اقبالی: روابط جای مسایل فنی لیگ را گرفته است/ ساپینتو مشکل اول استقلال خواهد بود

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، بر این باور است که ریکاردو ساپینتو سرمربی تازه‌وارد آبی‌ها برای تغییر رویکرد بازیکنان این تیم از فاز دفاعی به تهاجمی، به زمان بیشتری نیاز دارد.

به گزارش مشرق، محمد مومنی، عضو هیئت مدیره استقلال امروز(جمعه) در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: این استقلال با روزهای اول قابل قیاس نیست و مطمئنا ریکاردو ساپینتو زحمات زیاد کشیده و توانسته بر مشکلات یا دست کم بخشی از مشکلات غلبه کند.

وی افزود: مشکلات فیزیکی و بدنی را خیلی خوب حل کرده ولی تفاهم فکری در اجرای کارهای تاکتیکی هنوز جای کار و زمان دارد. باید در انتظار این باشیم که در آینده افکار خود را به ساق پای بازیکنانش منتقل و بتواند ایده‌های هجومی خود را در استقلال پیاده کند. این روزها بازیکنان استقلال هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ بدنی، سرعت بالایی دارند اما در برخی مواقع نمی‌توانند به تاکتیک مدنظر ساپینتو برسند. با این حال استقلال روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.

مومنی اضافه کرد: سبک بازی تیم فرهاد مجیدی با سبک ساپینتو کاملا مغایر است، زیرا بازیکنان باید از لحاظ فکری، تغییر موقعیت دهند و این موضوع اهمیت زیادی دارد. خیلی‌ها معتقدند که ما در خط میانی دچار چالش هستیم اما به نظر من چالش ذهنی داریم زیرا بازیکنان این فصل، همان بازیکنانی هستند که فصل گذشته قهرمان شدند. الان نوع و سبکی که ساپینتو انتظار دارد، در واقع از دفاع ۷۰درصدی به حمله ۸۰درصدی رسیده و تغییر موقعیت و وضعیت ذهنی زمان می‌برد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مهدی مهدی‌پور، الان باید در موقعیت جدید رضایت ساپینتو را در فاز هجومی برآورده کند و این نیاز به زمان دارد. ساپینتو با نیروهای جوان و باتجربه‌ای که دارد، می‌تواند به ایده موردنظرش که همان تکرار قهرمانی است، برسد.

مومنی درباره طلب استراماچونی و اقدامات این باشگاه برای پرداخت پول وی نیز گفت: باتوجه به اینکه وزارت ورزش پیش از این، به بقیه تیم‌ها کمک کرده، ما اعتقاد داریم که می تواند به ما هم کمک کند. کمک‌هایی مشابه آنچه به تیم‌های دیگر انجام داده است. با هر روشی که به سایر تیم‌ها پول تزریق شده، به ما هم کمک شود که بتوانیم قضیه استراماچونی را فیصله بدهیم. باشگاه استقلال، باشگاه ملی است و هوادارانش از ما انتظار دارند که در این اتفاقات، از حق و حقوق باشگاه دفاع کنیم. قرض یعنی باید پول را برگردانیم و این با روند حرفه‌ای سازی باشگاه تداخل ندارد.

وی درباره اطمینان باشگاه استقلال از حل مشکل این باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: سعی کردیم همه خواسته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را جامه عمل بپوشانیم. نقاط ضعف خودمان را برطرف کنیم، بدهی‌ها و مالیات باشگاه را سر و سامان بدهیم. بخش زیادی از مالیات را پرداخت کرده‌ایم اما هنوز بخشی از بدهی‌های باشگاه از جمله مطالبات استراماچونی و هرویه میلیچ باقی مانده است.

وی افزود: وقتی فردی به باشگاه پولی می‌دهد، وظیفه ماست که آن را پس بدهیم اما سودی که بابت آن طلب می‌شود برای ما مشکل‌ساز است و از قضات می‌خواهم به این موضوع توجه کنند. آن فرد زمانی که به استقلال پول می‌داد ناشناخته بود اما حالا همه در جامعه او را می‌شناسند. این شهرت از اعتبار معنوی باشگاه استقلال می‌آید و قضات باید به این مسئله توجه کنند.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد ریکاردو ساپینتو بندهایی دارد که اجازه ندهد ماجرایی مثل جدایی استراماچونی تکرار شود؟ گفت: قرارداد ساپینتو دوساله است و ادامه همکاری در سال دوم، به توافق ۲ طرف بستگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    لیگ به نیم فصل رسیده ممکنه بفرمایید دیگه چقدر باید به ایشان زمان بدهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس