کد خبر 1424197
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
حمایت تازه کانادا از اغتشاشگران؛ تحریم‌ علیه ایران

کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرده است.

به گزارش مشرق، جاستین تورودو، نخست‌وزیر کانادا امروز جمعه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد. او از جمله گفته ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

خبرگزاری رویترز در همین خصوص نوشته کانادا نیمی از سران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای همیشه از ورود به این کشور منع کرده است. تروردو در جمع خبرنگاران گفت: «ما با استفاده از قدرتمندترین مفاد موجود در "قانون محافظت از پناهندگان و مهاجران"، به دنبال درج رژیم ایران [در فهرست تحریمی]  از جمله سران سپاه خواهیم بود.»

وی اضافه کرد: «درج نام یک رژیم [در فهرست تحریمی] تصمیمی همیشگی است. این به معنای آن است که ورود ۱۰ هزار نفر از سران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کانادا برای همیشه ممنوع خواهد بود.»

ترودو گفت این اقدام تنها «در شرایط جدی»، نظیر کشورهایی که مرتکب جرائم جنگی یا نسل‌کشی شده‌اند به کار گرفته شده است.

وی گفت علاوه بر این تحریم‌ها کانادا قصد دارد علیه افرادی که «بیشترین تقصیر را در رفتارهای مخرب ایران دارند» تحریم‌های هدفمند اعمال کند. او همچنین گفت که کانادا ۷۶ میلیون دلار برای افزایش ظرفیت خود جهت اجرای این تحریم‌ها هزینه خواهد کرد.

نخست‌وزیر کانادا و معاون او سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «سازمان تروریستی» خوانده و گفتند علیه اعضای این سازمان محدودیت‌های مسافرتی و مالی در نظر گرفته‌اند.

برخی خبرهای ضد و نقیض هم می‌گویند کانادا، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده است. صحت این گزارش‌ها هنوز مورد تأیید نیست و تا کنون بیانیه‌ رسمی در این خصوص صادر نشده است.

«کریستیا فریلند»، معاون ترودو هم در این جلسه با بیان اتهامات اثبات‌نشده گفت که ایران «کشور حامی تروریسم دولتی» است. او، با لحنی تند و ستیزه‌جویانه گفت: «[ایران]، ظالم، تئوکراتیک و زن‌ستیز است. سران سپاه، تروریست هستند و سپاه پاسداران، سازمانی تروریستی است.»

وی اضافه کرد: «امروز ما با فهرست کردن سپاه پاسداران ذیل IPRA (قانون محافظت از پناهندگان و مهاجران) و در واقع با فهرست کردن سران رژیم ایران این واقعیت‌ها را رسماً به رسمیت می‌شناسیم و مطابق آنها اقدام می‌کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شهروند IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 0
    کانادا،کشوردزدها،اختلاسگرها،پناه دهنده،اشرار......۶۵۲۶۲
  • مهماندار هواپیما IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    سفارت انگلیس را تعطیل کنید تا به غلط کردن بیفتن
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    جهنم
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    مهم نیست
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    خخخخ
  • از شهرستان سراب IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    کانادا خیلی راست میگه اموال اقازاده ها رو توقیف و اونها رو دیپورت کنه
  • ش. AE ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    این بی شرفها کانادایی های بی خاصیت اول تکلیف گورهای دسته جمعی کودکان بومی کانادا رو مشخص کنه کاسه از اش داغ تر شدن اینها همه به گردن وزارت خارجه و اعضای دیپلماسی ما هست که متاسفانه دست و پا چوبی هستند به والله باید اول یک دوره پاسخ قاطع رو این آقایون در سپاه قدس طی کنند
  • CA ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    مترسک های دست آموز گلوبالیستها برای جنایتکاران و دزدان دنیا با پولهای کثیف فرش قرمز پهن میکنند، ولی برای مدافعان کشور ایران تحریم.
  • US ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    پول‌های غارت شده توسط حضرات اختلاس گر رو پس بده . اختلاس گران پیش کش. نکنه وصیت مامان الیزابت دوم بود پس ندهید!!
  • منتظر ظهور IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    هر چی دزد و اختلاس گره فرار میکنه میره کانادا
  • رضا IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    این اقدام دولت شرور و ضد انسانی کانادا را به فال نیک می گیریم . زیرا به این معنی است خداوند دشمنان ما را از میان احمقها انتخاب کرده است.
  • حسین IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    کانادا دست پروده امریکا هست و بدون رضایت امریکا کاری انجام نمیده ،این سیگنال ها باید مورد توجه مسئولین کشور قرار بگیره غرب اگر قصد توافق داشت با نشان دادن چراغ سبز ،کم کردن تحریم ها و نشان دادن روی خوش این کار رو انجام میداد،ممکن هست بعضی ها بگویند خب الان روزانه ایران مقادیر زیادی نفت به چین میفروشد و این یعنی امریکا مماشات میکنه که البته اینطور نیست ،امریکا بار ها با اعمال فشار بر متحدانش سعی در توقیف نفتکش های ایران کرد که با اقدام تلافی جویانه دلاور مردان سپاه نا کام ماند ،پس فروش نفت ایران ربطی به محربانی یانکی ها نداره بلکه نشانه اقتدار خودمونه ،الان هم توافق در حالی که تحریم ها در حال کمرنگ شدن و کم اثر شدن هستند جز ضرر برای ایران دستاوردی نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس