دخالت آمریکا در امور داخلی ایران؛ این بار به بهانه روز جهانی دختر

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که پا در جای پای دولت باراک اوباما گذاشته و از ناآرامی‌ها در ایران این روزها آشکارا دفاع می‌کند، این بار روز جهانی دختر را بهانه این اقدام مداخله جویانه خود قرار داد.

به گزارش مشرق، جیل بایدن ‌همسر رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد جهان شعار "زن، ‌زندگی، آزادی" زنان شجاع ایران را می‌شنود.

همسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اشاره به روز جهانی دختر در حمایت از تداوم ناآرامی‌ها در ایران، گفت: زنان و دختران دلیر ایرانی با اقدامات شجاعانه و شعار زن، زندگی، آزادی صدای خود را برای شنیدن همه بلند کرده‌اند. بدانید که دنیا می‌بیند و ما گوش می‌دهیم.

جیل بایدن در ادامه این توییت هشتگ "روز دختر" را نوشته است.

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و همسرش میشل اوباما نیز با انتشار بیانیه‌ای به بهانه روز جهانی دختر از این ناآرامی‌ها حمایت کردند.

آنها در بیانیه‌ای مدعی شدند: ما در همبستگی با زنان و دختران شجاع ایرانی ایستاده‌ایم که در این اعتراضات الهام بخش جهان شده‌اند.

اوباما مدعی شد آینده متعلق به زنان و دختران ایران خواهد بود که از سکوت خودداری می‌کنند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در تداوم دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران گفت: جهان رخدادهایی را که در ایران در حال وقوع است، مشاهده می‌کند.

وی در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران مدعی شد: معترضان، شهروندان ایرانی هستند که به رهبری زنان و دختران، خواستار کرامت و حقوق اساسی خود هستند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما در کنار آنها می‌ایستیم و کسانی را که با اعمال خشونت علیه آنان، می‌خواهند بیهوده صدایشان را ساکت کنند، پاسخگو خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، دولتمردان آمریکایی که سالها است تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود مداخله می کنند ولی چشمانشان بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته است، این بار نیز با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات پاک جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که این روزها پایگاه سیاسی و محبوبیت خود و حزب متبوعش در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره در پایین ترین حد ممکن در برابر حزب رقیب جمهوریخواه قرار دارد، همزمان با ارسال پیام و دست و پا زدن برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، نه تنها تحریم‌های جدید حقوق بشری را اعمال کرده بلکه با ادعای تسهیل ابزارهای مدرن دسترسی بیشتر ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات؛ در پی تحقق بخشیدن به همان اهدافی است که واشنگتن بیش از چهار دهه است، همه راه‌های سنتی را در این زمینه آزموده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۱۱ مهرماه با بهره برداری از ناآرامی‌ها در ایران، با اظهار نظر درباره امور داخلی کشورمان گام در همان راهی نهاد که باراک اوباما رئیس جمهور اسبق دموکرات آمریکا در حوادث سال ۱۳۸۸ نهاده بود.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا با ادعای ابراز نگرانی از گزارش‌های تشدید سرکوب خشونت آمیز معترضان در ایران ادعا کرد: ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق دسترسی بیشتر به سرویس‌های ایمن و خارجی تسهیل خواهد کرد.

وی همچنین گفت که ایالات متحده مقام‌ها و نهادهای ایرانی، مانند پلیس امنیت اخلاقی را که به ادعای او مسئول اعمال خشونت و سرکوب جامعه مدنی هستند، پاسخگو می‌داند و  هزینه‌های بیشتری را برای عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز اعمال خواهد کرد.

بایدن وعده تحریم مقام های ایران را به بهانه حقوق بشر بلافاصله محقق کرد و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) ۱۴ مهرماه نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم ها قرار داد و گفت که این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران در پی درگذشت دختر جوان ۲۲ ساله ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" تحریم کرده بود.

شعاری که این روزها با عنوان دفاع از حقوق زنان ایرانی بر سر زبانها افتاده است، چهار سال پیش تیتر یکی از همین رسانه‌های آمریکایی در تبلیغ  گروهی تجزیه طلب است.

شعار "زن، زندگی، آزادی" عنوان گزارشی است که شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات‌ها در یک رپرتاژ آگهی برای تبلیغ یکی از گروه‌های تجزیه طلب در سال ۲۰۱۹ می‌نویسد؛ گروهی تجزیه طلب که سالهاست از جوانان به ویژه دختران جوان برای رسیدن به مقاصد خود بهره می‌جوید و در پی تجزیه بخش‌هایی از کشورهای منطقه است تا به زعم خود بتواند کشوری مستقل را برای یک قوم در غرب آسیا رقم بزند.

حالا همین شعار، پس از چهار سال و در پی درگذشت دختر جوان کُرد ایرانی "مهسا (ژینا) امینی" به یکباره به اسم رمزی برای ناآرامی‌هایی تبدیل شده است که با سوء استفاده از احساسات مردم و نیز جوانان دهه هفتاد و هشتاد ایرانی نه برای دادخواهی مرگ مهسا امینی و برداشتن روسری بلکه برای تحقق اهداف دیگری به خیابان‌ها کشانده‌اند که رئیس سیا به صراحت اذعان کرده این ناآرامی‌ها محدود به مساله خاصی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    والا همین یه ماه پیش روز جهانی دختر بود. سالی چند تا روز دختر داریم مگه؟
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      شما که در هیچ کشوری دخالت نمیکنید!!!
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    تو یکی خفه پیری بایدنِ ....ووووززززززززووووووو
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    اینا هرکدومشون پرونده های فسادوتجاوزدارن خبرمرگشون اونوقت راجع به ایران که درتارخ مهدعفت وحجاب وخداپرستی وسبک زندگی سالم بوده زرمیزنن
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 0
    به وللّه بانوان ما بیزارند که شیاطین صهیونیسم هواخواه آنها شده! تا این حد باعث آزار بانوان ایران زمین نشوید. زنان از نگاه شما؛ بردگان جنسی هستند که در ویترین فروشگاهها هویتشان تعریف میشود! شرمتان باد.
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    دقیقا آمریکا و اروپا از ۲۵ سال قبل برنامه ریزی کردن و مسئول هوس باز و خائن شدن مردها و در حال حاضر دختران و زنان ایرانند مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ آهای مردهایی که زناتون بهتون خیانت کردن طلاق گرفتن مهریه گرفتن و رفتن بدونید هر چی بر سرتون اومده کار انگلیس فرانسه و کل اروپا و شیطان بزرگ آمریکاست حتی فاسد و هوس باز شدن مسولان ایران چرا چشماتون رو نمیخوایید باز کنید بفهمید احمقها همصدا با دشمنتون شدید تا مردای بیشتری رو قربانی کنه نمیفهمید سربازهای یه کشور مرداش هستند ببینید زنها و دختر ها رو هار کردن تو گوش پدرش برادرش شوهر زده حالا اومده بیرون بیشتر آزادی چی میخواد! آخرش چیه؟! این جور آزادی دست آخر به ضرر خودتون و خانوادتون میشه چرا گول غرب رو میخورید با پاشیدن خانواده مرد افسرده چطوری میتونه از وطنش دفاع کنه اروپا و آمریکا دشمن آبا و اجدادی ایرانن تورو خدا بیدار شید تورو خدا متاسفانه حرام خوری و فساد اخلاقی عقل چشم و گوشهاتون رو بسته نمیفهمید دارید دو دستی تیشه به ریشه ایران میزنید
  • US ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    اوباما هم محکوم کرده
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    صدای ززنایی که از روسای جمهور وسرا کشو یو لشکری آمریکا شاکیند رو چه کسی می شنوه؟ همسر بایدن و طرفداران حقوق زن! جواب بدن.
  • یزدان IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 1
    دمش گرم
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    روز جهانی دختر به همه دختران غیرتمند و شجاع ایران مبارک .آینده این مملکت شما میسازید
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 2
    درود بر آمریکا زنده باد آمریکا
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    انشاالله بزودی روز متقلبین و درستکاران هم برگذار شود، ببینیم مردم آمریکا در مورد، بایدن، ترامپ و اوباما چه فکر می‌کنند.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 1
    دنیا فهمید ولی شما هنوز نفهمیدین
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    باید با ارائه امار کشتار و شکنجه و تجاوز دختران و زنان امریکایی توسط پلیس و زندان های امریکایی پاسخ این ابله الزایمری و منافقین و سلطنت طلب های شاغل در سازمان سیا را داد .
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    روز جهانی « جورج فلوید »
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    برای بار هزارم تقصیر خودتونه، مقابله به مثل کنید، چرا ساکتین؟؟!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 1
    شما باقطع اینترنت تایید میکنید که در ایران تظاهرات گسترده وجود داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس