کد خبر 1424511
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
.

گشت ساحلی ژاپن خبر داد که کره‌شمالی احتمالا یک موشک بالستیک دیگر شلیک کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای از شلیک یک موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای ژاپن از سوی کره شمالی خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، گشت ساحلی ژاپن نیز این شلیک را تأئیدکرده است.

تا کنون پیونگ یانگ در خصوص نوع این موشک اطلاعاتی را رسانه‌ای نکرده است.

در همین ارتباط، کره شمالی ساعاتی پیش ضمن دفاع از آزمایش‌های موشکی پی در پی اخیر خود اعلام کرد که این نوع آزمایش‌ها اقدامات دفاعی مشروع هستند که برای مقابله با تهدیدهای نظامی پایدار آمریکا در منطقه انجام می‌شوند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از مقامات دولتی و هوانوردی این کشور افزود: آزمایش‌های موشکی اخیر به ایمنی هوانوردی غیرنظامی آسیبی وارد نکردند و یا تهدیدی برای کشورهای همسایه نبودند.

این بیانیه مقامات کره شمالی پاسخی است به انتقادهای مقامات «سازمان بین المللی هوانوردی کشوری» بابت ۶ آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ در یک دوره ۱۲ روزه و همچنین عبور یکی از موشک‌های بالستیک میان برد کره شمالی از فراز آسمان کشور ژاپن.

این موشک ششمین پرتاب در ۱۲ روز گذشته و اولین پرتاب از زمان شلیک موشک میان برد کره شمالی (IRBM) بر فراز ژاپن در روز سه شنبه بود. این پرتاب حدود یک ساعت پس از آن انجام شد که پیونگ یانگ، آمریکا را به دلیل پیگیری در شورای امنیت سازمان ملل برای «اقدامات علیه کره شمالی» مورد انتقاد قرار داد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه کره شمالی منتشر کرد، از واشنگتن به دلیل جابجایی یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آب‌های نزدیک شبه جزیره کره به شدت انتقاد شده و گفته شده که حضور نظامیان امریکایی در منطقه تهدید جدی برای ثبات وضعیت است. روز چهارشنبه نیز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی آماده شدن کره شمالی برای آزمایش سلاح هسته‌ای شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    زنده باد کره شمالی که برای قدرتمند شدن و زیر بار زور نرفتن لحظه ای درنگ نمی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس