کد خبر 1429290
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
تل‌آویو: از روابط نزدیک ایران و روسیه نگرانیم

نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی از نزدیک شدن روابط میان ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش مشرق، یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی از نزدیک شدن روابط میان ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده و آن را «بسیار خطرناک» توصیف کرده است.

لاپید در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با متهم کردن ایران به ارسال پهپاد برای روسیه در جنگ اوکراین گفته تل‌آویو برای بازبینی مواضعش در خصوص جنگ اوکراین، ارزیابی‌های روزانه انجام می‌دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «بخشی از کاری که ما انجام می‌دهیم به نزدیکی بسیار خطرناک ایران و روسیه است. این چیزی نیست که ما آن را نادیده بگیریم یا کاری در خصوص آن انجام ندهیم... بنابراین، کاری که باید انجام بدهیم، ارزیابی مجدد روزانه و واکنش نشان دادن است.»

وی گفت تل‌آویو رایزنی‌های نزدیکی با آمریکا در خصوص تحولات اوکراین انجام می‌دهد.  لاپید هفته گذشته با وزیر خارجه اوکراین درباره جنگ در آن کشور صحبت کرد. روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده بود لاپید در آن مکالمه تلفنی سخنی از کمک تسلیحاتی به کی‌یف به میان نیاورد.

در روزهای گذشته بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بارها تأکید کرده که اسرائیل به اوکراین کمک تسلیحاتی نخواهد کرد.  گانتز گفته با آنکه تل‌آویو حمایت‌های خود از اوکراین را ادامه خواهد داد اما «بنا به چندین ملاحظه عملیاتی سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین تحویل نخواهد داد.»

موضع‌گیری‌های رژیم صهیونیستی بعد از آن مطرح شده‌اند که «دیمیتری مدودوف»، نخست‌وزیر سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه دوشنبه گذشته به رژیم صهیونیستی درباره حمایت از اوکراین هشدار داده بود. او گفت چنانچه اسرائیل بخواهد با ارسال سلاح به اوکراین از این کشور حمایت کند این موضوع بر روابط تل‌آویو با مسکو اثر مخرب خواهد داشت.

اظهارات این مقام روسیه بعد از آن مطرح شد که یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی گفته بود وقت آن است که اسرائیل هم همانند اعضای ناتو از اوکراین حمایت تسلیحاتی کند.

راشاتودی گزارش داد مدودوف در کانال تلگرامی‌اش تصمیم احتمالی رژیم صهیونیستی برای ارسال سلاح به اوکراین را مورد انتقاد قرار داد و ضمن توصیف آن به عنوان تصمیمی «بسیار خطرناک» گفت این اقدام «روابط دوجانبه میان دو کشور را به کل تخریب خواهد کرد.»

مددوف در ادامه به رژیم صهیونیستی یادآوری کرده بود «استپان باندرا» که در اوکراین به عنوان یک قهرمان ملی مورد تقدیر است یکی از هوادران حزب نازی آلمان است. باندرا و گروه او پیش از پایان جنگ جهانی دوم به یکی از متحدان آلمان نازی تبدیل شده بودند.

مددوف گفت چنانچه اسرائیل به چنین افرادی سلاح بدهد مثل این است که باندرا را به عنوان یک رهبر ملی به رسمیت شناخته است.

جنگ اوکراین در ماه‌های گذشته به افزایش تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی منجر شده است.  یائیر لاپید چندی پیش در اظهاراتی که از تشدید تنش‌ها در روابط تل‌آویو و مسکو حکایت داشت حملات موشکی روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرده بود.

او در بیانیه‌ای که در حساب کاربری‌اش در توییتر منتشر شده تصریح کرد: «من به شدت حملات روسیه به مردم غیرنظامی در کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را محکوم می‌کنم. از صمیم قلب این اتفاق را به خانواده‌های قربانیان و مردم اوکراین تسلیت می‌گویم.»

این بیانیه با پاسخ سفارت روسیه در فلسطین اشغالی روبرو شد که در بیانیه‌ای تأکید کرد تل‌آویو طی هشت سال گذشته در برابر حملات مداوم اوکراین علیه ساکنان دونباس سکوت اختیار کرده است.

روسیه از چند روز پیش چندین حمله موشکی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داده که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» که به تخریب بخشی از آن منجر شد، به وقوع پیوست. این پل، تنها محور وصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    مردک ابله ،روسیه و ایران نقاط مشترک زیادی دارند شما صهیونیست ها سگ قلاده به دست آمریکا در خاور میانه هستید نزدیکی ایران و روسیه از خیلی وقت پیش رقم خورده
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 1
      با هم هم میرن ته چاه
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    از پیام هایی که نوکران و جاسوس های غربی در رابطه با تخریب ارتباط ایران با روسیه در ایران منتشر می شد معلوم بود که برای شما درد اور است که ایران به روسیه نزدیک شود . دلیل خیلی از اغتشاشات در ایران هم ناراحتی سران فتنه از ارتباط ایران با پیمان شانگهای است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس