کد خبر 1426035
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
کاخ سفید: توافق با ایران در آینده نزدیک بعید است

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد توافق با ایران در آینده نزدیک بعید است.

به گزارش مشرق، این مقام ارشد دولت بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی افزود که دستیابی به توافق با ایران نزدیک به نظر نمی رسد.

کربی در حالی که کشورش با تداوم تحریم‌های دارویی جان بیماران را در خطر قرار داده است، با حمایت از ناآرامی ها در ایران گفت: در حال همکاری با شرکت های فناوری برای تضمین دسترسی مردم ایران به اینترنت هستیم.

هماهنگ ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که واشنگتن همچنان احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران و گروههای نیابتی آن را را پیگیری می‌کند. 

به گزارش ایرنا، وندی شرمن قائم مقام وزیر امورخارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی گفت: من با شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده  گفت وگو کردم و از آنها خواستم از مجوز عمومی موسوم به دی -دو برای ارائه خدمات و ابزارهای ارتباطی اضافی به مردم ایران استفاده کنند.
شرمن که پیش از این مذاکره کننده ارشد هسته‌ای آمریکا با ایران در دولت باراک اوباما بود، در حمایت از ناآرامی ها مدعی شد: ادامه سرکوب خشونت آمیز معترضان مسالمت آمیز، توهین به حقوق بشر است.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در تایید اظهارات وندی شرمن و در حمایت از ناآرامی ها مدعی شد: ما متعهد هستیم که ابزارهای ارتباطی حیاتی را در دسترس مردم ایران قرار دهیم، زیرا آنها به طور مسالمت آمیز به خشونت علیه زنان و انکار آزادی‌های اساسی خود اعتراض می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت که این مذاکرات، تمرکز آمریکا نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان از ناآرامی‌ها در ایران و برهم زنندگان نظم عمومی پشتیبانی کرد و مدعی شد تمرکز کنونی ما بر شجاعت قابل توجهی است که ایرانیان از طریق اعتراضات مسالمت آمیز و استفاده از حقوق اساسی خود نشان می‌دهند. تمرکز کنونی ما حمایت و کمک به آنان است.

دولت  جو بایدن در استراتژی جدید امنیت ملی خود که روز چهارشنبه به وقت محلی منتشر کرد، با تکرار ادعاها درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران افزود: ما دیپلماسی را دنبال خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

دولت بایدن در تداوم تهدیدات و دیپلماسی توام با فشار خود ادعا کرد در صورت شکست دیپلماسی، آماده استفاده از ابزارهای دیگر هستیم.

کاخ سفید همچنین با دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌های اخیر و برهم زنندگان نظم عمومی ادعا کرد واشنگتن همیشه در کنار تلاش مردم ایران که برای دستیابی به حقوق اولیه‌ای که تهران آنان را برای مدت‌ها از آنها محروم کرده، خواهد ایستاد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    ایران نه بارسانه ترویج فسادکرده ونه درکا سفیددستگاه جاسوسی گذاشته درحالیکه رژیم صهیونیستی این کااررادرحق امریکاانجام داده که نشان دهنده ی ضدامریکایی بودن کاخ سفید است
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    آمریکا بابت اتفاقات اخیر نباید به هیچ عنوان با ایران مذاکره کند .از به طرف از حرف از حمایت از مردم میزنند و از طرف دیگر دنبال مذاکره با ایران هستند .
  • FR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    ایران امریکا را وادار کرد که برجام تحمیلی بی جان را خودش دفن کند
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • احمد IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    صرف نظر از توافق هسته ای در مذاکرات با آمریکا ، به یاری خداوند متعال بزودی سیلی لازم در خصوص تحریک اغتشاشگران را دریافت خواهید کرد.
  • US ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 1
    این ملت‌ که دنبال آشوب و کمک خواهی از دشمنان و آمریکا بودند و هستند!بهتره زیر تحریم ها باشند.
  • حسین IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    ایران اتمی رو عشق است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس