ادعای لندن؛ استخدام خلبانان انگلیسی جهت آموزش نیروی هوایی چین

یک رسانه انگلیسی مدعی شد چین ده‌ها خلبان نظامی سابق انگلیسی را برای آموزش خلبانان خود استخدام کرده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه انگلیسی به نقل از مقام‌های نظامی این کشور روز سه‌شنبه مدعی شد که چین ده‌ها خلبان نظامی سابق انگلیسی را برای آموزش خلبانان خود برای یادگیری نحوه مقابله با جنگنده‌ها و بالگردهای غربی استخدام کرده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» یکی از مقامات انگلیسی مدعی شده که حدود ۳۰ خلبان جنگنده و برخی خلبانان بالگرد که با حقوق سالانه حدود ۲۴۰۰۰۰ پوند در حال حاضر در چین به آموزش خلبانان ارتش این کشور مشغول هستند.  

این مقام غربی که به هویت او اشاره‌ای نشده، گفت که چین به طور فعال در تلاش است تا خلبانان نظامی سابق و دیگر متخصصان را از سراسر انگلیس و همچنین پرسنل سایر کشورهای غربی را استخدام کند.

سرویس اطلاعات دفاعی وزارت دفاع انگلیس روز سه‌شنبه یک هشدار تهدید برای نیروهای نظامی حال حاضر و نظامی سابق  این کشور صادر کرد.

«جیمز هیپی» از مقام‌های ارشد نیروهای مسلح انگلیس در واکنش به این گزارش گفت که استخدام خلبانان انگلیسی برای آموزش همتایان چینی یکی از نگرانی‌های وزارت دفاع بوده است. او گفت که با پرسنل حاضر در چین تماس گرفته شده و توصیه شده است که چنین کاری را ادامه ندهند

وی  گفت که چین از یک شرکت مستقر در آفریقای جنوبی، برای جذب پرسنل مورد نیاز استفاده می‌کند. جیمز هیپی گفت که طرح‌های استخدام  چین تهدیدی برای انگلیس و منافع غرب است و دولت انگلیس  با نگرانی این مسئله را تعقیب می‌کند.

به‌رغم احتمال آسیب رساندن به امنیت ملی، به نظر می‌رسد انگلیس در متوقف کردن طرح‌های استخدام یا مجبور کردن پرسنل بازنشسته خود که ماینک در چین هستند ناتوان بوده است.

این مقام نظامی ارشد انگلیس گفت، لندن در حال اتخاذ تدابیری است تا خلبانان کنونی و سابق را از استخدام در چین منصرف کند.

تحلیلگران بر این باورند که  نیروی هوایی چین قدرت اول منطقه است.  بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی  چین به طور میانگین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس