کامرون

تیم ملی کامرون در میان تیم‌های قاره سیاه بیشترین حضور در جام جهانی را در کارنامه خود دارد و برد شوکه آور در بازی افتتاحیه جام جهانی ۱۹۹۰ مقابل آرژانتین را کسی از یاد نخواهد برد!

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی کامرون همواره یکی از قدرتمندترین تیم‌های فوتبال آفریقایی در طول تاریخ بوده است. کامرون موفق شده است که ۵ بار در جام ملت‌های آفریقا و یک بار هم در المپیک قهرمان شود و پس از مصر بیشترین قهرمانی در قاره آفریقا را داشته باشد. کامرونی‌ها با ۸ بار حضور در میان تیم‌های آفریقایی بیشترین حضور را در جام جهانی داشته اند.

کامرون که با درخشش در جام جهانی ۱۹۹۰ بر سر زبان ها افتاد، با دو اتفاق دیگر هم میان فوتبال دوستان مشهور است؛ پیراهن های آستین حلقه ای در جام جهان ۲۰۰۲ و مرگ مارک ویوین فو در وسط زمین فوتبال در جام کنفدراسیون های ۲۰۰۳.

انتظار صعود از این تیم توقع زیادی است!/ کار سخت شیرهای رام نشدنی در قطر  +عکس

تاریخچه حضور کامرون در جام جهانی

نخستین حضور تیم ملی کامرون در جام جهانی به سال ۱۹۸۲ بازمی‌گردد. آنها پس از جام جهانی ۱۹۸۲ تنها در سه جام جهانی غایب بودند و توانستند به ۷ جام جهانی دیگر صعود کنند. بی‌شک هواداران فوتبال بازی‌های درخشان تیم ملی کامرون در دهه ۹۰ میلادی را از یاد نمی‌برند.

کامرون در جام جهانی ۱۹۸۲ بدون باخت و با ۳ مساوی از گروه صعود نکرد، اما سال ۱۹۹۰ و برد یک بر صفر در دیدار افتتاحیه مقابل مدافع عنوان قهرمانی یعنی مارادونا و یارانش در آرژانتین تیمی را به دنیای فوتبال معرفی کرد که هنوز هم در خاطر و اذهان فوتبال دستان مانده اند. روژه میلا کاپیتان با تجربه این تیم نقش بسزایی در موفقیت شیرهای رام نشدنی داشت و این تیم دوست داشتنی با حضور در جمع ۸ تیم برتر و حذف در وقت های اضافی با شکست ۳ بر ۲ مقابل انگلیس نشان دادند که بردن آرژانتین اتفاقی نبوده است.

انتظار صعود از این تیم توقع زیادی است!/ کار سخت شیرهای رام نشدنی در قطر  +عکس

ساموئل اتوئو هم در نسل بعدی کامرون خوش درخشید و بار دیگر پرچم این تیم را در میان هواداران فوتبال بالا برد اما نتوانست به همراه هم تیمی های خود موفقیت تیم ۱۹۹۰ را تکرار کند و کامرون دیگر از مرحله گروهی صعود نکرد.

نحوه صعود کامرون به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کامرون در مرحله مقدماتی جام جهانی با تیم‌های مالاوی، موزابیک و ساحل عاج همگروه شدند. همگروه شدن کامرون با ساحل عاج باعث شده بود که گروه D انتخابی جام جهانی آفریقا یکی از سخت‌ترین گروه‌های این تورنمت باشد. در نهایت کامرون توانست ۱۵ امتیاز کسب کند و با ۲ امتیاز بیشتر از ساحل عاج راهی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی شوند.

انتظار صعود از این تیم توقع زیادی است!/ کار سخت شیرهای رام نشدنی در قطر  +عکس
گروه کامرون در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آفریقا

تیم ملی کامرون در مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آفریقا به مصاف الجزایر رفت. شیرهای رام نشدنی ابتدا در بازی رفت را با یک گل بازی در خانه خود واگذار کردند، ولی آنها در بازی برگشت دور از انتظار ظاهر شدند و در حالی که میهمان الجزایر بودند، موفق شدند این تیم را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهند و با توجه به گل زده در خانه حریف به جام جهانی ۲۰۲۲ راه یافتند.

گروه دشوار کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲

سبزپوشان کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ در کنار تیم‌های برزیل، سوئیس و صربستان در G قرار گرفتند. کامرون بعد از یک دوره غیبت آمده که شاید بتوانند از گروه صعود کنند، اما با افت در سال های اخیر و قرار گرفتن در یک گروه سخت و نداشتن ستاره بزرگی چون میلا و اتوئو این امر محال به نظر می رسد.

انتظار صعود از این تیم توقع زیادی است!/ کار سخت شیرهای رام نشدنی در قطر  +عکس
گروه کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ 

تاریخچه تقابل کامرون با همگروهانش در جام جهانی

تیم ملی کامرون تا کنون ۶ دیدار با برزیل داشته که سهم کامرون ۵ شکست و ۱ پیروزی بوده است. دو دیدار از این شش بازی برگزار شده در جام جهانی بوده که شیرهای رام نشدنی هر دو دیدار را واگذار کرده‌اند.

همچنین تیم ملی کامرون یک دیدار دوستانه هم با تیم ملی صربستان در سال ۲۰۱۰ داشته که این بازی با نتیجه ۴ بر ۳ به سود صرب‌ها به پایان رسیده است. این تیم پیش از تشکیل صربستان، با یوگوسلاوی هم دیدار نداشته است.

کامرون هیچگاه مسابقه‌ای با تیم ملی سوئیس برگزار نکردند.

انتظار صعود از این تیم توقع زیادی است!/ کار سخت شیرهای رام نشدنی در قطر  +عکس

ستارگان تیم ملی کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲

بی‌شک هواداران فوتبال پس از شنیدن نام کامرون یاد دو ستاره مطرح سال‌های نه چندان دور کامرون می‌افتند. روژه میلا و ساموئل اتوئو دو تن از بزرگان فوتبال کامرون بودند که سال‌ها برای سبزپوشان خوش درخشیدند. اما نسل فعلی تیم ملی کامرون ستارگان چندان مطرحی ندارد، از همین رو بسیاری از هواداران شانس این تیم را برای صعود از مرحله گروهی کم می‌دانند.

انتظار صعود از این تیم توقع زیادی است!/ کار سخت شیرهای رام نشدنی در قطر  +عکس

شاید دو ستاره‌ای که می‌توانند به تیم ملی کامرون در جام جهانی کمک زیادی بکنند، آندره اونانا، دروازه‌بان اینترمیلان و اریک ماکسیم چوپوموتینگ، مهاجم بایرن مونیخ باشند. کامرون می‌تواند با اتکا بر درخشش اونانا در جام جهانی ابتدا سعی در بسته نگه داشتن دروازه خود داشته باشد، سپس از فرصت‌ها استفاده کند و امید هواداران این تیم را برای پیروزی و صعود از مرحله گروهی بیشتر کند.

انتظار صعود از این تیم توقع زیادی است!/ کار سخت شیرهای رام نشدنی در قطر  +عکس

پیش‌بینی از عملکرد کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲

به طور کلی پیش‌بینی گروه کامرون در جام جهانی کار دشواری است. در این گروه به جز تیم ملی برزیل که تقریبا صعودش از مرحله گروهی قطعی است، سایر تیم‌ها احتمال صعود به یک هشتم را دارند. ولی از میان سه تیم باقی مانده شانس تیم ملی کامرون از همه کمتر است. سوئیس و صربستان به ترتیب تیم‌های ایتالیا و پرتغال را برای رسیدن به جام جهانی پشت سر گذاشتند و ترکیب قدرتمندتری نسبت به تیم ملی کامرون دارند. بنابراین سبزپوشان حداقل روی کاغذ شانسی برای صعود از مرحله گروهی ندارند. در صورت صعود کامرون از مرحله گروهی به عنوان تیم دوم باید با تیم اول گروه ‌ِ‌H که به احتمال زیاد پرتغال خواهد بود، روبرو شود.

برنامه دیدارهای کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ :

پنجشنبه ۳ آذر: کامرون – سوئیس ساعت ۱۳:۳۰

دوشنبه ۷ آذر: کامرون – صربستان ساعت ۱۳:۳۰

جمعه ۱۱ آذر: کامرون – برزیل ساعت ۲۲:۳۰


تیم ملی کامرون در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۴۳

رنکینگ در آفریقا: ۷

حضور در جام جهانی: ۸ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: حضور در مرحله یک چهارم نهایی (۱۹۹۰)

لقب: شیرهای رام نشدنی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس