«پوتین» خواستار رسیدن به یک توافق بزرگ جدید با غرب است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: «پوتین» خواستار رسیدن به یک توافق بزرگ جدید با غرب است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز شنبه در مصاحبه با شبکه سی‌ ان‌ ان ترک در ارتباط با توافق کریدور غلات بین روسیه و اوکراین که به مدیریت سازمان ملل متحد و ترکیه در استانبول به امضا رسید، گفت: ما خواستار تمدید این توافق هستیم. با طرف اوکراینی گفتگو کردیم نظر مثبت دارند. با روس‌ ها نیز رایزنی می‌ کنیم آن‌ ها در مورد انتقال محصولات خود مانند آمونیاک و کود نگرانی‌ هایی دارند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در خصوص ادامه جنگ اوکراین و روسیه اضافه کرد: برای آوردن طرفین بر سر میز مذاکرات تلاش می‌ کنیم.

وی ادامه داد: چیزی که می‌ دانیم این است که پوتین رئیس جمهور روسیه خواستار رسیدن به یک توافق بزرگ جدید با غرب است. بی‌ تردید بخشی از آن به مسئله اوکراین ربط دارد.

این مقام ترکیه ای پیشتر اعلام کرده بود که آنکارا در جنگ اوکراین در کنار این کشور می‌ ماند و از تمامیت ارضی و حاکمیتی آن دفاع خواهد کرد.

وی که با کانال «NTV» گفتگو می‌ کرد، افزود: ترکیه نتایج همه‌ پرسی اوکراین برای پیوستن به روسیه را نخواهد پذیرفت.

برگزاری همه‌ پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین از جمله جمهوری‌ های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون در هفته های گذشته به انجام رسید.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌ زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌ کند تا از مردمی که ۸ سال مورد سوء استفاده و نسل‌ کشی رژیم کی‌ یف بوده‌ اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ ها» پاکسازی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    دیگه تا سقوط روسیه کریم خبرا نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس