کد خبر 1425380
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
تشدید تنش‌ها میان تل‌آویو و مسکو درباره اوکراین

پس از اینکه رژیم صهیونیستی حملات هوایی اخیر روسیه علیه اوکراین را محکوم کرد، تنش‌ها میان تل آویو و مسکو افزایش یافت.

به گزارش مشرق، پس از اینکه رژیم صهیونیستی حملات هوایی اخیر روسیه علیه اوکراین را محکوم کرد، تنش‌ها میان تل آویو و مسکو افزایش یافت.

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دیروز (دوشنبه)، بمباران روسیه علیه شهرهای مختلف اوکراین که به گفته وی هدف آن «مردم غیرنظامی کی یف و دیگر شهرهای اوکراین» بوده است را «به شدت محکوم کرد».

به دنبال آن، سفارت روسیه در تل آویو (دوشنبه شب) نسبت به بیانیه رژیم صهیونیستی در محکومیت حملات مسکو به اوکراین واکنش نشان داد و اعلام کرد که «اسرائیل» (رژیم صهیونیستی) در برابر تروریسم کی‌یف ساکت مانده است.

سفارت روسیه افزود که تل آویو همچنین در برابر کشته شدن داریا دوگین روزنامه نگار روس و حمله به پل شبه جزیره کریمه نیز موضعی اتخاذ نکرد.

در این راستا، «ایتامار آیخنر»، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت، به نقل از «یوگنی کورنیچوک»، سفیر اوکراین در تل آویو، گفت: «لاپید، علیرغم اینکه یکی از بزرگترین حامیان اوکراین است، اما تل آویو همچنان از انتقال کمک‌های نظامی به اوکراین می ترسد.

وی افزود: براساس نظرسنجی‌ها، بیش از ۸۰ درصد «اسرائیلی‌ها» (جامعه صهیونیستی) از اوکراین حمایت می‌کنند، اما به دلیل ترس از نیروهای روسی در سوریه، در مورد کمک‌های نظامی صحبت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با اینکه روسیه اکثر نیروها و مهمات جنگی خود را از سوریه خارج کرده است، اما سیاستمداران اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) همچنان از آن به عنوان بهانه‌ای برای عدم کمک نظامی به اوکراین استفاده می‌کنند.

روسیه از بامداد روز دوشنبه (۱۰ اکتبر / ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی به مرکز شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داده که به کشته شدن دستکم ۱۰ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر دیگر منجر شد.

روسیه همچنین چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» که به تخریب بخشی از آن منجر شد، به وقوع پیوست. این پل، تنها محور وصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد. جنگ اوکراین در ماه‌های گذشته تنش‌ها میان روسیه و رژیم صهیونیستی را تشدید کرده و تعطیلی دفتر آژانس یهود در مسکو یکی از مهمترین تصمیمات کرملین علیه تل آویو بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    4 0
    کودکش ترین رژیم دنیا داره درباره محکومیت حمله به غیرنظامیان صحبت می کند خنده دار نیست ؟
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    روسیه بایدسفارتش در تل آویو رو برای همیشه تعطیل کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس