1

ناامن‌سازی محیط‌های عمومی و حمله به نیروهای حافظ امنیت در هفته‌های اخیر یکی از محورهای اصلی فعالیت ضدانقلاب بوده که متاسفانه با شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج همراه بود.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۱۸ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که چراغ سبز مجلس برای حداقل حقوق ۶ میلیون و ۶۰۰، واکنش مقامات مختلف به اغتشاشات و جلسه بی‌نتیجه مدیران بورسی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه هم‌میهن امروز تمام صفحه یک خود را به ماجرای اغتشاشات اختصاص داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب مدعی است که هنوز پرسش‌ها و ابهاماتی درباره پرونده مهسا امینی باقی‌مانده است. ازاین‌رو به نقل از علی نجفی توانا حقوق‌دان نوشته است: بیانیه پزشکی قانونی در رسانه‌ها اعلام‌شده و آن‌ها نمی‌توانند بر اساس مطلبی که در رسانه‌ها منتشرشده، نظری دهند. این سازمان باید پیش از انتشار این موضوع را با خانواده در میان می‌گذاشت با به‌طور جداگانه آن را به خانواده و وکلا ابلاغ می‌کرد!

تشکیک در گزارش پزشکی قانونی باهدف دامن زدن به اغتشاشات در روزهای اخیر میان رسانه‌های اصلاح‌طلب و ضدانقلاب پاس‌کاری می‌شود! البته سطح استدلال این افراد در همان حدی است که مدتی قبل خانواده مرحومه امینی مدعی شده بودند که فرزندشان صرفاً برای سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده بود! درحالی‌که مراجع پزشکی با مستنداتی اثبات کرده بودند که وی تحت عمل جراحی قرارگرفته بود.

روایت دروغین از مرگ نیکا شاکرمی/ خسارات اغتشاش‌گران به شهر تهران چقدر بود؟

روزنامه اعتماد نیز با انتشار مصاحبه با مادر نیکا شاکرمی ادعاهایی عجیب را به نقل از این فرد منتشر کرده است! این روزنامه نوشته است:

هیچ‌کس نمی‌تواند ثابت کند که آنچه از صداوسیما پخش شد تصویر نیکا بوده است! سایه‌ای در دوربین‌های ثبت‌شده، دختری که ماسکی در صورت دارد و هیچ شفافیتی در این تصاویر دیده نمی‌شود. معتقدم این تصاویر مربوط به نیکا نیست.

در ادامه این مصاحبه آمده است:

نیکا همیشه با من راحت بود و درباره کوچک‌ترین مناسبات ارتباطی خود با من صحبت می‌کرد. اگر باکسی دوست بود یا ارتباطی داشت به من می‌گفت. حتی اگر کسی درخواست دوستی از او داشت با من در میان می‌گذاشت، چون من او را محدود نمی‌کردم. نیکا سر نترسی داشت و شجاع بود. اگر کسی ادعا می‌کند در آن خانه بوده باید دقیقاً مشخص کند در کدام واحد، با چه کسانی و به چه دلیلی در ارتباط بوده است. درحالی‌که یک چنین حضوری از اساس وجود نداشته است. من مدام از او خواهش می‌کردم که به تظاهرات نرود ولی می‌گفت که دوست دارد، مطالبات خود و هم‌نسلانش را دنبال کند. کسانی که ادعا می‌کنند نیکا درجایی حضورداشته، چرا اطلاعاتی درباره آن خانه، ساکنانش و ارتباطشان با نیکا نمی‌دهند.

این ادعاها در حالی از جانب مادر فرد فوت‌شده مطرح‌شده است که تصاویر دوربین‌های مداربسته به‌دقت بالا حضور نیکاشاکرمی در خانه‌ای متروکه در محله امیر اکرم را ثبت کرده است. البته ادبیات به‌کاربرده شده توسط مادر متوفی در عادی بودن داشتن پارتنر به‌خوبی وضعیت خانوادگی را عیان کرده است!

اگر حجب و حیای پلیس نبود خیلی راحت می‌شد پرده از ماجرا برداشته و علاوه بر روایت دقیقی از حادثه اختلافات خانوادگی میان مادر نیکا و خانواده پدرش را نیز نمایش داد. روزنامه اعتماد همراه با رادیو فردا ارگان سازمان سیا و تلویزیون سعودی یک پروژه دروغین کشته سازی را پیش می‌برند درست شبیه روزهایی که مهدی کروبی لیدر معنوی این روزنامه در آتش ماجرای دروغین ترانه موسوی می‌دمید.

روایت دروغین از مرگ نیکا شاکرمی/ خسارات اغتشاش‌گران به شهر تهران چقدر بود؟

روزنامه ایران در شماره امروز خود روایتی از رشادت مدافعان امنیت منتشر کرده و نوشته است:

شهدای مدافع امنیت، ازجمله نکات برجسته آشوب‌ها و اغتشاش‌های اخیر هستند؛ چهره‌هایی از مردم که با دستان خالی و بدون سلاح رزمی، در کوچه و خیابان حاضر می‌شوند تا امنیت شهروندان و ایران اسلامی را در برابر آشوب و تخریب حفظ کنند، اما در کمین ضدانقلاب قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند. در اغلب موارد، این شهدا، وسیله‌ای جدی برای دفاع از خود در اختیار نداشتند و صرفاً به ابزارهای مقابله با اغتشاش مجهز بودند، درحالی که گویی برخی جریان‌های معاند و ضدانقلاب، با هدف به شهادت رساندن و با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص پا به میدان آشوب‌ها گذاشته بودند.

روایت دروغین از مرگ نیکا شاکرمی/ خسارات اغتشاش‌گران به شهر تهران چقدر بود؟

روزنامه وطن امروز نیز با انتشار تصاویری از شهیدان بامدی و امیراحمدی نوشته است:

ناامن‌سازی محیط‌های عمومی و حمله به نیروهای حافظ امنیت در هفته‌های اخیر یکی از محورهای اصلی فعالیت ضدانقلاب بوده که متاسفانه با شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج همراه بود. در جدیدترین اقدامات ضدانقلاب در روز شنبه غلامرضا بامدی از نیروهای سپاه کردستان روز شنبه توسط عوامل ضدانقلاب در سنندج به شهادت رسید.

در ادامه این گزارش آمده است:

شهید بامدی از نیروهای لشکر ۲۲ بیت‌المقدس کردستان عصر شنبه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج در حالی که می‌خواست از اموال مردم محافظت کند مورد هدف تیر عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شاهدان عینی می‌گویند نیروهای حافظ امنیت تنها به باتوم مجهز بودند و سعی داشتند آشوبگرانی را که قصد آتش زدن مغازه‌ها را داشتند متفرق کنند اما در یک لحظه به سمت شهید بامدی و همرزمانش شلیک شد. در این تیراندازی یک پاسدار دیگر نیز زخمی شد.

روایت دروغین از مرگ نیکا شاکرمی/ خسارات اغتشاش‌گران به شهر تهران چقدر بود؟

روزنامه کیهان نیز به تحلیل عوامل مؤثر در اغتشاشات پرداخته و می‌نویسد:

طی سال‌های متمادی، هرآنچه در توان داشتند به کار گرفتند، جنگ نظامی و فرهنگی، ترور دانشمندان و سرداران و سربازان شهیدمان و انواع و اقسام فتنه‌ها و تحریم‌ها را بر علیه کشورمان به راه انداختند و درنهایت دیدند هیچ‌کدام از برنامه‌های ناجوانمردانه‌شان نتوانست ایران را ضعیف کند. آنچه که در روزهای اخیر در برخی خیابان‌های تهران و برخی شهرهای کشور نیز در قالب همین پروژه نخ نما و شکست خورده است.

در ادامه کیهان نوشته است:

شاید بتوان آخرین تلاش برای اوج‌گیری اغتشاشات را تقلای روز شنبه برای اعتراضات سراسری دانست. تصور می‌کردند آشوب‌ها که از حدود ظهر شروع شد تا پاسی از شب ادامه داشته باشد، اما عصر شنبه و همچنین دیروز یکشنبه کشور در وضعیت کاملاً عادی به سر برد. این شکست را می‌توان به‌عنوان پیچیده شدن طومار اغتشاشات معرفی کرد. برخورد قاطع و کوبنده با این مباشران اغتشاشات و جنایات اخیر از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی قطعاً و حتماً عبرت‌آموز خواهد شد.

روایت دروغین از مرگ نیکا شاکرمی/ خسارات اغتشاش‌گران به شهر تهران چقدر بود؟

روزنامه جام‌جم با توجه به ناآرامی‌های اخیر در گزارشی با عنوان «کدنویسی آشوب» به رصد تولیدات بیش از ۲۰ اندیشکده و موسسه خارجی پرداخته و نوشته است:

 نتیجه بررسی‌های تحلیلی این مؤسسات را می‌توان در چند محور اصلی تفکیک کرد. محور اول، نتیجه‌گیری تحلیلی آنها در همین ۲۱ روز اخیر می‌گوید اگـرچـه در اعتراضـات گذشـته، زنـان ایرانـی حضـور داشـتند؛ امـا ایـن بـار بـه دلیـل سرسـختی کـه زنـان در مخالفـت بـا سیاسـت‌های فعلی نشـان دادنـد، ایـن اعتراضـات بسـیار قابـل توجـه بـود.

محور دومی که می‌توان مطالب این مؤسسات را ذیل آن تحلیل کرد، بیشتر ناظر به آینــده اعتراضــات و نتایــج آن است. در ایــن موضــوع، دو مطلــب مهــم از شــورای آتلانتیــک و مقالات دیگــری از بنیــاد کارنگــی، اندیشــکده بروکینگــز و مرکــزعربـی واشـنگتن نشان می‌دهد که آنها معتقدند محتمـل‌تریـن سـناریو ایـن اسـت کـه سیستم بـرای آرام کـردن اوضـاع، اصلاحـات جزئـی انجـام دهـد و اعتراضـات بـه مـرور زمـان فروکـش کنـد. ایـن اعتراضـات ناشـی از بحـران سـه‌گانـه اجتماعـی و اقتصـادی، سیاسـی و اکولوژیـک اسـت کـه بحـران سیاسـی مرکـز ثقـل آن اسـت.

روایت دروغین از مرگ نیکا شاکرمی/ خسارات اغتشاش‌گران به شهر تهران چقدر بود؟

خسارات اغتشاش‌گران به شهر تهران

روزنامه صبح نوتصاویر مختلفی از ناآرامی‌های اخیر را انتخاب کرده و با تیتر «خسارت به ملت» به این مهم پرداخته است. همچنین این روزنامه گفت‌وگویی هم با سخنگوی شورای شهر تهران دارد که از آمار خسارت به تجهیزات شهری در پی حوادث اخیر می‌گوید. نادعلی گفته است:

روایت دروغین از مرگ نیکا شاکرمی/ خسارات اغتشاش‌گران به شهر تهران چقدر بود؟

نزدیک ۵۰ اتوبوس دچار لطمه و تخریب شدند و تعدادی از آن‌ها از رده خارج شدند. حدود ۱۲۸ ایستگاه اتوبوس، شامل تلویزیون، صندلی و شیشه اطراف ایستگاه صدمه دیدند. ۱۰ دستگاه پله‌برقی تخریب شدند. ۳۲ چراغ راهنمایی، ۵ تلفن همگانی، ۴۴ محفظه گل و جداول زیادی در شهر تهران آسیب دیدند. نزدیک به ۳۵۰ پرتابل تبلیغاتی، ۷۱ اصله درخت، برخی خودروهای حمل پسماند، ۵ پل فلزی، ۱۰۷۴ متر نرده و تعدادی تابلو و پایه چراغ تخریب شدند و برخی از دوربین‌های ترافیکی مورد اصابت و حمله قرار گرفتند. ۱۱۰۰ مخزن پسماند مورد حمله و آتش سوزی قرار گرفتند. نزدیک به ۲۵ خودروی آتش‌نشانی که خودروهای گرانی هستند و خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند تخریب شدند. این خودروها کامل از رده خارج نشدند و یک یا دو خودرو کامل سوخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    43 19
    حرامیان اصلاحطلب باید سقط کرد اینها عاملین تحریک و حمایت از وحوش هستن
    • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      4 2
      مودبتر بگیم بهتره. بله اصلاحطلبا خیلی کم کاری کردند و باید هم تقاص پس بدهند.
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      3 7
      تخریب اموال عمومی در بورس توسط دولت اشکال ندارد
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 2
      حجت‌الاسلام کهرمی و حسن آقامیری مناظره داشتند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      2 0
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    26 18
    با آشوب و ناامنی مخالفم اما هر جور حساب میکنم کل خسارت یه قطره قرارداد کرسنت هم نیست
    • DE ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      34 13
      وحشیهای طرفدار گیس بریدگان ، جانهایی که از مردم گرفتند و تعدادی دیگر را مصدوم کردند آیا با پول مقیاس میشود کرد؟؟ کمی از نعمت عقل استفاده کنید.
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      14 4
      که اونهم جزو خسارات بی شمار همین جماعت افسادطلبی است که پشت این آشوبها و اغتشاش ها قرار دارند
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      3 0
      ۲۱:۳۲ پس چرا بهت فشار امد ؟؟!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    11 15
    اون عکس رو بردار بابا
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      9 8
      خفه شو بیشرف- محصول داعشی هایی مثل تو
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      7 2
      کلمات از توضیح سطح ابلهانه بودن نظرت قاصر است
    • وطن پرست IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      6 4
      باید اغتشاشگرا به اشد مجازات محکوم بشن مگه ایران کاروانسراست اینهمه خسارت بزنن جوونای مردمو بکشن راست راست بگردن.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    15 13
    مرگ برزامبی های فحاش تخریب گراموال عمومی وخصوصی وکسبه وپلیس وکادرامبولانس
    • DE ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      9 2
      مرگ بر هرضد ارزی که اصول دین خدا رو زیر پا بذاره
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 9
    مرگ برزامبی های فحاش تخریب گراموال عمومی وخصوصی وکسبه وپلیس وکادرامبولانس
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 9
    مرگ برزامبی های فحاش تخریب گراموال عمومی وخصوصی
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 7
    مجازات عبرت آموز برای این وحوش را خواستاریم
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      4 3
      مجازاتی عبرت آموز
  • ازاده IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 3
    چقدر کامل و جامع.ممنون
  • NL ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    13 10
    خسارت معترضان زدن در برابر اختلاس‌ گران پول خورد هم نمیشه
  • US ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    21 13
    مادر این دختر فراری هر روز علیه ایران با اینترنشنال مصاحبه می کند
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      12 1
      بله. چند روزی گزارشهای بی بی سی رو کامل خونده و حفظ کرده و الان روایت میکنه.
  • ایرانی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 6
    به این نمیگن خسارت
  • #زن _عفت_اصالت IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    9 4
    اف بر شرفت اصلاح طلب خائن
  • قربانعلی NL ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    11 3
    چهار نفر اینهمه صدمه زدن؟!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 3
    چرا اجازه میدید این روزنامه ها اینطور ملت رو تحریک کنند؟ والله نوشته های اینا با آنچه سعودی اینترآشغال و شبکه های لندنی میگن هیچ تفاوتی که ندارن!!!
  • پژمان احمدی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 4
    همه ی معترضان آشوبگر هستند
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 1
    مدتی بود عزیزان مشرق با دید درست به تحلیل حوادث اخیر نگاه می کردند
  • وطن پرست IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 1
    زبون دارن به چه درازی اولدرم قلدرم قبل دستگیریشونو ببینید التماس چموش مردگی بعداز دستگیریشونم ببینید گوش خودشون مخملیه.باید تمام خساراتی که وارد کردنو از حلقومشون بکشن بیرون این منافقای آشوبگرو
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    12 6
    آیا دانشجویان شریف مردمانی ایرانی هستند؟ آقای دانشجوی شریف تو چطور خودت را ایرانی میدانی که به سال آخر لیسانس خودت نرسیده فرم پذیرش دانشکاه های کشور های بیگانه را پر میکنی تا از ایران بروی از ایران بیرون بروی و تا آخر عمر طمعکار و پول پرست خودت حتی یکبار هم به ایران بر نگردی تا برای صنعت ایران و مردم متوسط و فقیر ایران حتی یک قدم علمی مفید برداری؟ -------- خیر آقای دانشجوی شریف، ما پلیس زحمت کش و نیروی نظامی و امنیتی ی دوازده هزار ساله مادرمان ایران را با شما کارگران علمی کشورهای غربی و شما نوکران علمی فرزندان رومی عوض نمیکنیم. ------آقای دانشجوی شریف تو هیچ سودی برای ایران نداشتی و نداری
  • CA ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    18 1
    غرامت این اغتشاشات رو از سلبریتی‌های دجال مثل علی کریمی بگیرید.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    کلش یک همت هم نیست۹۳ همت چی شد
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    6 4
    به یه اختلاس هم نمیرسه کل خسارتش
  • سامان RU ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    4 7
    راستش اول از همه با افتخار خودم طرف مردم و منتقد ب دولت میدونم ولی تو داستان این دختر من بعید میدونم خدایی ربطی ب نظام داشته باشه بیشتر فکرمیکنم که خودکشی هستش
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    روایتهای غلط بخشیش از سیاسیون داخل کشور نشات میگیره. پزشکیان....حجایان...اگر با اونایی که خارج هستند نمیشه برخورد کرد آیا با داخلی ها هم نمیشه برخورد کرد
  • رستم سورن سوئد IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 1
    کاملا مشخصه که روزنامه های اصلاح طلبان شده وسیله ای برای گیج کردن مردم و به انحراف کشیدن افکار عمومی به نفغ صهیونیسم و غرب. اینها همکاری خوبی با رمضانپور مدیر سعودی اینترآشغال که اصلاح طلب و معاون فرهنگی خاتمی بوده دارن. تمامی اخبار درون کشور توسط اینها به سعودیها میرسه. خیلی از اصلاح طلبهای پناهنده در سوئد با اینترآشغال سعودی و من و تو همکاری میکنند.
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    در تمام ابن مدت همه جور شعار شنیدم
  • شریف زاده IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    با سلام وقتی روزنامه ای در کشور اسلامی اینجور بی محابا همه چیز را زیر سئوال می برد و بر التهابات می افزاید. چرا مدیر مسئولش نمی فهمد که این جامعه در این شرایط حساس نیاز به آرامش دارد. اگر سر در آخور جای دیگر دارد باید گفت بد بخت اگر سیل بیانگر وارد شود دیگر نمی پرسد کدام این طرفی اند کدام آن طرفی همه را با هم غرق می کند . کی باید شما به اصطلاح روشن فکران بفهمید. که البته نمی فهمید چون خود را به نفهمی زدید.
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    خدایا رحم کن. انسان اگر از اخلاق دور بشه به چه چیزی تبدیل میشه که همنوع خودش رو به ان شکل شهید میکنه. چند تا گلوله زدن به این شهیدمون؟؟
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    8 1
    هر کشور دیگری بود در این شرایط تیتر و مطالب تک تک روزنامه ها را با حساسیت کنترل میکرد تا آرامش به کشور برگرده. روزنامه های اصلاحطلب شماره های کاغذی بیبی سی و عربستان اینترنشناله و مدعی العموم هم که خوابه
  • حکم لانه IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 2
    در برابر خسارت قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی صفره
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    انکه نمیداند نادانست و انکه میداند ولی دروغ میگوید بیشرف و خاین ست
  • . IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 2
    متاسفم برای مادر نیکا. میدونه دخترش چکار کرده ولی داره دروغ میگه
  • سیب IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    گمون نکنم به گرد پای خسارت قطع شد ن اینترنت خارجی برسه که هنوزم ادامه داره متاسفانه..
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 1
    مرگ بر دشمنان جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    ازاتفاقاب باید عبرت گرفت ومیتوان این نغمت را به موقعیت تبدیل کرد چقدر سرمایه شیطان با برداشتن نقاب شناخته شدچقدر مشکلات وکمبودها رخ نشان داد چقدر سیاستهای غلط غرب گرایی هویدا شد چقدر مسعولانی که خواب بودند باید بیدار شوند اثار هجوم وشبیخون فرهنگی فضای مجازی ودنباله روی ازسیاستهای غرب اثارش نمایان شد و.....حال بر مومنین ومسعولین است که بیدار مانده واز این فتنه درس بگیرند تا زیانهای ان بطرف فتنه گران برگردد
  • شقایق IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    روحش شاد 🤲🌹😔

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس