ماجرای ارتباط حریق هلال‌احمر کرمان با اغتشاشات؛از دروغ تا واقعیت!

آتش‌سوزی ساختمان هلال‌احمر در حالی اطفا شده که علت حریق تعمیرات برای ارتقای دکل مخابراتی اعلام‌شده و طبق نظر کارشناسان آتش‌نشانی هیچ عمدی در بروز آتش‌سوزی در کار نبوده است.

به گزارش مشرق، صبح سه شنبه ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه حریق از سالن کنفرانس ساختمان هلال احمر کرمان آغاز و به سرعت گسترش یافت، در نهایت با حضور ۹ تیم اطفای حریق این آتش سوزی کنترل و اطفا شد.

اما طبق مشاهدات صورت گرفته آتش سوزی هلال احمر فقط در ساختمان شماره دو و محل سالن کنفرانس روی داده و هیچ خسارتی به تأسیسات اداری وارد نشده است ضمن اینکه سایر تأسیسات امداد و نجات هلال احمر نیز هیچ آسیبی ندیده‌اند.

تنها بخشی که دچار حریق شده است سالن کنفرانس هلال احمر است که البته به دلیل اینکه در این ساختمان از چوب به صورت گسترده استفاده شده است میزان حریق نیز قابل توجه بوده است.

جوشکاری برای ارتقا دکل مخابراتی در حال انجام بود

اما طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر کانون آتش سوزی مکانی بوده که تعدادی از نیروهای تاسیساتی در حال جوشکاری برای ارتقای ارتفاع دکل مخابراتی برای بهبود وضعیت ارتباطی در زمان بروز حادثه بوده‌اند.

آتش سوزی به هیچ عنوان خرابکاری نبوده است و این موضوع را به طور قطع تکذیب می‌کنم

در همین خصوص با مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان به گفتگو نشستیم. وی در خصوص علت آتش سوزی گفت: این حریق فقط به دلیل سهل انگاری بوده است و بخشی از سالن کنفرانس و اتاق‌های اطراف آنکه از ساختمان اداری مجزا است دچار حریق شد.

رضا فلاح افزود: آتش سوزی به هیچ عنوان خرابکاری نبوده است و این موضوع را به طور قطع تکذیب می‌کنم.

وی افزود: در ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه بر اثر کار تاسیساتی و جوشکاری برای ارتقای دکل مخابراتی این حادثه روی داده و در هنگام جوشکاری اتصال برق رخ داده است و آتش سوزی آغاز شده است.

وی گفت: خوشبختانه در این حادثه هیچکدام از کارمندان، مردم و آتش نشانان و عوامل تاسیساتی دچار صدمه نشده‌اند.

وی در خصوص خسارت‌ها نیز گفت: باید با انجام کار کارشناسی خسارت‌ها برآورد و اعلام شود.

بدنه سالن کنفرانس از چوب ساخته شده بود

در این خصوص با سخنگوی آتش نشانی شهرداری کرمان به گفتگو نشستیم، محمد جهانشاهی بیان کرد: بنده از زمان وقوع حادثه تا یک ساعت قبل در محل حادثه بودم و خوشبختانه آتش در زمانی اندک مهار شد و هیچ خسارت جانی نیز به جای نمانده است.

وی گفت: طبق بررسی‌ها، آتش در ابتدا از بخشی از سالن کنفرانس آغاز شده که به طور قطع می گویم این حادثه عمده‌ای نبوده است و هیچ ارتباطی به اغتشاش و مسائلی از این دست ندارد.

متأسفانه استفاده از مصالح نا مناسب در سالن کنفرانس موجب شد آتش در زمان اندکی گسترش یابد ضمن اینکه صندلی‌های سالن همه همگی از فوم بود و موجب گسترش آتش شد

وی افزود: متأسفانه استفاده از مصالح نا مناسب در سالن کنفرانس، موجب شد آتش در زمان اندکی گسترش یابد ضمن اینکه صندلی‌های سالن همگی از فوم بود و موجب گسترش آتش شد.

سخنگوی آتش نشانی کرمان تاکید کرد: به ساختمان مرکزی هلال احمر و بخش اداری هیچ گونه آسیبی وارد نشده است و تنها یک ساختمان مجزا که قدیمی بود و سالن کنفرانس در بخش همکف آن قرار داشت آتش گرفته است.

وی تاکید کرد: قطعاً و از دیدگاه فنی تاکید می‌کنم هیچ گونه عمدی در این حادثه نبوده است.

طی ساعت‌های اخیر برخی با شایعاتی سعی در ایجاد ارتباط بین این آتش سوزی با اغتشاشات داشته‌اند، شایان ذکر است در شهر کرمان هیچ گونه تجمع و اغتشاشی در روزهای اخیر روی نداده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هوشنگ IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    7 1
    خخخخخخ خدا می خواست شما قدر امنیت و آرامش را بدونین شکرش را به جا بیارین بزرگترین نعمت سلامتی و امنیت است که اکثرا ناسپاس هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس