کد خبر 1424401
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
آپارتمان

بررسی فایل های فروش نشان از کاهش فایل های کوچک مقیاس زیر ۶۰ متر دارد و زمان ارائه فایل تا خرید قطعی این فایل ها نیز کوتاه است.

به گزارش مشرق، برخی کارشناسان مسکن معتقدند که خانه های کوچک همچنان خریدار دارد اما خریداران آپارتمان هایلوکس و بزرگ از خرید منصرف شدند .

افت معاملات مسکن در تهران ادامه دارد. آخرین آمار بانک مرکزی نشان می دهد که درماه پایانی تابستان تنها ۶ هزار واحد مسکونی معامله شده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۲.۹ و ۲۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در شهریورماه سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که از مجموع ۶۰۳۳ واحد مسکونی معامله‌شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۸.۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. با این وجود این سهم در مقایسه با شهریورماه سال قبل حدود ۴.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با عمر بالا در گروه‌های «۱۱ تا ۱۵» و «بیش از ۲۰» سال اضافه شده است .

در بررسی جزئیات تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که در شهریور ماه امسال تعداد معاملات مسکن نسبت به ماه قبل در تمام مناطق تهران به جز منطقه ۲۱ کاهشی بوده است. در این بین، کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۳۵ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۲، ۱۰ و ۴ مربوط می‌شود که هر یک به ترتیب ۸۶۶، ۶۰۹، ۵۲۴ و ۵۲۲ معامله مسکن داشته‌اند.

برخی کارشناسان مسکن معتقدند که خانه های کوچک همچنان خریدار دارد اما خریداران آپارتمان هایلوکس و بزرگ از خرید منصرف شدند .به گفته این کارشناسان معتقدند این خریداران میل به خرید ملک در کشورهای همسایه پیدا کرده اند و رونق خرید در کوچک متراژه ها که درتهران و شهرهای حاشیه ای ادامه دارد زیرا انتظار کاهش قیمت به سرانجام نرسیده است . پیش بینی این کارشناسان از آینده بازار مسکن ادامه روند کنونی است . افزایش اندک قیمت ها به صورت ماهیانه و حفظ میزان فروش کنونی و رونق دو ماه پایانی سال .

برخی از کارشناسان نیز امیدی به آینده بازار مسکن در نیمه دوم سال ندارند. به اعتقاد این کارشناسان شرایط تولید مسکن در کشور بسیار پرریسک است و نظارتی هم دراین زمینه وجود ندارد .

پیش بینی این گروه ادامه تورم و افزایش قیمت در بازار مسکن برای نیم فصل دوم سال است و با شرایط موجود نه تنها در ۶ ماه آینده بلکه در یک سال آینده وضعیت بازار مسکن بدون تغییر خواهد بود .

بررسی فایل های فروش نشان از کاهش فایل های کوچک مقیاس زیر ۶۰ متر دارد و زمان ارائه فایل تا خرید قطعی این فایل ها نیز کوتاه است.

قیمت کل (تومان)

سن بنا (سال)

متراژ(مترمربع)

محله

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون

۳۰

۵۷

پیروزی

۳ میلیارد

۱۷

۶۳

شریعتی خواجه نصیر

۲میلیارد و ۴۹۰ میلیون

۱۸

۵۳

تهرانپارس،خ ۱۸۷

۲میلیارد و ۳۰۰میلیون

۵

۵۵

گلبرگ غربی

۲ میلیارد و ۹۰۰میلیون

۲۵

۵۱

ستاری

۴ میلیارد و ۲۲۰میلیون

۱۲

۵۷

اشرفی اصفهانی

۲ میلیارد و ۴۰۰میلیون

۱۶

۵۳

تهرانپارس استخر

۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون

۳

۶۰

بلوار پروین

۵ میلیارد و ۲۵میلیون

۳

۶۷

شهرک نفت

یک میلیارد و ۸۵۰

۳۰

۵۳

دبستان ، موسوی

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صفدر IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    فقط کافیه ی زلزله ۴ ریشتر بیاد ، اون وقت می‌فهمید مفت هم گرون هستن . حالا میلیارد زرشک ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس