سردار جلالی: در صنایع شیمیایی کشور ایمنی حداقلی هم رعایت نمی‌شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مفهوم پدافند غیرعامل را پویا بوده و هدف آن تشخیص تهدیدات است گفت: تشخیص پیش‌دستانه تهدید در حوزه‌های مختلف، هدف اصلی سازمان پدافند غیر عامل است.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (دوشنبه) در همایش ملی پدافند غیرعامل، با بیان اینکه وظیفه پدافند غیرعامل رصد، پایش و تشخیص تهدیدات علیه مردم است، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل کشور متولی بحث تهدیدات انسان‌ساخت است، زیرا تهدیدات انسان‌ساخت از دو مؤلفه انسان و تکنولوژی تأثیر می‌پذیرد و این یعنی تهدیدات سیال و پویا است.

وی عنوان کرد: بر این اساس، تشخیص پیش‌دستانه تهدید در حوزه‌های مختلف به صورت رویکرد اساسی، هدف اصلی سازمان پدافند غیرعامل کشور است تا هم‌زمان بتواند الگوهای مقابله با تهدید را تنظیم و آماده کند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش، دستیابی به فهم و درک واحد از تهدیدات و چاره اندیشی برای راه حل های دفاعی مبتنی بر پدافند غیرعامل است، افزود: نیازمند مدلی از دفاع جامع هستیم که تلفیقی از کارکردهای تخصصی در هر حوزه در چارچوب مفاهیم بین رشته‌ای، ترکیبی و مؤلفه‌های تخصصی هر دستگاه باشد.

وی با اشاره به اینکه مفهوم پدافند غیرعامل پویا بوده و هدف آن تشخیص تهدیدات است، بیان کرد: در هر دستگاه، مسئولیت اجرای ضوابط پدافند غیرعامل، با بالاترین مقام مسئول آن دستگاه است، لذا این افراد باید زیرمجموعه خود را در زمینه اجرای الزامات پدافند غیرعامل تا حصول اطمینان راهبری و نظارت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس