روسیه

نماینده روسیه در سازمان ملل کی یف را به اعدام میدانی غیرنظامیان و شهروندان روسی متهم کرد.

به گزارش مشرق، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، مقامات اوکراینی را به اعدام‌های میدانی غیرنظامیان و شهروندان روسیه متهم کرد و درباره تلاش نیروهای اوکراینی برای ویران کردن سد کاخوفکا هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، نبنزیا ضمن طرح این اتهامات، درباره حمله به نیروگاه برق آبی کاخوفکا و ایجاد فاجعه انسانی هشدار داد.

نبنزیا گفت: نظام ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) پیوسته زیرساخت‌های غیرنظامی مناطق سابق خود را به سبب بی توجهی حامیان غربی به اقدامات جنایتکارانه آن، هدف قرار می‌دهد. نیروهای اوکراینی همچنان از پنج ماه پیش به گلوله باران شهر نوایاکاخوفکا در منطقه خرسون ادامه می‌دهند و روزانه تا حدود ۱۲۰ موشک به این شهر شلیک می‌کنند که بیشتر آن‌ها موشک‌های هیمارس ساخت آمریکاست. نیروهای اوکراینی این موشک‌ها را به سمت سد کاخوفکا نشانه رفته اند تا این سد را ویران کنند تا سطح آب بالا بیاید و در مناطق اطراف سیل جاری شود که در این صورت هزاران غیرنظامی کشته می‌شوند و هزاران منزل مسکونی ویران می‌شود.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: امروز یادداشت‌هایی در شورای امنیت توزیع کردیم و طی آن از دبیرخانه سازمان ملل خواستیم جلوی اینگونه اقدامات تحریک آمیز هولناک را بگیرد.

نبنزیا در ادامه سخنان خود بار دیگر استفاده از پهپادهای ایرانی در عملیات نظامی در اوکراین را تکذیب کرد و اتهامات مطرح شده در این باره را افتراء و بهتان‌هایی دانست که غرب مطرح کرده است.

این مسئول روس تأکید کرد در صورتی که دبیرخانه سازمان ملل اجازه تحقیقات درباره پهپادهای ایرانی را بدهد، مسکو در روابط خود با این دبیرخانه تجدید نظر می‌کند.

وی تأکید کرد سازمان ملل اختیارات لازم را برای دادن اجازه تحقیق درباره این مسئله ندارد.

از سوی دیگر کنستانتین گابریلوف رئیس هیئت روسیه در مذاکرات وین درباره امنیت و نظارت بر تسلیحات از افزایش اعزام مزدوران بیگانه به اوکراین برای کمک به نیروهای اوکراینی در جنگ، خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    روسیه کلا باید موشک های کالیبر و کینژال گران قیمت خود را برای درگیری با امریکا وانگلیس کنار بگذارد استفاده از اینها برای نابودی چند کاهدان در اوکراین یک خیانت از سوی فرماندهان روس است این جنگ عمدا برای نابودی ذخایر ارزشمند روسیه است بجای اینها پهبادهای ارزان قیمت گل شمعدانی خوب تر و منطقی تر است
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    ایران در ماجرای سوریه شکست خورده بود و 90 درصد خاک سوریه اشغال شده بود و طی 6 سال هر روز ارتش سوریه داشت عقب می نشست و فقط دمشق لاقیه را در دست داشت تا اینکه سروکله نیروی هوایی روسیه پیدا شد روسیه جهت حمایت از سوریه و نیروی زمینی سپاه هر چه داشت از آبرو و تحریم به جان خرید امروز پدرخواندها های داعش بقول بچه های سپاه به جان روسیه افتاده اند آیا نباید با داعش پیش از اینکه از تبریز و همدان و تهران جنگ را شروع کند به داعش اروپایی ما نیز اعلام جنگ کنیم و از نسل کشی روسها در اوکراین تبری بجوییم همانگونه از نسل کشی مسلمانان میانمار تبری جستیم و در مجامع بین المللی علیه نسل کشی میانمار موضع گیری کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس