رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با کاردار سفارت آمریکا در بغداد

مشاور امنیت ملی عراق و کاردار سفارت آمریکا در بغداد درباره آخرین تحولات سیاسی و پرونده اردوگاه الهول رایزنی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه نیوز، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و «دیوید برگر» کاردار سفارت آمریکا در بغداد درباره آخرین تحولات سیاسی و پرونده اردوگاه الهول در سوریه رایزنی کردند.

دفتر اطلاع رسانی مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که الاعرجی در دیدار با کاردار سفارت آمریکا در بغداد درباره آخرین تحولات امنیتی و سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی و همچنین پرونده اردوگاه الهول گفتگو کرد.

بر اساس این بیانیه، الاعرجی تاکید کرده است که حمایت و همکاری جامعه بین الملل از عراق به برچیده شدن اردوگاه الهول در سوریه کمک می کند و منطقه و جهان را از تهدید واقعی دور می کند.

از سوی دیگر کاردار سفارت آمریکا در بغداد ادعا کرد که کشورش منتظر پایان یافتن بن بست سیاسی در عراق است تا همکاری واشنگتن با بغداد در زمینه های مختلف از جمله انرژی، بهداشت و آموزش شروع شود.

پیش از این نیز «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با «متئو تولر» سفیر آمریکا در بغداد ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اردوگاه الهول در سوریه، آن را بمب ساعتی خوانده بود. وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار کودک عراقی در این اردوگاه ساکن هستند، آنها را داعشی های آینده توصیف کرد که خطری برای عراق و منطقه به حساب خواهند آمد.

گفتنی است، طبق آخرین آمارها حدود ۵۷ تا ۵۸ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار خانوار در اردوگاه الهول زندگی می‌کنند که اغلب آنها زنان و کودکان داعشی با تابعیت سوری و عراقی هستند. حدود ۸ تا ۹ هزار نفر از آنها نیز زنان و کودکان به جا مانده از عناصر خارجی داعش با تابعیت ۵۴ کشور هستند که پس از حوادث اخیر زندان «غویران» تحت تدابیر و فشارهای شدید امنیتی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس