نامه‌ای برای مذاکره با روسیه؛ دموکرات‌ها پشت بایدن را خالی کردند

شمار زیادی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، از رئیس جمهور این کشور خواستند تا هرچه زودتر موضع خود را در قبال اوکراین تغییر داده و به ابزار دیپلماتیک روی بیاورد.

به گزارش مشرق، حدود ۳۰ نماینده دموکرات آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید، با اشاره به «ویرانی» اوکراین، تهدید جنگ هسته‌ای و آشوب اقتصادی در اروپا ناشی از بحران انرژی، خواستار پیگیری ابزار دیپلماتیک از جمله «مذاکره مستقیم» با روسیه شدند.

در این نامه که به امضای پرمیلا جایِپال، رئیس جناح پیشرو حزب دموکرات کنگره رسیده، آمده است که گرچه تصمیم نهایی برای زمان بازگشت به میز مذاکره، همچنان با اوکراین است اما این واقعیت که آمریکا میلیاردها دلار برای سرپا نگه داشتن کی‌یف هزینه کرده، «برای آمریکا مسئولیتی ایجاد می‌کند تا با جدیت تمامی روش‌های ممکن از جمله مذاکره مستقیم با روسیه را کندوکاو کند و از این طریق، زیان را کاهش داده و در مسیر دستیابی به یک توافق صلح‌آمیز از اوکراین حمایت کند.»

در پایان این نامه بار دیگر از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درخواست شده تا باب «مذاکره مستقیم با روسیه» را باز کند. البته در این نامه به نوع توافقات از جانب طرف اوکراینی، هیچ اشاره‌ای نشده است.

دولت جو بایدن از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه تا به امروز بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی برای کی‌یف فراهم کرده و انتظار می‌رود کنگره آمریکا تا پیش از ژانویه، ۵۰ میلیارد دلار دیگر به اوکراین تخصیص دهد.

دموکرات‌های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در ماه مه به طور متفق‌القول، به بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف رأی دادند اما نامه اخیر نشان می‌دهد که بایدن علاوه بر تعدادی از جمهوری‌خواهان مخالف تخصیص ۴۰ میلیارد دلاری، با مخالفت زیادی از حزب خود نیز مواجه شده است.

با این حال، بایدن به شخصه متعهد شده تا «هر زمان که طول بکشد»، ارسال تسلیحات به اوکراین را ادامه داده و مدعی شده که کی‌یف برای صلح، با شروط خودش تصمیم‌گیری خواهد کرد.

البته به نظر می‌رسد رهبری حزب دموکرات آمریکا درباره موضع این حزب در قبال اوکراین، هماهنگ باشد زیرا نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در جریان یک اجلاس که در حمایت از اوکراین برگزار شد، گفت که «هر دو حزب از اوکراین حمایت کرده و این حمایت‌ها متوقف نخواهد شد.»

این نامه در حالی ارسال شده که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، متعهد شده مادامی که ولادیمیر پوتین، همتای روسیه‌ای وی بر مسند قدرت باشد، با او مذاکره نکند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    هارت و پورتشون خوابید
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    منطق تاثیرات مخرب جنگ بعد از مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا مثل رکود اکنون جوامع خاصه غرب را با تورم و گرانی و کمبود انرژی مواجه ساخته و امکان عصیان مردم بابت ادامه یافتن این شرایط و جنگ وجود دارد و دولت ها از پس برآورده ساختن نیازمندی ها و خواسته ها بر نیایند پس با عامل اساسی یعنی لجبازی بایدن که به گذشته خانوادگی او در ارتباط با اوکراین که ترامپ نیز سالها قبل بدان اشاره داشت مرتبط هست روبرو هستند و اینگونه مخالفت خود به رویای بایدن نشان میدهند و نمیخواهند همه چیز بپای او بسوزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس