کد خبر 1430673
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
رستگاری اخراجی های فوتبال ایران در ویتنام/ وقتی قرار است اسکوچیچ ناگهان میلیاردر شود!

دراگان اسکوچیچ و مارک ویلموتس، دو سرمربی سابق تیم ملی ایران، با پیشنهاد مالی هنگفت فدراسیون فوتبال ویتنام مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق، ویلموتس و دراگان اسکوچیچ اگرچه شرایط متفاوتی در تیم ملی ایران داشتند، اما هر دو از هدایت فوتبال ایران اخراج شدند و بعد از آن دیگر به تیمی نرفتند. ویلموتس بعد از ناکامی در مسابقات دور اول انتخابی جام جهانی از سمتش کنار رفت و جای خود را به اسکوچیچ داد. سرمربی کروات اگرچه صعودی مقتدرانه برای ایران به جام جهانی رقم زد، اما در فاصله کوتاه تا این تورنمنت جای خود را به کارلوس کی‌روش داد. حالا اما هر دوی این سرمربیان خانه‌نشین هستند و البته آنها با یک پیشنهاد مشترک مواجه شده‌اند.

پیشنهاد ویتنامی‌ها به دو سرمربی سابق ایران

خبرگزاری‌های کشور ویتنام مدعی شده‌اند که دو سرمربی پیشین ایران، گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی فوتبال کشورشان هستند. مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ افرادی هستند که برای نشستن روی نیمکت این تیم شرق آسیایی نام‌شان مطرح شده است.

رسانه vietnamnet نوشت: «بسیاری از مربیان خارجی برای انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی ویتنام و جانشینی پارک هانگ سئو، مربی کره‌ای، کاندیدا شده‌اند. دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات اولین کسی بود که نامش برای این پست مطرح شد. او در سال ۲۰۲۱ جزو ۲۵ مربی برتر جهان بود و دو سال هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت.»

همچنین رسانه thanhnien ویتنام نوشته است: «نام مارک ویلموتس نیز میان کاندیداها دیده می‌شود. سرمربی سابق تیم شماره یک جهان، برای هدایت ویتنام به یک گزینه تبدیل شده است.»

رستگاری اخراجی های فوتبال ایران در ویتنام/ وقتی قرار است اسکوچیچ ناگهان میلیاردر شود!

حقوق نجومی برای اسکوچیچ یا ویلموتس؟

اگر دراگان اسکوچیچ یا مارک ویلموتس در ویتنام مشغول به کار شوند، حقوق آنها بیش از یک میلیون دلار در سال خواهد بود (شامل دو دستیار) که دو برابر حقوق پارک، سرمربی گذشته ویتنامی‌هاست.

در این‌باره البته مذاکرات میان فدراسیون ویتنام و دو سرمربی سابق ایران ادامه دارد. به نظر می‌رسد هر کدام از این دو مربی دستمزد پایین‌تری پیشنهاد بدهند به عنوان سرمربی ویتنام معرفی می‌شوند. جالب اینکه ویلموتس بعد از برکناری از سرمربیگری ایران در یک باشگاه مراکشی کار کرد و دستمزدی معادل ۵۰۰ هزار دلار در سال گرفت. در این شرایط  اگر ویلموتس حقوقی را که در راجا دریافت کرده است، در ویتنام نیز بپذیرد، این احتمال وجود دارد که فدراسیون فوتبال ویتنام و سرمربی بلژیکی بتوانند در میز مذاکرات بیشتر پیش بروند.

از سوی دیگر، شنیده می‌شود که اسکوچیچ دستمزد بالاتری نسبت به ویلموتس پیشنهاد داده است. حالا باید دید مذاکرات آینده دو سرمربی با فدراسیون ویتنام چطور پیش می‌رود. بدون شک حضور در این کشور شرق آسیایی اتفاق ویژه‌ای است که شاید با یکی از سرمربیان سابق تیم ملی ایران رقم بخورد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    آفرین. حقشون بود. رو سیاهی موند برای ذغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس