بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی امروز مجلس

کلیات لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش مشرق، در نشست علنی امروز- یکشنبه ۲۴ مهر ماه- مجلس شورای اسلامی، لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری که دوفوریت آن ۱۷ مهر ماه به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت و با ۲۰۰ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۳۳ آرای ماخوذه به تصویب رسید.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مورد بررسی این لایحه گفت: دولت در راستای ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لایحه ای را به مجلس ارائه کرد این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد و در نهایت نمایندگان به این جمع بندی رسیدند که این لایحه، حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان را ترمیم می کند و نوعی هماهنگی در حقوق ایجاد می کند امیدواریم با رای نمایندگان جزییات این لایحه به تصویب برسد.

متن این لایحه به شرح ذیل است:

ماده واحده- علاوه بر افزایش های حقوق و دستمزد ناشی از تبصره(۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از تاریخ ۱۴۰۱/۷۰۱ افزایش های زیر برای اشخاص مشمول این قانون اعمال می شود:

‌۱- (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ و سایر مشمولین جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل ریالی (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات، با عنوان متناسب‌سازی حقوق، به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی و مستثنی از سقف دریافتی و نیز در سالجاری از سقف موضوع جزء(۸) بند(الف) تبصره(۱۲) می‌باشد. امتیاز مذکور به افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاههای موضوع این بند بکارگیری می شوند، قابل پرداخت است.

۲- حقوق مشمولین جزء (۲) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، مبلغ ۹ میلیون ریال افزایش می‌یابد.
علاوه بر این مبلغ، ۵% از محل مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال ناشی از تغییر زمان اجرای این قانون و از پنج درصد(۵%) تا ده درصد(۱۰%) از محل سهام، سهم الشرکه و اموال و اولویت اختصاص سایر منابع قابل تامین به بند(ی) تبصره(۲)، به حقوق و مستمری مشمولان این بند اضافه می شود و در سالهای بعد نیز مشمول افزایش سنواتی می گردد.
افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، میزان ریالی افزایش مذکور در بند (۱) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این بند برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور متناسب‌سازی دریافت می‌نمایند.

‌۳- در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰، کمک هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروههای مختلف حقوق‌بگیر در دستگاههای مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، به ترتیب به میزان ۱۰۰درصد و ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

‌۴- فوق العاده ویژه موضوع بند(۱۰) ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول جزء(۳) بند(الف) تبصره(۱۲) نمی باشد. ‌

‌۵- مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش می یابد.

‌۶- به دولت(سازمان برنامه و بودجه کشور) اجازه داده می شود اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرائی در سال ۱۴۰۱ را تا بیست درصد(۲۰%) و درسقف مصارف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بابت اجرای این قانون افزایش دهد و در سالهای بعد نیز در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

‌۷- کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران حداقل به ۵۶ میلیون ریال و کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر به ۴۵ میلیون ریال افزایش می یابد.

‌۸- معافیت مالیاتی و بیمه بازنشستگی و درمان ایثارگران موضوع مواد (۳۷)، (۵۶) و (۱۳) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با اصل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 0
    با سلام، جزییات کی بررسی می شود؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 1
      الحمدالله في كل احوال...
  • ب،ر US ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    درود
    • . IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      1 1
      رییسی عزیزم دوست دارم و دعات میکنم
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 1
    سخنگوی دولت می گوید از اول شهریور ما پول داریم پرداخت کنیم نمایندگان مردم می گویند از اول مهر پرداخت کنید
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    شمارابخدا به فکر افراد عادی جامعه هم باشید افرادروز مزد شرکتی فاقد شغل ثابت وبخصوص تعداد بسیارزیادافرادبیکار چطور این افراد باید بازهم موج جدید گرانی ناشی ازافزایش حقوق کارمندان راتحمل کنند بجای اینکارهای اشتباه تورم رابرای کل مردم کنترل کنید
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 1
    دولت که ارز دولتی را حذف کرده باید پول را به مردم می داد
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 1
      یارانه رو چند برابر کرد حقوق ها رو هم داره افزایش میده انشالله رفته رفته تورم هم پایین تر میاد و اوضاع بهتر میشه امید داشته باشیم ناامیدی بدترین بلاست
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 2
    فقط می خواهند کش پیدا کند. دولت و مجلس خوب می دانند از سفره مردم دزدی کردند. حتی ذره ای شرمنده نیستند. بلکه خود را زرنگ می دانند که از یک ملت دزدی نمودند. بودجه نیست و تورم ایجاد می شود و000000 همه بهانه است برای توجیهی دزدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس