ماموستا مرادی

یک ماموستای اهل سنت در خطبه های این هفته نماز جمعه خود از "دانشجویان فحّاش" انتقاد کرد و گفت: آمال آنان اختلاط زن و مرد، کشف حجاب، برداشتن -محدودیت های- سلف سرویس و بی منطقی بود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قیام محسن رضایی علیه اغتشاشگران

محسن رضایی علیه اغتشاشگران/ "نیاز مردم" اعتراض است یا ارزانی!؟

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، روز پنجشنبه گذشته طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به شهادت کودک یک‌ساله تا پیرمرد و پیرزن در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز گفت: این حادثه به ما نشان داد اگر کشور ناامن شود چه عاقبتی در انتظار همه هست و در چنین شرایطی حتی افراد معترض نیز روی آرامش نخواهند دید و همه متضرر می‌شوند.

به گزارش جماران،  رضایی همچنین با بیان اینکه هر جامعه ای برای اینکه به پایداری برسد نیازمند سه رکن است، گفت: سیاست در قالب حکمرانی و نظام سیاسی، قوانین مناسب و اداره مناسب بعنوان رکن اول است و رکن دوم نیز امنیت است، چرا که ممکن بوده سیاست خوبی وجود داشته باشد اما امنیت خوبی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امنیت به معنی ارتش، سپاه، اطلاعات، نیروی انتظامی و... است و در تمام دنیا این رکن ارزش بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: معترضین نیز در تمام کشورهای دنیا زمانی که پلیس ورود پیدا می‌کند قواعد خاصی را باید رعایت کنند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ادامه داد: رکن سوم نیز اقتصاد بوده که صنعتی شدن کشور، درآمدهای ملی، رتبه جهانی و بین‌المللی اقتصاد یک کشور، پیشرفت‌های مدرن کشور و... به این رکن بستگی دارد. [1]

*صحبت های دکتر رضایی مبنی بر اینکه معترضان باید قواعد خاصی را رعایت کنند؛ اگرچه بسیار دیر اما یک فتح باب مناسب برای تبیین مسئله اغتشاش و اعتراض و توضیح اصولی پیرامون فرایند عقلانی اعتراض قانونی است.

زیرا چیزی که طی 40 روز اخیر در کشور؛ بیش از هر گزینه دیگری دچار آسیب شد؛ "عقلانیت" و پیوست های عقلانی مرتبط با مقولات قانونی و امنیتی و اجتماعی بود.

آن "قواعد خاص" که رضایی بر آنها تأکید کرده است؛ راه تأمین امنیت بیشتر برای جامعه است و همه باید به آنها تن بدهند. در سمت مقابل نیز کسی که قصد رعایت این قواعد را ندارد؛ اغتشاشگر است و طبعا متحمل هزینه های سختی خواهد شد.

*** 

"نیاز مردم" اعتراض است یا ارزانی!؟

محسن رضایی علیه اغتشاشگران/ "نیاز مردم" اعتراض است یا ارزانی!؟

محمدرضا خبّاز، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا ضمن تأکید بر اینکه احزاب باید پافشاری کرده و به هرشکلی مجوز اعتراض را بگیرند، گفته است: مگر مملکت ملک کسی است که بگوید من نمی‌خواهم، شما حق ندارید و کشور برای شما نیست. ۸۰ میلیون آدم در اداره کشور شریک هستند. مردم می‌خواهند اعتراض مسالمت آمیز انجام دهند و شما نمی‌توانید در مقابل حرف حساب آنان مقاومت کنید. با توجه به اینکه تا به امروز این اتفاق نیفتاده است، مردم ناامیدند و می‌گویند از ابتدایی‌ترین اختیاراتی که قانون اساسی در اختیار آنان گذاشته محرومند و نتوانستند از آن استفاده کنند.

او می افزاید: بنابراین احزاب باید علیرغم سخت‌گیری‌ها، فشارها و مخالفت‌ها در مقابل فشار دولتمردان بایستند و اجازه ندهند این فشار به مردم منتقل شود. یعنی خود را سپر بلای مردم کنند در آن صورت مردم نیز به آنان اعتماد خواهند کرد. با توجه به اتفاقات یک ماه گذشته و با بیانیه‌هایی که دادند این امیدواری وجود دارد که احزاب نیاز مردم را برآورده کنند. [2]

*مردم عزیز ایران باید با بصیرت نافذ خود سره از ناسره را تشخیص بدهند و فی المثل مفتون این قبیل کلمات و جملات انحرافی که قصد دارند نیاز اصلی جامعه را "اعتراض" معرفی کنند، نشوند.

ما برای آقای خبّاز بعنوان یک رجل سیاسی احترام قائلیم اما این یک حرکت انحرافی است که به جای تأکید بر "لزوم ارائه کارنامه اجرایی از سوی احزاب"؛ حزب را الزاما محل اعتراض معرفی کنیم.

همانطور که این هم انحراف است اگر "نیاز مردم" را به جای بهبود اقتصاد و درک اثرات "رأی خوب" به الزام اعتراض(!) گره بزنیم.

جا داشت رجلی مثل آقای خبّاز به جای این قبیل حرف های بلااستفاده و حتی خطرناک اما اصرار می کردند که کارکرد حزب؛ "ارائه فرمول بهتر برای اجرائیات است نه تفسیرهای جدید از قانون اساسی یا دمیدن بر آتش آشوب".

جای خالی های بزرگ و عقلانیت های محذوف در اظهارات خبّاز را بایستی اثر سکوت خواص، انزوای نخبگان و سردی فضای جهاد تبیین در جامعه دانست.  گزینه هایی که در غیبت آنها به راحتی میتوان یکی از محل های امید مردم برای اجرائیات و اقتصاد بهتر؛ یعنی حزب را به عنوان "اتاق فکر آشوب" معرفی کرد!

شأنیت و اساس یک حزب، ارائه کارنامه بهتر اجرایی و معیشتی به مردم نسبت به سایر احزاب یا گروه هاست نه ارائه تفاسیر جدید از قانون اساسی یا زمینه سازی برای آشوب و اعتراض.

*** 

کنایه امام جمعه سنی به "دانشجویان فحّاش"

محسن رضایی علیه اغتشاشگران/ "نیاز مردم" اعتراض است یا ارزانی!؟

ماموستا عبدالرحمان مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت، طی سخنانی؛ حادثه حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را به شدت محکوم کرد.  

او همچنین با اشاره به اغتشاشات اخیر، از این گفت که این حوادث بنوعی کشور را با مشکلاتی مواجه کرده و متأسفانه شاهد توهین صریح به اسلام، قرآن، مساجد، رهبری و پرچم کشور بودیم.

ماموستا مرادی با بیان اینکه این مشکلات -و اغتشاشات- با شعارهایی به ظاهر زیبا اما فریبنده صورت گرفته؛ به هدف شعارها و اغتشاشگران اشاره و تصریح کرد: تنها آمال آنان اختلاط زن و مرد، کشف حجاب، برداشتن -محدودیت های- سلف سرویس و بی منطقی بود.

به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: علیرغم پذیرش وجود مشکلات معیشتی و حق اعتراض سازنده -اما- کار به اغتشاش، تخریب اموال عمومی و بیت المال و خسارت به شهرها منجر شد. [3]

*یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که در طول 40 روز اغتشاشات جزیره ای و لکه ای اخیر روی داد ماجرای فحّاشی برخی دانشجویان در قالب شعار بود.

ماجرایی عبرت آموز که البته یکی از نتایج آن؛ برانداخته شدن نقاب از چهره واقعی اغتشاشگران و اغتشاشات اخیر بود.

نقابی که مردم در زیر آن به رأی العین با چهره ای کریه مواجه شدند که از زمینه سازی برای اغتشاش، طعنه به دین، آدم کشی، پرچم سوزی، ترور و فحّاشی هیچ اِبایی نداشت و در این مسیر به صغیر و کبیر هم رحم نمی کرد. ولی در صورت و گریم خود گاهی یک حزب سیاسی بود، گاهی یک دانشجوی نخبه، گاهی یک آخوند شیعه، گاهی یک مولوی سنی و گاهی هم حتی یک دختر نوجوان!

هرچه بود ولی پرده برافتاد و بر خلاف آنچه که امثال حجاریان و تاجیک و ربیعی در ستاد اصلاحات اصرار داشتند اما مردم دیدند که نه با اعتراض مواجه‌اند و نه با معترض بلکه با دشمنی جرّار طرف هستند که میخواهد سر از بدن اسلام و ایران و ایرانی جدا کند. چه با یادداشت نویسی، چه با فحاشی و سنگ پرانی، چه با موهای بدون حجاب، چه با بوق زدن و چه با کشتن امید در ذهن جامعه.

آنچه ماموستا مرادی از روی بصیرت مورد تأکید قرار داده است؛ یک چراغ راهنماست برای آنها که هنوز در میانه اغتشاش به دنبال اعتراض می گردند و از ذبح قانون کشور به بهانه گریم های زیبای آن ماسک مورد اشاره هیچ احساس خاصی ندارند!

پیش از این و چند هفته قبل بود که ماموستا ملاهاشم نوری، امام جمعه اهل سنت قروه در استان کردستان نیز طی سخنانی گفته بود: به آتش کشیدن قرآن، مسجد و حمله به بانوان محجبه ارتباطی به اعتراض مردم به گرانی‌ها و وضعیت معیشت ندارد.

او تصریح می کرد: "در شرایط کنونی که دشمن همه ابزارهای رسانه ای خود را به کار بسته تا با ایجاد ناامنی و اغتشاش، کشورمان را زمین گیر کند، مردم نباید نظاره گر باشند بلکه برای خنثی کردن توطئه استکبار جهانی، وارد عرصه شوند. "[4]

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1571848

2_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1289607

3_https://irna.ir/xjKS59

4_mshrgh.ir/1424735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 23
  • سید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    88 35
    وقتی انسان بینش و درک امام جمعه اهل سنت کرمانشاه جناب ماموستا عبدالرحمان مرادی را با مواضع اشخاصی مانند محمد خاتمی و سایر اصلاح طلبان تهوع آور را مقایسه می کند، معنی شیعه انگلیسی را بهتر درک می کند!!!!!
    • DE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      48 7
      کشور برای شما نیست ای اصلاحطمعکاران و کلیدی ها ودسته کلیدیها و راتتخواران و نجومی بگیران و غربگداهای مفتخوار که ملت شهید داد تا شما مفتخوارها از راه برسید و غارت کنید و ۳۳ سال مانند بختک افتاده اید روی اموال مردم و تقسیم بیت المال و آقازایده های دزد و سارقتان را گذاشتید در ورودی و خروجی اقتصاد ایران . ۸۰ میلیون آدم در اداره کشور شریک هستند نه شما دلال های شیتیلبگیر .
    • هاشمی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      25 1
      اقای رضایی چی شد اون برنامه ۱۰هزار صفحه ای که تو تبلیغات میگفتی
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      7 24
      آقای خباز لطفأ فقط و فقط یک نمونه بیاورند که در طول تاریخ جمهوری اسلامی یک اعتراض مسالمت آمیز سرکوب شده و یا جلوی آن گرفته شده است. همین آشوبهای اخیر هم در چند ساعت اولیه خود آرام بود تا اینکه آشوبگران شروع به سنگ پرانی، آتش زدن بانک و آمبولانس و کشتن نیروی انتظامی و بسیج کردند. تقریبأ در تمام شهرها از نیروی انتظامی کشته شده است ولی هیچ آشوبگری کشته و یا حتی مجروح نشده است.
    • DE ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      2 3
      واقعا خسته کارها نباشید .شما اصلا خواب و خوراک هم دارید. ما با خواندن ۴ تا کامنت گیج میزنیم خدا به شما قوت بدهد که هزاران کامنت و مقاله و مقوله و متن و پیام ...را مدام پیگیری میکنید و داخل سایت میگذارید. خدا قوت.
    • CA ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      8 5
      شما اقتصاد رو درست کن جلوی اختلاس رو بگیر همه این دردها برطرف میشه
    • حبیب IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      2 3
      کسانی که زمینه سازی وقوع چنین اغتشاشاتی شدند جز اصلاح طلبان و دارو دسته اشان که از سال هفتاد و شش وارد فاز تحریف و چین و روس زدایی از سیاست فکری مردم ایران و دیو و دزد و گشنه نشان دادن شرق و فرشته و ثروتمند و غنی و سیر نشان دادن آمریکا و غرب شدند، این اغتشاشات دست‌پخت اصلاح طلبان و رسانه ها و روزنامه هایشان هستند، تیتر خبری تابناک ١۴٠١/٠٨/٠۶:صدام حسین چینی؟!،خبر آنلاین ١۴٠١/٠٨/۴: شانگهاي بدون FATF رؤیای خام است (آیا این رسانه های اصلاح طلب چرا باید چنین تیتری که بی بی سی و عربستان نشنال در مورد شی جینگ پین و شانگهاي و...می‌زنند را تیتر کنند؟ )، آمریکا در دهه ۵٠ توسط جوزف مک کارتی مک کارتیسم خود را اجرا کرد و تاکنون شاهد عدم نفوذ و قدرت گرفتن آن ها برای اغتشاشات در آمریکا شد، شما مک کارتیسم واقعی را به کار بگیرید...
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      1 1
      جلسه سران قوا با حضور مسئولان اقتصادی بجانبود چون این فتنه، اقتصادی نبود بلکه کاملا امنیتی بود. اگر اقتصادی بود مردم با آن همراهی میکردند که نکردند. هرچند باید گرانیها خصوصا خودرو و.. کم‌ شود.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      1 0
      جناب خباز به صفت فامیل خود میگه تا تنور داغ هست نان خود بچسبانیم
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 0
      برو به بوتاکس و ژل خودت برس برای انتخابات 1404 آماده شو.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    40 4
    رفاه رفاه رفاه.....جیب مردم رو یه کم پر کنید...جلوی امثال اون حروم لقمه هایی که 90 هزار میلیارد رو خوردند رو بگیرید و این پولها رو سرازیر کنید به جیب مردم....
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      12 26
      اشتباه داری میزنی تا فضای مجازی رهاشده ایران از اشغال دشمنان سعودی صهیونی و آمریکایی خارج نشود اوضاع به‌ سمت بهبود نمی رود و هرچندوقت یکبار همین می شود در ضمن اکثر این نوجوانان و جوانان داعشی و بی حیایی که کف خیابان بازداشت شده اند متعلق به خانواده‌های مرفه و متوسط رو به بالا بودن نزدیک محل زندگی ما چند نفری شبها شعارهای رکیک می دهند که همه از مرفهین محل هستند
    • . IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 21
      ببخشید، ولی ۹۰درصد آشوبگران یه مشت مرفه یا حداقل متوسط روبه بالا بودن کمتر فقیری داخلشون بود تفاوتش با اعتراضات ۹۸ این بود که اغلب فقرا بودن ولی اغتشاشات اخیر اغلب کسانی بودن که کمتر مشکل مالی داشتن یا به قولی ؛دستشون به دهنشون میرسید.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 4
      چشم
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      7 27
      تورم بحثی جهانیست واسلام هم فقررادوست نداردوفسادراهمچنین کشورمابعدازتحریمهای 4دهه ودونبردجهانی علیه خوددرجهان شعبه زده وتاسیسات خودرابه تازگی تاسیس کرده است ودرعلوم هسته ای نانوموشکی نظامی فضاکشتی اقیانوس پیما که چندین نخبه رااشتغال میدهد ودانش بنیانهابرای خصوصی تازه مسیررشد راامده است وشبکه های اجتماعی بایدبامجوزاشتغال داشته باشند
    • بشارت IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 4
      سلام آقای خباز پیشنهاد خوبی دادند که اجازه اعتراض به مردم بصورت رسمی و قانونی داده شود به عنوان مثال در آینده مردم ایران می توانند بصورت رسمی به عملکرد بانکهای رباخوار اعتراض نمایند و خواستار و ریشه کن نمودن آنها شوند زیرا لقمه های حرام وامهای ربایی بانکهای رباخوار وارد زندگی مردم شده و نتیجه این لقمه های حرام ، بروز فساد اخلاقی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه و نیز تغییر میل و گرایش به دین و اصول اخلاقی بخشی از مردم جامعه گردیده است(بر اساس آیات قرآن) و نیز اعتراض و درخواست نمایند برای نابودی مافیاهای ایجاد شده توسط هاشمی رفسنجانی و منافقین و لیبرالها در کشور در طول ۴۳ سال گذشته(در رأس آنان مافیای بهداشت و درمان و بعد مافیای بانکهای رباخوار و مافیای آموزش و مسکن و خودرو و پتروشیمی و فولاد و ....)
    • زارع IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 3
      متاسفم برای آقای خباز
    • ناشناس IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 6
      درود بر ماموستا عبدالرحمان مرادی
    • بشارت IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 7
      به عنوان مثال در آینده مردم ایران می توانند بصورت رسمی به عملکرد بانکهای رباخوار اعتراض نمایند و خواستار و ریشه کن نمودن آنها شوند زیرا لقمه های حرام وامهای ربایی بانکهای رباخوار وارد زندگی مردم شده و نتیجه این لقمه های حرام ، بروز فساد اخلاقی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه و نیز تغییر میل و گرایش به دین و اصول اخلاقی بخشی از مردم جامعه گردیده است(بر اساس آیات قرآن)
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 1
      بانکهای رباخوار قضاوت درستی نیست. منابع بانکها از پول مردمه و سود بانکی از نرخ تورم خیلی کمتره. با همین درصد سود هم خیلیا پول تو بانک نمیذارن چون افت ارزش پولشون بیشتر از سودی هست که بانک میده. اگر بانکها سود کمتری بدن که دیگه منابع بانکها به صفر میل میکنه
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    12 13
    خبّاز خبیث ، مزدور آمریکایی است چون حرف ها و عملکردش درست در جهت منافع صهیونیست های آمریکایی ست.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      6 7
      آقا منم از خباز و اصلاح طلبان متنفرم، ولی سوال اون رو شما جواب بده تا تو نقشه آمریکایی ها بازی نکنه, تو ایران اگر یک آدم اعتراض داشته باشه، اغتشاشگر هم نباشه، کجا باید بره؟ جایی هست؟! میتونی به دولت مردان نزدیک سی اصلا؟؟ مگر اینکه سرزده بجایی رفته باشند به طور تو بخوره...
    • محمدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      5 5
      درود بر ماموستای اهل بصیرت
  • US ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    68 13
    دوکتور فعلا بگو تو یک سال چه کردی...مرغ ۶۳۰۰۰ .احاره خونه مگه نمیگی فروش نفت دوبرابر شده..دلار شده ۳۳۰۰۰هزار اونم از مسکن مهر که هیچ کاری نکردی فقط بنداز گزدن دولت قبل نصف اشتغالزایی مال اینستاگرانه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      21 2
      برنج هاشمی شده 130هزارتومان میدونید یعنی چه اقایان دردولت ومجلس دقیقا چکارکردید جز تورم بسیار بالاتر ازقبل ماشینی که قیمتش 50 میلیون هم نیست شده 5برابر قیمت واقعی ازاوضاع اسف بار مسکن واجاره بها که دیگه چیزی نمیشه گفت لبنیات مرغ تخم مرغ ماکارونی روغن شوینده ها لوازم خانگی پوشاک و....چند برابرشده این مسئولیت بزرگ است وباید بابت این حجم سختی برمردم دراخرت پاسخگو باشید
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    7 25
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیـــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    19 7
    بله دیگه کسی حق اعتراض ندارن اعتراض طبق قانون اساسی حق مردمه زمانی که سلاح دستشون نباشه
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    8 23
    همیشه از روزی میترسیدم که این جماعت غربزده با شعار آزادی بیان جلو و پرچمدارشون هم فمنیست ها و زنان باشند. یک زن می تواند یک لشکر از مردان را از هم بپاشد همینطور که الان میبینیم یک کشور در حال سوختن است بخاطر یک دختر ! اگر عبرت بگیریم باید جایگاه زن و مرد را به قبل برگردانیم وگرنه در آینده فمنیستها ایران را نابود خواهند کرد
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    10 18
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیـــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • محمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 23
    درد و بلای این ماموستا بخوره تو سر امثال خاتمی و سلحشوری و بقیه اصلاحطلبان آنارشیست
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    12 6
    عامل همه این اغتشاشات ندانم کاری نفوذیهاست یک ورق کپسول آموکسی‌سیلین ظرف شش ماه از 3500 تومان رسید به 22000 تومان آخه چرا دویست تومان یارانه دادند دو میلیون تومنی از جیب مردم کشیدند بال
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 14
      همه جانبه نگاه کنیم اون موقع هم که قاچاق معکوس پدر ایران را در میاورد ارزاق و داروی ارزان و سوبسیدی ایران بازار های همسایه ها را اشباع میکرد یادتون نیست مرز شلمچه چه دعوایی بود که از بصره برن خرمشهر خرید کنند و بروند
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    16 4
    جناب رضائی صبح بخیر !!! وقتی امثال شما دوستان اینقدر با تاخیر موتورشان روشن می شود چه انتظاری از افراد بی تفاوت داریم ...
  • هاشم IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    25 2
    این مسوولین با این همه گندی که این سالها زدن هنوز هم سمتی دارن .انتظار درست شدن این مملکت حماقته
  • JP ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    14 2
    اگر محسن رضایی میگه پس حله
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    16 3
    سرزمین ایران را همین حضرات بی کفایت پرادعا مستعد بذرهای مسموم دشمن کرده اند!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    10 16
    ما باید جاهل ونادان باشیم که باور کنیم دانشجویی که اختلاط وخواستههای نامشروع دارد انرا فریب خورده بدانیم همینها فردا خوابگاههای مخلوط طلب میکنند چرا باید هزینه تحصیل انها راباید بدهیم مستقیم امریکا
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    15 2
    آقای رضایی بجای ربط دادن مسائلی سعی کنید با آنچه شورش و اغتشاش می نامید منطقی برخورد کنید.
  • واقع بین IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    17 8
    جناب دکتر رضایی لطفا باب گفتگو با دانشجویان را باز کنید و حرف آنها را بشنوید
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 2
    یادداشت نویس محترم ملاک اظهار نظر مخالفان خود را ارائه کارنامه اجرایی در دوران مسولیت به ویژه در حوزه اقتصاد میداند. بدون تردید رشد شاخصهای اقتصادی در دوران اصلاحات رصایتمندی بسیاری از افراد جامعه را به همراه داشته است و در مقابل در دوران معجزه هزاره سوم و یک سال اخیر این شاخص ها بسیار نزول داشته و یکی از عوامل مهم نارضایتی مردم همین مساله است.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 6
      کجا سیر میکنی اخوی؟! هپروت؟ تمام آمارهای مراکز رسمی داخلی و خارجی را در دولت مردمی و محبوب نهم و دهم بگذار کنار سی سال سلطنت اشراف غربگرای موسوم به اصلاحات ، توپخانه تخریبتان پوکید، بیش از این خودتان را رسوا نفرمائید.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    14 6
    غذا خوردن چه ربطی به خوابگاه داره چرا شما تا حرفی میشه ....به ...فکرمیکنین منحرف بودن هم حدی داره
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 3
      اشتباه مثبت دادم.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 12
      اول سلف سرویس بعد هم خوابگاه. خودشون میگن ما ناموس نداریم ما بی ناموسیم و افتخار هم به بی ناموسی میکنند.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 8
      بهرحال معلوم شد این جماعت بجای نان سفره مردم دغدغه جنس مخالف کنار سفره خودشان را دارند، افتضاح از این بیشتر!
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 4
    از عبدالحمیر چه خبر؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 2
    احتراما توهین و فحاشی در هر شکل محکوم است و بعضی فحشهای ناموسی که تکلیف اش مشخص است
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 10
    بعضی از سلبریتی ها و دانشجویان یا همان ماشینهای تست زنی فضا را برای تروریست های حرم مطهر شاه چراغ فراهم کردن
  • سهیل بشردوست GB ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    9 4
    نیاز مردم رو خود مردم تعیین می کنند، بهتر است بجای تعیین نیاز مردم به صدای انها گوش داده بشه
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 2
    دقیقا چه قواعد خاصی را؟ حکومت چه قواعدی را باید رعایت کند؟
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 8
    اگر برای اسلام و وطن ارزش قائل هستید منتشر کنید . افراطیون دارن کشور رو نابود میکنن . نماز نماد بندگی انسان در مقابل خداوند است اما حتی افراط در نماز هم اون رو به بیراهه میبره وقتی افراط در نماز خوندن هم اشتباه باشه چطور میشه انتظار داشت افراط در دشمنی با فلان کشور منطقی باشه
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 3
    اگر برای اسلام و وطن ارزش قائل هستید منتشر کنید . افراطیون دارن کشور رو نابود میکنن . نماز نماد بندگی انسان در مقابل خداوند است اما حتی افراط در نماز هم اون رو به بیراهه میبره وقتی افراط در نماز خوندن هم اشتباه باشه چطور میشه انتظار داشت افراط در دشمنی با فلان کشور منطقی باشه . بهای دشمنی با آمریکا رو آغشته کردن دست ایران در کشور های دیگه از جمله اوکراین کرده اید.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 6
      اوکراین حیاط خلوت امریکاست،نمیدونستی بدون، چقدر سلاح بیوتروریسم ذخیره کرده،چقدر از مردم دنیا رو کشته،چی میگی برادر،بشین قرآن رو با کتاب تفسیر بخون با ذهن خودت تفسیر نکن،خدا خودش تو قرآن گفته با دشمنانتان بجنگید. دیگه بالاتر از جنگیدن هست؟یعنی از نظر شما خدا سردسته ی افراطی هاست؟ نکنه به دشمنی آمریکا و اوکراین (حیاط خلوت آمریکا و منبع سلاح بیوتروریسم) با ایران و اسلام شک داری
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 3
      تو چرا اینقدر افراط میکنی؟ همه جهان را در آمریکا خلاصه نکن، ضمنا خود ام یکا دشمنی افراطی با ایران و ایرانی داره. یا متوجه نمیشی که باید مطالعه کنی، یا ماموری که چیزی نصیبت نمی شود جستن آسایش و آرامش در دامن بیگانگان خطا و بی‌نتیجه است هر کس راه غیر خدایی را برای رسیدن به هدف انتخاب کند مسیرش طولانی می‌شود. نقل به مضمون از معصوم علیه السلام
    • 54 مائده IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 2
      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ای گروهی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند. این است فضل خدا، به هر که خواهد عطا کند و خدا را رحمت وسیع بی‌منتهاست و (به احوال همه) دانا است.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 6
    افراد معترض سلف مختلط میخوان !! حماقت هم حدی دارد!!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 5
    افراد اغتشاشگر سلف مختلط میخوان !!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 6
    افراد معترض سلف مختلط میخوان !! حماقت هم حدی دارد!!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 5
    افراد معترض سلف مختلط میخوان !!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 4
    حماقت هم حدی دارد!!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 5
    افراد معترض سلف مختلط میخوان !! حماقت هم حدی دارد!!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 5
    افراد معترض سلف مختلط میخوان !! حماقت هم حدی دارد!!
  • یوسف از همدان IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 2
    آقای دکتر رضایی عزیز همه ما می دانیم که اگر کشور نا امن شود همه خشک و تر با هم خواهیم سوخت
    • یوسف از همدان IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      4 1
      چرا کامنت منو نصفه نیمه منتشر کردی؟
    • انيس CA ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      يوسف از همدان کامنت تو رو نصفه چاپ مى کنه برا اينکه مجبوره تک چرخ بزنه صرف نمى کنه دو چرخ بره
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 4
    آقای خباز چرا این سخنان بظاهر زیبا و منافقانه رو زمان دولت خودشان افاضه نکردند.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 2
    باز هم دروغ و مظلوم نمایی و لجن پراکنی اصلاح طلبان کاسب مرگ.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 0
    تا احزاب نفوذی منحل نشه مشکلات هم حل نشه.
    • . FR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      2 3
      خبر نداشتم تو جمهوری اسلامی حزب داریم
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 2
    دار و دسته افساد طلبان و امثال خبازها خودشون یه پایه فتنه اند و با همین حرف ها و شعارهای انحرافی آتش بیار معرکه اند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 1
    باب گفتگو که باز شد ولی این دانشجویان هتاک و شعبان بی مخ های زمانه مجال گفتگو ندادن و طبق معمول شعار های در خور شخصیت خودشان دادند و محیط گفتگو رو به محیط اراذل و اوباشی تبدیل کردند.
  • سعید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 0
    ما قرار بود دو کار اساسی را بعد از انقلاب انجام بدیم . اول در بخش خصوصی قرار بود هر کارخانه ای که احداث می‌شود کارگرانش سهامدارانش باشند . دوم در بخش دولتی همه در قالب جهاد سازندگی جهادی و دلسوزانه و انقلابی تلاش کنند . اولی را که گفتیم اگر این کار بشود هر کارخانه ای که با مشکل مواجه شود مردم یقه ما را می گیرند پس بهتر است کارگر و کارفرما را به حال خود رها کنیم چیزی را که درد نمی کند دستمال نبندیم. دومی را هم که دیدید چه بلایی سرش آوردند رانت خواران عزیز . انتظار داریم مشکلات اقتصادی هم حل شده باشند . واقعا اشتباهات بزرگی کردیم و باید هر چه سریع تر برگردیم به آرمان های انقلاب
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      1 0
      هزار ماشاء ا.. ، زنده باشی.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 0
    دشمنان این آب و خاک منتظر طوفان بمانند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 4
    به خباز میگی رجل سیاسی؟! درشرائطی که مردم داغدار حادثه تروریستی داعش در شیرازند حرفهای خنده دار چه معنایی داره؟!
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 6
    مردم به گرانی اعتراض دارند .تورم بالای هجده درصد سم است و همه چیز را نابود می کند .
  • حمید ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 1
    خباز برو بمیر. باعث تمام مشگلات کشور تو و امثال تو هستند که به خاطر اغراض سیاسی دست به هر کثافت کاری میزنید.غربگدای وطن فروش و خائن
  • محسن IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    4 0
    تا نتوانید عدالت اجتماعی برقرار کنید و اشرافیت را سرکوب هیچی ورست نمیشه
  • RU ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    اقای رضایی چه انتظاریه که از مردم میخوای دفاع کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 1
    تمام بدبختی های این مملکت زیر سر افساد طلبان است وسربازان سلبریتیشون که وقتی کم مییارن از این سربازان کمک می گیرند گرانی وضع فرهنگ نا امیدی مردم بخاطر اختلاس های این بی بوتهاست وجالب مسولان همچنان خواب تشریف دارن واینها هر کاری دوست دارن انجام میدن
  • GB ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 4
    تنها خواست مردم جمع شدن بساط فساد و نفوذیها در ایران است و بس، بقیهٔ چیزها حرف مفت است.
  • NL ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 2
    خطاب به اغتشاشگران ازخون جوان های وطن لاله دمیده
  • IN ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    6 4
    اعتراض جلوی کثافتکاری مسئولین رو می گیره،
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 2
    آقای رضایی مشکل اصلی اقتصاد است گرانی و تورم و بیکاری اگه اینها حل بشه تمام مشکلات حل میشه امیدواریم دولت محترم سیزدهم هرچه سریع تر راهی برای کنترل تورم و ارزانی بیابد
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 3
    ریاض رو با خاک یکسان کنید
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    استکبار شرق وغرب غارتگر،حیله گر،صهیونیسم اشغالگر،وهابیهای گاوشیرده ونوکران استکبار... را نابودکنید
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 3
    خباز تشنه قدرت اصلاح طلب آمریکایی است
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 0
    خباز و رجل سیاسی !!!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 6
    50 روز است یک مشت سلبریتی گرين کارتی و یک مشت جوان پولدار غربگدا به بهانه مهسا امينی کشور را به آشوب کشیدند آنوقت می‌گویند مشکل آنها معیشت و اختلاس است عده ایی فرصت طلب بی غیرت هم به این بهانه به دنبال توجیه ابتذال و بی عفتی و بی حجابی هستند اولا بسیاری از کسانی که اختلاس کردند و به خارج از کشور فرار کردند  هیچ اعتقادی به انقلاب و شهدا و دین و حجاب ندارند ثانیاً  چرا مدعیان دروغین اعتراض به اختلاس بر عليه کشور هایی که به اختلاس گران پناه داده ، شعار نمی‌دهند
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      2 1
      اختلاس و رانت خواری کار همین اصلاح طلبان بی غیرت است خصوصا درزمان دولت کلید تا زمانی که این خائنین درحاکمیت هستند این مشکلات وآشوبگری وجود دارد اینها از بوجه نظام ارتضاق می‌کنند ووعلیه آن تبلیغ می نمایند کجا دنیا چنین چیزی وجود دارد
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    تربیت یافتگان با تبعیض 40 نوع دکه بنام مدرسه غیر دولتی بیش از این نخواهد بود اگر ایرانی هستی مدارس دولتی رایگان قانون اساسی را اجرا کنید
  • زارع IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 4
    درود بر آقای رضایی
  • محمدایوب IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    آقای خباز مملکت ملک پدر کسی نیست که 8سال کشور را تعطیل وکاسه گدایی دست بگیرد دم درب خانه کدخدا دم تکان دهد وکسی انتقاد کرد به او بی شناسنامه بگوید حواله جهنم بدهد در کاخ بنشیند و بیرون نیاید وبا سیاست کلنگی قیمتهای ارزاق ولوازم زندگی را دهها برابر افزایش دهددریغ از یک پاسخ کوتاه از گندکاریهایش برادرش دزد برادر معاون اولش دزد دختر وپسر وداماد وزرایش دزد مدیر هلال احمری دزد مدیر خصوصی سازیش دزد دولتش مهد جاسوسان خجالت بکشید اگر شرف دارید حرام خواران
  • مهران IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 3
    اعتراض قانونی آزاده ولی اغتشاش ممنوعه
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 2
    این ملعون خباز عمری است در راهروهای مجلس در رفت و امد بوده و مفت و مجانی خورده و خانواده را نیز تنعمات این نظام بهره مند نموده اما اکنون بی شرمی را خورده و بی حیایی را قی کرده قبل از اینکه تو بیای و بگی که باید مردم اعتراض خودشون را بگویند مسولین کشور اینرا گفته اند و بر آن تاکید کرده و بدنبال ساز و کارهاش هم هستند اما لحن تو کاملا معلوم که خیر خواهانه نیست و می خواهی هم از توبره بخوری هم از آخور احتمالا بچه هات برای تردد به خارج و تحویل گرفتنشون از طرف سفارت خانه های خارجی قدر دچار مشکل شده این فرزندان بستگان ازت خواسته اند اظهار نظری بکنی و چرندیاتی در مقابله به نظامی که هرچه داری از اوست بر زبان نحست برانی مثل تو کم نیستن در میان دولت بی کفایت حسن. احتمالا این حرفها را ازت خوستند و تو همراهی با دشمن را بر گزیده ای چرا خشونت و اغتشاش را بر می تابی و چیزی نمی گویی .در گذر ایام چهره واقعی انسانها نمایان و مشخص می شود.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 4
    درود بر این دو امام جمعه ی عزیز و بزرگوار و با بصیرت و برادران شریف اهل سنتمان که مایه ی افتخار و مباهاتمان هستند .
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 2
    چقدر شیک و تمیز
  • ناشناس IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    آقای خباز اشتباه کرد
  • سیدهادی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 3
    درک بسیار خوب ماموستا مرادی از شرایط کشور جای تشکر دارد اما اینکه به خباز آنتن امریکا واسرائیل گفته شده رجل سیاسی جای تأسف است
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 1
    واقعا امثال خباز در حد اداره یک خبازی هم عقل ندارن بعد نماینده مجلس هم شده بود
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 3
    درود بر ماموستا
  • نازنین IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    دغدغه دانشجوسلف مختلط بشه🤣
  • محمد IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    وقتی سکان هدایت کشتی اقتصاد دست ناخدا محسن رضایی باشه وضع از این بهتر نمیشه
  • کاظم IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    آقای رضایی متاسفانه تئوری های شما در اقتصاد جواب نداده
  • داشی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    چرا‌ غرب‌اروپا‌ژاپن‌ هیچ‌معدنی درامدی‌یک‌صدم‌ایران‌ندارند‌بهترین‌ماشین وزندگی‌مجانی‌مفت‌دارند‌همش‌در‌تفریح‌و عشق‌حال‌زندگی‌هستند‌ولی‌جوانان‌ما‌با‌این همه‌معدن‌وگنج‌خدایی‌افسوس‌‌ماشین‌و کمترین‌زندگی‌‌
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      اولاهمه ندارن دومابحث ماشین سواری نشان دهنده ی بی لیاقتی ودزدی خودروسازان درایران است
  • NL ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    متاسفم که نظرها هم سانسور می شد! اخر تا کی؟ ایران در معرض تجزیه قرارگرفته تا کی میخواهید آزادیهای مدنی مردم را مایه مذهبی به ان بزنید مردم را ازاد کنید تا آنها ارامش پیدا کنند.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    ..."""قوانین مناسب و اداره مناسب بعنوان رکن اول است و رکن دوم نیز امنیت است... رکن سوم نیز اقتصاد بوده...""" خداوکیلی، خواهشاً، بالاغیرتاً، وجداناً، اگه عقل و منطق دارید _که ندارید_ حرف‌تونو مزه مزه کنید! کدوم قوانین و اداره کردنِ مناسب؟! کدوم اقتصاد و صنعتی شدن؟!
  • عبدالله IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    آقای خباز لطفا برو خبازیت رو بکن. دروغ گو تو و همفکران عقده ای ات حالا که از همه جا رانده شده اید سعی میکنید با دروغ یه عده ای رو گول بزنید و همراه خود کنید در صورتیکه همه شما رو به عنوان افراد بی تقوا و عقده ای دروغ گوی فاسد میشناسند .
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    روزی هست که چیزی گران نشود اقای رضایی شما که اقتصادیرهستی کی خانه میخرم
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    من گفتم عامل همه این اغتشاشات سیاست است
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    رضایی چندین بار برا رییس جمهور آمد حتی دو میلیون رای هم نیاورد
  • مهدی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 3
    گشت ارشاد وبرخورد با منکرات را ول کنید آب خودش مسیرش راپیدا میکنه
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    اگر گرانی نبود جوان بیکار نبود جوان بعد از سربازی می‌تونست زن بگیره خانه اجاره کنه کار بکنه فرزند داشته باشه ولی خدا وکیلی یک جوان با حقوق حالا هفت میلیونی می‌تونه خانه اجاره کنه طلا بخره برا نامزدش زن بگیره آخه چکار می‌تونه بکنه پس باید اعتراض کنه حقشه آن آقایانی که میگویند علت اغتشاش گرانی و اقتصاد نیست سخت در اشتباهند
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      1 0
      همه جهان فقر بیکاری ماری بیشترازایران هست وهمه هم ازاوضاع اقتصادی خبردارند وراهش تخریب وقتل وفحاشی نیست
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    محسن رضایی اگه خیلی حرف زدن بلده، تابناک رو جمع کنه. براحتی میگه گشت ارشاد بایستی جمع بشه. امر به معروف بایستی جمع بشه؟ یکی از فروع دین که واجب الهی هست...!
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    عجب
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 1
    زندگی عادی نه با عزت در تضاد است و نه با منافع ملی و مگر این همه انسان که در کشورهای مختلف جهان، زندگی عادی دارند و بدون استرس های ملی زندگی می کنند، عزت ندارند و به فکر منافع شان نیستند؟!
  • اقبال مهدوی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    کاش جناب خباز به شغل شریف خبازی اجداد خود بر می گشتند و در سیاست دخالت نمی کردند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    نیاز مردم همه چیزهست(آزادی اعتراض،اقتدار،استقلال،خودکفایی،بتن نکردن پیشرفتها،عدالت،رفع فساد ظلم ......)
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    درود بر مولانا عبدالحمید
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    جناب محسن رضایی تو ادعا داشتی کشور را می سازی یارانه 800000 می دهی پس گو ان همه ادعا نه یارانت به درد خورد و نه مدیریت اقتصادی که ادعا داشتی دردی از ملت دوا نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس