل نیز طی یادداشتی به تشریح معنای "رخداد در راه" پرداخته و گفته بود: تاریخ فردای این سرزمین توالی خیزش‌ها و رخدادهای گوناگون (به ‌مراتب رادیکال‌تر از آنچه امروز تجربه می‌کنیم) خواهد بود.

فتنه اقتصادی مورد اشاره اگرچه قرار است با جرقه های متفاوتی گُر بگیرد (از درگذشت تصادفی یک دختر جوان تا گرانی یک کالای مصرفی و تا بهانه های دیگر) اما برساخته و برنشسته بر فضای سیاه نمایی و مشکلات اقتصادی بزرگنما شده است.

فتنه ای که اگر به راه حل های نخبگانی در قبال آن توجه نشود، بسا که احتمالش به قطعیت نیز برسد...

تاجیک همچنین در حالی در یادداشت خود از لزوم تکرار و جدا شدن‌ و فرارفتن از گذشته سخن می گوید که معنای سخن او اگرچه در ظاهر مصلحانه است اما در باطن و با عنایت با سایر مطالبی که تئوریسین های هم مسلک او بیان می کنند؛ به معنی "تجدید نظرطلبی" است. (کما اینکه در اقاریر تاجیک هم نمی بینیم که او حرکت خیابانی و خشونت را محکوم کرده باشد که این سکوت به معنی تشویق است)

تجدید نظر انقلاب اسلامی در باورهای اسلامی و حکومتی خود آنچنانکه منطبق با شهوات شود نه با عقلانیت. همان مسیری که اصلاح طلبان و جریانات پوپولیستی و انحرافی طی 30 سال اخیر خود را با آن تنظیم کرده اند و دچار اعراض از عقلانیت اسلامی و حکومتی شده اند.

چه اینکه پیش از این نیز دیدیم که عباس آخوندی، از دیگر همپیمانان تاجیک در یادداشتی در روزنامه اطلاعات که در بحبوحه اغتشاشات اخیر تقریر شد؛ بر این نکته تأکید کرد که مخاطب اصلی اعتراضات "نهاد دین و ناکارامدی حکمرانی اسلامی" است! (به گزاره القایی و سیاه نمای این عبارات باید توجه کرد)

بیان این نکته ضروریست که القای ناکارآمدی نظام، انکار مثبتات کشور، شهوت‌زده کردن جامعه و القای مخالفت اسلام ناب با زندگی دلپذیر دنیوی که حاق صحبت های امثال تاجیک و آخوندی را شکل می دهد؛ قرار است پلی باشد به سمت فتنه اقتصادی که فریب خوردگان و معترضان بر روی آن به سمت برانداختن اصل نظام حرکت کنند.

*** 

خاطراتی تلخ از فعال بودن ستاد فتنه در دولت اعتدال

خاطراتی تلخ از فعال بودن ستاد فتنه در دولت اعتدال/ بانیان آشوب از "رخدادهای در راه" خبر می‌دهند

اسحاق جهانگیری، چپ ستادی و معاون اول شیخ حسن روحانی در دولت اعتدال، اخیرا طی یادداشتی که سایت جماران آنرا منتشر کرد، به بهانه اغتشاشات اخیر نوشت: نه قدرت و نه صدای مردم را هیچ‌وقت نمی شود نادیده گرفت.

او در ادامه به ذکر سابقه ای از دولت اعتدال برای تعیین نحوه برگزاری اعتراضات و محل آن اشاره می کند و می نویسد:

"به‌خاطر دارم چهار ماه پس از تشکیل دولت دوم روحانی که در سال ۱۳۹۶ با حدود ۲۴ میلیون رای روی کار آمد، اعتراضاتی نسبت به گرانی شکل گرفت، باب این بحث در دولت باز شد. البته تورم در آن سال هنوز تک رقمی بود (۹درصد)، ولی به هر سبب، اعتراضاتی به‌ وجود آمده بود.

دولت در خرداد ماه ۱۳۹۷ تصویب کرد که براساس اصل ۲۷ قانون اساسی و به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم، نحوه برگزاری اعتراضات و محل آن تعیین شود. «متاسفانه» دیوان عدالت اداری با شکایت افرادی این مصوبه را ابطال کرد.

اگر این مصوبه اجرایی می‌شد شاید حداقل بخشی از حقوق ملت در قانون اساسی برجسته شده، و طرح اعتراضات مردم در عرصه عمومی و ضرورت توجه به موقع مسئولان به آن‌ها را ممکن‌تر می‌ساخت. در این شرایط بود که فرصت سوء استفاده بیگانگان گرفته می‌شد.

قانون اساسی در مبحث حقوق ملت اصولی مترقی دارد، از جمله اصل ۵۹ که راه همه پرسی را در برابر خواسته‌های مردم باز گذاشته است. خوب است همه کسانی که در مورد اجرایی بودن و تبعات آن تردید دارند برای رفع شبهه، به مشروح مذاکرات مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی مراجعه کنند. در قانون اساسی حرف آخر را در همه امور مردم می زنند و مسئولان اصلی کشور باید با رأی مستقیم و یا غیر مستقیم مردم انتخاب شوند. اگر قدرت مردم را عملاً نبینیم، صدای آنان به ویژه زنان و جوانان را به موقع نشنویم، و قدرت انتخاب مردم را محدود کنیم، آنان قدرت خود را به نحو دیگری اعمال می‌کنند، که در این صورت ممکن است همه ضرر کنند.

کشور امروز در شرایط دشواری است. مردم مهمترین سرمایه ایران هستند و انسجام و وحدت ملی اصلی‌ترین مولفه قدرت و بازدارندگی ملی ایران بوده و هست. با اجرای دقیق و کامل قانون اساسی راه را برای گفت‌وگوی ملی باز کنیم.

در این بین دولت و مجلس در عین یکدستی، بدانند باید با تدبیر و عقلانیت و انعطاف هر چه بیشتر به مسائل کنونی کشور و درخواست‌های مردم بپردازند. در این شرایط، بار مسئولیت آن‌ها از همه سنگین تر است. هر که بامش بیش برفش بیشتر. "[2]

*نکته ای که با خوانش اظهارات جهانگیری در ذهن تداعی می شود، اینست که آقایان دولت اعتدال که در زمینه مطلوب های سیاسی خود اهل اصرار و پافشاری بودند و حتی برای اهدافشان از خطوط قرمز نظام نیز می گذشتند پس چرا برای اجرایی شدن این خواسته خود هیچ اصرار و الحاحی نکردند؟

چرا همانند برجام به مسئله اعتراض نپرداختند و چرا همانطور که سال ها به تئوریزه کردن بی سرانجام معنای افراط و تفریط از منظر خود پرداختند؛ به تعیین محل اعتراضات اصراری نداشتند!؟

جدای از این باید از یک درد استخوانسوز هم با آقای جهانگیری سخن گفت و آن فعال بودن ستاد سیاه نمایی و فتنه‌گری در متن ستاد دولت اعتدال است!

در آن روزگار بارها پرسیدیم چگونه است که یک دولت خود به پرچمدار سیاه نمایی از اوضاع کشور تبدیل می شود؟

آقای جهانگیری آیا خبر دارد که "ستاد تبلیغات اقتصادی وزارت کشور در دولت روحانی"؛ با رصد ما حتی یک بار هم تبلیغات اقتصادی نکرد؟ (کما اینکه امروز هم خبری از فعالیت های این ستاد نیست!)

آیا به یاد دارند که جمله مشعشع "کشور در شرایط ته درّه قرار دارد" را همین آقای جهانگیری در ایام صدارت معاون اولی خود بر زبان آورد!

باید به جهانگیری یادآوری کنیم کسی که پس از اغتشاشات آبان 98 می گفت: "حکایت همچنان باقیست..." سخنگوی دولت اعتدال بود.

بایستی این قضاوت را به مخاطبان و البته به شخص آقای جهانگیری واگذار کرد که آیا این جملات و فعالیت ها به معنای "فعال بودن ستاد سیاه‌نمایی و فتنه‌گری در ستاد دولت اعتدال" بوده است یا خیر!؟

و اگر پاسخ آری است (که هست!) جهانگیری باید پاسخگوی "چرا" باشد...

*** 

الزام ورود جدی مباحث سبک زندگی به مسائل زناشویی

خاطراتی تلخ از فعال بودن ستاد فتنه در دولت اعتدال/ بانیان آشوب از "رخدادهای در راه" خبر می‌دهندحجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین جشنواره سراسری زوج‌های جوان ارتش، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بویژه شهدای مظلوم حوادث اخیر، طی سخنانی خطاب به زوجین جوان، گفت: خوشبختی در زندگی مشترک بر پنج پایه استوار است که شامل اعتقادات، اخلاقیات، احکام، آداب زندگی مشترک و مهارت‌های زندگی مشترک می شود.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: برای دستیابی به این پنج نکته، زوجین باید اهل مطالعه هدفمند، نظام‌مند و گسترده باشند و به شرکت در جلسات برگزار شده در این حوزه‌ها  اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام محمدحسنی همچنین احترام متقابل زوجین، احترام به خانواده و بستگان همدیگر، اظهار محبت نسبت به هم، برجسته کردن نقاط مثبت یکدیگر، پرهیز از چشم و هم‌چشمی و مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران، رازدار بودن نسبت به هم و رعایت آراستگی را از  موارد تداوم زندگی مشترک موفق، عنوان کرد. [3]

*"سبک زندگی" که از مسائل مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ ابعاد و شعوب مختلفی دارد که از جمله آنها روابط زوجین است.

روابطی که در سبک زندگی اسلامی باید بصورت روزمره در حال پیشرفت باشند و با استفاده از آموزه های عقلانی و اسلامی؛ خانواده و رابطه همسری را تبدیل به یک بهشت دنیوی برای زن و مرد کند.

در این باره البته کارشناسان، رسانه ها و چهره های دینی وظایف سترگی بر عهده دارند و بایستی نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی که بصورت اثباتی از سایر سبک های زندگی بهتر و پیشروتر است اهتمام داشته باشند. اهتمامی البته دور از کلیشه های مرسوم و دارای نگاه رئالیستی که بتواند نتایج خود را به نحو آشکاری توضیح دهد.

مثلا اشاره حجت الاسلام محمدحسنی به مسئله "الزام آراستگی" یکی از همین کلیشه‌شکنی‌هاست که باید به نیکویی مورد توجه فعالان مسئله سبک زندگی باشد.

متأسفانه دیده می شود که آنچه که پیرامون روابط زوجین از تریبون های جامعه گفته می شود نوعا و علی الاغلب به مسائلی مثل اخلاق و تدین اشاره دارد و ورود جدی به مسائلی مثل زناشویی، الزامات آراستگی، پاکیزگی ذهنی، تجانس مزاجی و... ندارد.

چه اینکه در بحث ازدواج؛ هریک از مولفه ها به مثابه یکی از حلقه های یک زنجیر است و اگرچه برخی از حلقه ها اهمیت و رجحان بیشتری دارند اما حتی حلقه های کوچک هم اگر نباشند یا بشکنند؛ زنجیره اصلی از هم خواهد گسست.

آمارهای رسمی حکایت از آن دارند که علت اصلی طلاق در ایران؛ خلل در روابط زناشویی است نه مسائلی مثل اخلاق، تدین، مباحث مالی و... این سند پر غصه؛ حکایت از نیاز فوری به یک حرکت جهادی بزرگ در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی دارد. ترویجی شجاعانه، عقلانی و خالی از کلیشه‌های مرسوم.

***

1_https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-580283

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1572288

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1292728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    8 1
    راه مقابله با فتنه اقتصادی چیست؟
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      38 0
      مشکل عمده مملکت چیه؟ مسکن راه برون رفت از این فتنه پاکسازی نظام از نفوذی هاست که حتی در دولت رییسی هم حضور دارن...
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      12 5
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      34 3
      حرف های رهبری تو این ۲۰ سال رو گوش کن میفهمی
    • محمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      6 0
      تیغ آگاهی مردم
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      12 1
      این داعشی های وطنی گوش بفرمان اصلاح طلبان و اغتشاش طلب تحت حمایت بن سلمان هستند. علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را محکوم کرد. دفاع اصلاح طلبان از داعشی های خارجی و وطنی اثبات کننده دستور گرفتنشان از بن سلمان است.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      22 2
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند جهانگیری بهتره ساکت باشد.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      9 1
      تازه داشت این قیافه ها رو یادمون می‌رفت . شوک وارد شد یک لحظه گفتم شاید من خواب بودم و اینها بودن وای خدای من صف مرغ یکی از خاطرات وحشتناک قیافه آقای دماغ آدم رو بیاد صف ها میندازه .
    • علی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      13 4
      آقای اژه ای باید پاسخگوی عدم برخورد با تاراج کنندگان منابع ارزی و گستاخی الان آنها باشد. حواله ات کردم به حضرت عباس
    • DE ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 0
      ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیارد دلار و ۶۵ تن طلا و ۷ مرغ چاق را عطار خورد ما هنوز اندر خم یک جوجه ایم.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    12 6
    چرا دولت با گرانی مبارزه نمیکند/؟
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      26 6
      دولت رییسی داره زیرساخت های فشل اقتصادی رو اصلاح میکنه که نتایجش رو به سرعت نخواهیم دید.
    • بابک IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      5 3
      چه اصلاحی شد! آقای اصلاح گر پوستمون کندی یواششش
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      9 2
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
  • سید IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    27 4
    آیا هیچ فتنه ای در این چهار دهه بلکه از مشروطیت تاکنون سراغ دارید که اصلاح طلبان تهوع آور امروزی و یا اسلاف بی خردشان در آن به نحوی نقش نداشته اند؟! یا بانی و باعثش بوده اند و یا مشوق و محرکش و یا مجری و مزدورش! جالب است که حالا امثال جهانگیری که وجود نحس شان خود عامل مهمی در ناراضی تراشی هست امروزه برای مردم اشک تمساح می ریزند!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      10 5
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    28 4
    یکی از علتهای بارز این آشوبها همین دریدگی سیاسی امثال جهانگیری و عدم رسیدگی قاطعانه به پرونده سیاه آنهاست، دولت سیزدهم هر چقدر هم زحمت بکشد مردم تحول را وقتی باور میکنند که اشراف سیاسی وعوامل پرادعا و بی کارنامه بدون تعارف محاکمه و مجازات شوند.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      19 8
      بهترین محاکمه این ارازل بی حیا کارآمدی دولت سیزدهم هست تا مردم برای همیشه به اینها پشت پا بزنند و تردشان بکنند
  • CA ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    32 5
    حالا بخندید به ملت الدنگهای اصلاحاتچی، بلاخره نوبت محاکمه شما خواهد آمد. اسحاق جهانگیری و شرکاء صبر این ملت هم حدی داره.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      2 17
      توی جامعه زندگی میکنی واقعا؟؟؟ مثلا الان پیش خودت فکر میکنی اکثر مردم فکر میکنن مشکل مملکت اصلاح طلبان؟ تو غار هستی؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      3 2
      قاطبه مردم از اصلاحات و اصول فقط نامی شنیده اند، اما وقتی به میزان تنفر آنها از نفرات اصلاحات نگاه میکنی یعنی اینکه از اصلاحات متنفرند، تصور شما هم ار باورهای الک دولکی مردم غلط است، اینکه مشکلات امروز، اصلاح طلبان را روسفید و مهیای ورود دوباره کند تصور کهنه و باطل شده ابست، تمومه ماجرا آقا حان.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 0
      ناراحت نکنید خودتونو
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    22 3
    شما را به خدا حتی اگر شده کارشناس زبده خارجی و بیطرف استخدام کنید تا با ذکر آمار و شواهد بارز میدانی مشخص شود چطور کشوری که به سرعت در مسیر شکوفائی و توسعه و نیزدر اوج رضایتمندی توده های مردمی(نه اشراف و منتفعین سیاسی و اقتصادی) قرار داشت به ناگاه متوقف و در حهت فروپاشی اقتصادی تغییر جهت میدهد، تلاش دولت انقلابی برای بهبود شرایط بدون بریدن زبان عوامل مشخص واپسگرائی ابتر میماند، تمام عناصری که در بیانیه سپاه یا روشنگریهای کیهان رسوا شده اند با کابینه حسن روحانی ارتباط نزدیک و بلاواسطه داشته اند، مماشات و همزیستی با خائنین کافیست.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    36 2
    به نظر من پری بلنده و ف هاشمی ودختران وزنان بی روسری ولخت شده خیلی مردتر هستند از جهانگیری و تاجیک عبدی صادقی خاتمی روحانی انصاری موسوی خوئینی مسیح مهاجری خباز حسن مصطفوی علی کریمی علی دايي پرستویی و...چون آنها جدی به میدان آمده ومخالفت خود را اعلام می کنند ولی این نامردهای فربه شده‌ با غارت بیت المال وجوانان ناآگاه و بی گناه را به خیابان می کشند و خود شان روی مبل لم داده و با ناز عشوه بانو با رسانه‌های معاند آنان را تحریک وتشویق به‌ مقابله با نظام می نمایند
  • مصطفی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    21 2
    این بزرگواران دو تا درد بزرگ دارن یکیش اینه که می خوان برای همیشه تو قدرت باشن
  • FR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    19 4
    مسببان اصلاح طلب شرايط كنونی کشور الان طلبکار شده اند ! خوب تقصیر نظام نیز است که با انها برخورد نکرد چون ۳۵ سال کم کاری و ترک فعل و خیانت کردند و در واقع مهره غرب در ایران بودند ، نمونه بارز ان برجام اقای بهائی بود ! مفسدین اقتصادی نیز نه محاکمه شدند و نه مجازات ! اکثرا هم در بین اصلاح طلب ها بودند ! خدایا ریشه این غرب گدایان را از ایران زمین بِكَن !
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    7 12
    ستاد تهمت زدن همیشه فعال بوده . به مردمی که خواهان اصلاح آدمهای فاسد هستند می گویید فتنه گر .غربگدا .افساد طلب . ما همه نان خور جمهوری اسلامی هستیم و به ولی نعمت خود خیانت نمی کنیم .ما آرزو داریم جمهوری اسلامی هزاران سال دوام پیدا کند . اما بدون آدمهای بی تقوا
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    17 0
    تفکرات لیبرالی اصلاحطلبان باعث مشکلات عمیق اقتصادی شده
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    18 1
    آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 20
    اینو راست گفته اگر اقتصاد درست نشه قیامت به پا میشه
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    9 0
    مستر تاج عکس گفتهایت هم مصداق خوب یاست چقدر از این همه شکست از قدرت ملی ملت حیا نمی کنید یا عبرت نمی گیرید فتنه های شما ملت را دارد خسته می کند و خودشماها را هم دچار بیماری یاس و هلاکت بار خواهد کرد - خودگوئی خودخندی شماها در مصاف با کشور بزرگ ایران از عجایب روزگار ما است - غرب 300 سال است دارد بازی تان می دهد و این بازی برای شماها دوسر باخت است هم غرب شکست می خورد و شماها قیمتی برای آنها نخواهید داشت هم از چشم ملت افتادید
  • حسین IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    9 0
    چقدر پررو.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    20 0
    آقای جهانگیری شماها اگر تدبیر و عقلانیت بلد بودید که دولت خودتان وضعش آنطور نبود که مردم را نابود کردید! کچل اگر دوا بلد بود سر خودش میزد
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    11 0
    جهانگیری به عنوان معاون اول دولتی که با بی تدبیری هاش فتنه بنزینی رو بوجود آوردند و تهش پاسخی برای بی تدبیری شون نداشتند و اومدند از طریق سخنگوشون (آقای ربیعی ) گفتند که اگه ما نبودیم بدتر از این میشد ؛)) / وقتی رییس دولت (ی روحانی) قوه قضاییه رو تهدید کرده بود که دست به برادرم بگذارید اعلان جنگ میکنم و.../ لذا این حضرات با این عملکرد حداقل حق نسخه پیچی برای دولت و ملت ندارند /
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    15 1
    یک همه پرسی برای کنارگذاشتن اصلاح طلبان ومجازات این پادوهای دشمن برگزارشود تامردم ازشر این خائنین آسوده بشوند
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      11 1
      موافقم . قوه قضائیه که اراده ای برای محاکمه ی سرمايه های آمریکایی _ صهیونیستی ندارد پس بهتره مردم به حسابشون برسند
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      1 7
      همه پرسی فقط برا اصلاح طلبان؟؟برا کل سیستم بزار
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    4 0
    صحبت های آقای تاجیک تکرار مزخرفات قبلی ایشان است، توبه دسته جمعی سران اصلاح طلب بهترین رخداد قبل از رخداد است.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    5 1
    این اغتشاشات فاز به فاز اجرا می شود و برخی اصلاح طلبان داعشی پشت ماجرا هستند و فاز بعدی قیام مسلحانه خواهد بود و در سراسر کشور ممکن است در یک روز صدها نفر از مردم عادی را بکشند و ... وجود این همه اسلحه جنگی دست یه عده آموزش دیده خبر از فاجعه ای بزرگ می دهد. مواظب نباشید ایران را به آتش خواهند کشید...
  • محرابی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    5 0
    گران شدن ده برابری تعرفه تلفن ثابت یکی از آن فتنه های اقتصادی است . گران شدن های بی در و پیکر ( مثلا برنج با بیش از 100 هزار تومان هر کیلو ) از فتنه های دیگر است . داد امت را می خواهند دربیاورند و مردم را به جمع ضد انقلاب و اغتشاشگر اضافه کنند .
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    8 1
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب دارد
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      1 1
      پدر همه را در آوردی با اسب تراوای آمریکا
  • سوخته IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    9 0
    عکس این جهنمی { جهانگیری } حالم را خراب کرد ای کاش بجای عکس این ملاعین ب اسم نحس شان اکتفا میکردید
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    7 0
    شعار ما: ژن ژندگی آژادی ژهانگیری کشافت شیفون تاژزاده مهشا
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    11 0
    اصلاح طلبان که ایجاد کننده ی زمینه های گرانی و آشوب های اخیر هستند، اکنون طلب کار شده و راه حل می دهند! اگر از زمانی که دیگر مردم به آنها پشت کردند و به آن ها رأی ندادند، قوه قضائیه فعل و ترک فعل های آنها را بررسی می کرد، دیگر حالا بلبل زبانی نمی کردند.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    4 0
    پس راست میگن. شما. ایده پرداز اغتشاشات در ایرانید ،، قبلا. حجاریان هم گفته بود. در کف خیابان تسویه حساب میکنیم ،، ۳۰ سال حاکمیت. شماها. ایران را. در همه چیز عقب نگه داشت پس فحاشهای دانشگاه بچه هاو نوه های شما هستند ، همراه خارجیها منافقین. وامانده های سفاک
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    پس راست میگن. شما. ایده پرداز اغتشاشات در ایرانید ،، قبلا. حجاریان هم گفته بود. در کف خیابان تسویه حساب میکنیم ،، ۳۰ سال حاکمیت. شماها. ایران را. در همه چیز عقب نگه داشت پس فحاشهای دانشگاه بچه هاو نوه های شما هستند ، همراه خارجیها منافقین. وامانده های سفاک
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    پس راست میگن. شما. ایده پرداز اغتشاشات در ایرانید ،، قبلا. حجاریان هم گفته بود. در کف خیابان تسویه حساب میکنیم ،، ۳۰ سال حاکمیت. شماها. ایران را. در همه چیز عقب نگه داشت پس فحاشهای دانشگاه بچه هاو نوه های شما هستند ، همراه خارجیها منافقین. وامانده های سفاک
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 0
    پس راست میگن. شما. ایده پرداز اغتشاشات در ایرانید ،، قبلا. حجاریان هم گفته بود. در کف خیابان تسویه حساب میکنیم ،، ۳۰ سال حاکمیت. شماها. ایران را. در همه چیز عقب نگه داشت پس فحاشهای دانشگاه بچه هاو نوه های شما هستند ، همراه خارجیها منافقین. وامانده های سفاک
  • محمود IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    7 0
    جناب آقای جهانگیری شما لطف کن یکبار مردانگی به خرج بده و بگو بالغ بر ۵۰ تن طلا و ۸۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور را در شرایط تحریمی و فشار اقتصادی دشمنان چطوری دود کردی به هوا.البته باید گفت شما دکترای تخریب و انهدام اقتصاد داشتید
  • رستم ایرانی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    8 1
    جهانگیری و روحانی که داداش ن دزدند و مفسد اقتصادی و جاسوس آیا وقت آن نرسیده که نظام غربال کردن رو شروع کنه
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 4
    رستم قاسمی جان چطوره
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 0
    لعنت بر منافق و روزنامه ش
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 1
    عیب بزرگ اصولگراها و اصلاح طلب ها اینه به قصد کسب قدرت بهم توهین میکنید و خدمات همدیگر رو انکار میکنید ، غافل از اینکه هستند مردم از اینکار متنفر هستن
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 1
    سال شصت و دو با دیدن تعدادی از افرادیکه در زمان انقلاب مخالف بودند و در اداره ها مشغول و زمان توزیع اقلام اقتصادی حواله ای مسئول شده بودند در با بازگشت به دشت عباس با دوستان احساس خطر را در میان گذاردم یکی گفت الان اینجا به بچه های انقلابی نیاز بیشتر است امیدواریم که آنان براه آمده و درست شوند با پایان یافتن جنگ آنها اگر ظاهرشان مقداری تغییر یافته بود اما با حکایات مختلف فسادشان مشخص و رزمندگان هم اکثرا بینوا و کنار رفته و تا حالا که دیشب دکتر سیاح از وزارت اقتصاد راجع به اینکه چرا در مقابل پیوستن به سامانه مقاومت میشود یک جمله کلیدی گفت نیاز به *روحیه انقلابی* هست تا از پس امضاهای طلائی برآئیم چطور بگم حتی برخی انقلابی ها اول انقلاب گرفتار و تحت تاثیر القائات انقلابیون بعد از انقلاب فاسد شدند هر چه آسیب رفته از این دستجات هست
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    از این به بعد، شهر نا امن برای همه نا امن خواهد بود آقای تاجیک. به عمق جمله ام دقت کن ،تو و بقیه فتنه گران فسادطلب.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    چرا این بانیان وضع موجود بابت خسارت ۸ ساله به کشور و ملت محاکمه نمی شوند املاک آنان را دد نیاوران لواسان و ولنجک را بنفغ ملت مصادره نمایید.این خواست ملت است باور ندارید رفراندوم بگذارید..
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 0
    اقای جها نگیری لطفا لال شوید خودتون خوب میدونید برای چی این نظر شما رد شده چون برای رضا خدا مردم نبوده است برای سیاست کثیف شما که شاگرد عالی جناب سرخ پوش هاشمی رفسنجانی هستین کاش بییاد یه سری بهت بزنه
  • تاخیک IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    5 0
    این یارو تاجیک خودش فهمیده چی می گه؟ خب راحت بگو آشوبگران و اراذل را حمایت می کنی آن هم با شیر کردن آنها و ترساندن مرد. این همه هم نمی خواد بپیچونی.
  • سید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 0
    اسحاق جان همه بالای حکومت کردنتان را دیدم و هم پایینش را. هنوز دلارهایتان هزینه می سازد. لطفا دیگه بسه
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    اخلال مسائل زناشوئی از فکر مشغول و تشویش ذهن میاد اگر توانستی تمام مسائل را پشت در خواب بگذاری درصد بالائی از این اتفاقات تلخ کنار میرود
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    کمی  درست و دقیق ببینیم اتفاقات اخیر نتيجه  11 سال  (از 1391  تا کنون) مشکلات معیشتی ناشی از تحریم های غرب است  که مانند امروز به بهانه  اغتشاشات انتخابات ریاست جمهوری 88  شکل گرفت و دلار   که برای 7 سال ( 1384 الی 1391) در رنج 1000 تومان ثابت مانده بود  بعد از اغتشاشات 88 و تحریم های ناشی از آن به 3700 رسید اصلاح طلبان که خود عامل اصلی اغتشاشات 88 بودند با  شعار مذاکره و توافق با کدخدا  در سال 1392به پیروزی رسیدند و برای به انجام رساندن  برجام همه سرمایه های هسته ای ایران  را از بین بردند اما آمریکا که خرش از پل گذشت، از برجام خارج شد و دلار از 3700 تومان  به 30000 تومان رسید و  اصلاح طلبان غرب باور مجدداً عامل افزایش قیمت دلار شدند و امروز شروع دوباره اغتشاشات از  اصلاح طلبان غرب باور یا بهتر است بگوییم مزدور غرب
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    چپ ها بدانند در زباله دان انقلاب هستند.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    افساد طلبان مزدور عامل فساد وتبعیض ووًعیت امروز مملکت هستند و الان هم نسخه فساد می پیچند
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    4 0
    یه زهر چشم از خبرنگاران عنتر اشغال باعث میشه دیگه اینجور راحت برای ما توطعه نکنن
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 6
    ای بد بخت های سوپر معصیت کار که همیشه به ما اصلاح طلب های دین مدار تهمت می زنید بدانید ما اگر لازم باشد با جانمان از کشور و جمهوری اسلامی ایران و شما سوپر انقلابی ها دفاع می کنیم ‌
    • CA ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 0
      فعلا برو اون اصلاحطلبان دین ستیز که به آمریکا و رژیم آلسعود پیوستند و اغتشاشگران رو تشویق به آدمکشی میکنن مجاب کن فتنه نکنن جان دادن پیشکش. شما فقط شر مرسان!باور کن خواسته زیادی نیست.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • ریوزو IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    به جای این تحیل ها فکر معیشت مردم باشید
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    من سایر رسانه های اصولگرا رو هم میبینم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس