طغیانی: حقوق کارکنان دولت با هر نوع قراردادی افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.

به گزارش مشرق، مهدی طغیانی ، درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: دولت در این لایحه متناسب با شرایط بودجه‌ای خود پیش بینی کرده است که حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری مقداری افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به صورت عددی در این لایحه نیامده است، چرا که پایه‌های حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان متنوع و متفاوت از یکدیگر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این لایحه، کارکنان دولت و بازنشستگان با هر نوع قراردادی مشمول افزایش حقوق می‌شوند و این افزایش حقوق فقط برای نیروهای رسمی دولت نیست.

وی ادامه داد: پیشنهاد دولت آن است که علاوه بر افزایش حقوق، افزایش حق عائله‌مندی هم در نظر گرفته شود و مبلغی به ازای هر فرزند برای حقوق‌بگیران دولت در نظر گرفته شود.

طغیانی گفت: بر اساس قوانینی چون قانون جوانی جمعیت، ضرایب حق اولاد کارکنان دولت در این لایحه در نظر گرفته می‌شود و افرادی که پرجمعیت‌تر هستند، ضرایب حقوقی آنان بیشتر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این افزایش حقوق شامل حقوق‌بگیران مجرد یا کسانی هم که فرزند ندارند، می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر دوفوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در صحن مجلس تصویب شده است. این لایحه باید در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی شود، سپس در دستورکار صحن مجلس قرار می‌گیرد و در صورت تصویب این لایحه در مجلس و تأیید شورای نگهبان، این افزایش حقوق‌ها اعمال می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فاطمه IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 0
    جناب مشرق میتونم بپرسم چرا هیچ حرفی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت که در مجلس در حال پیگیری هست و با سنگ اندازی معاون اداری اسخدامی دولت مواجه هست نمیزنی؟ طرحی که چشم امید چندصد هزار نیروی شرکتی به اون هست تا از این ناامنی شغلی و تبعیض و برده داری نوین خلاص بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس