روسیه: انبار موشک‌های «هیمارس» در اوکراین منهدم شد

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از انهدام کامل انبار موشک‌های «هیمارس» در نیکولایف اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای هوافضای این کشور یک انبار نظامیان اوکراینی را نزدیک روستای «برزنگواتوئه» در منطقه نیکولایف منهدم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است که در این انبار، بیش از ۲۰۰ راکت هیمارس و اورگان میلرز ( Uragan MLRS) ذخیره شده بود که همگی نابود شدند.

بیانیه مذکور در این خصوص اضافه می کند: به دنبال یورش دقیق نیروهای هوافضای روسیه در منطقه برزنگواتوئه در منطقه نیکولایف، یک انبار مهمات تیپ ۶۱ پیاده نیروهای مسلح اوکراین از بین برده شد که در آن بیش از ۲۰۰ موشک برای سامانه های راکتی پرتاب چندگانه HIMARS امریکایی و همچنین Uragan ذخیره شده بود.

خبرگزاری فرانسه چندی پیش با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود از تخصیص بسته جدید «کمک نظامی» آمریکا به اوکراین به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار خبر داد.

توئیت خبرگزاری فرانسه در این خصوص به نقل از بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رسانه ای شده بود.

ارائه بسته جدید ۱.۱ میلیارد دلاری کمک نظامی آمریکا به اوکراین

پیشتر اعلام شده بود که در ادامه جنگ افروزی‌ های آمریکا در اوکراین، این کشور یک بسته تسلیحاتی دیگر را راهی کی یف می‌ کند.

مقامات آمریکایی آگاه از موضوع هم اعلام کرده بودند که دولت واشنگتن در حال آماده‌ سازی بسته تسلیحاتی ۱.۱ میلیارد دلاری برای ارسال به اوکراین است، بسته‌ ای که به گفته منابع مطلع قرار بود به زودی اعلام شود.

در همین ارتباط، کاخ سفید پیشتر اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده تا بیش از ۹ میلیارد دلار برای کمک‌های بیشتر به اوکراین اختصاص دهد. «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این کمک ها در ۲ بخش ۴.۵ میلیارد دلاری برای تقویت توانایی‌ ها و تجهیزات دفاعی و بخش دیگر برای تقویت توان اقتصادی اوکراین پرداخت می‌ شود.

از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، آمریکا بیش از ۱۵.۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که اکثریت قریب به اتفاق این کمک ها با آغاز درگیری ها در اوکراین تخصیص داده شده است.

بزرگنمایی درگیری ها در اوکراین و رساندن آن به حد رویارویی نظامی و ایدئولوژیک دو جبهه شرق و غرب، سیاستمداران غربی را وادار ساخته تا از هرچه دارند برای پیروزی در این جنگ بهره بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدهادی IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    چرا روسیه هیچ تصویر و فیلمی از انهدام و نابودی خود سامانه منتشر نکرده؟ این هایمارسارو اکراین کجاش قایم کرده که لوکیشناشون شناسایی نمیشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس