حمله هوایی اوکراین به دو نقطه از مناطق الحاقی به خاک روسیه

ساعاتی پس امضای قوانین مربوط به الحاق ۴منطقه اوکراین به خاک روسیه توسط پوتین،‌ اوکراین یک زندان در دونستک و یک هتل در خرسون را مورد هدف حمله هوایی قرار داد.

به گزارش مشرق، پس از تصویب قوانین و معاهدات مربوط به پذیرش جمهوری‌های خلق دونتسک ولوگانسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا به روسیه توسط شورای فدراسیون روسیه و مجلس دومای این کشور در روزهای گذشته، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه امروز چهارشنبه قوانین الحاق این مناطق به خاک روسیه را امضا کرد.

ساعاتی پس از این مراسم، اوکراین با استفاده از موشک‌های هوا پرتاب به یک زندان در منطقه دونستک حمله کرد.

همچنین، اسپوتیک دقایقی پیش از اصابت موشک اوکراینی به یک هتل در منطقه خرسون، خبر داد.

تاکنون جزئیات بیشتری از این حملات در رسانه‌های روسیه منتشر نشده است. 

حمله هوایی اوکراین به دو نقطه از مناطق الحاقی به خاک روسیه حمله موشکی اوکراین به یک هتل در خرسون / منبع تلگرام اسپوتنیک

روز گذشته نیز ، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین فرمانی مبنی بر عدم به رسمیت شناختن اقدامات روسیه در زمینه استقلال کریمه و الحاق مناطق زاپروژیا، دونتسک، لوگانسک و خرسون را امضا کرد.

همه‌پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد رای‌دهندگان، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای خواهان تبدیل شدن به عنوان بخشی از فدراسیون روسیه هستند.

پس از اعلام نتایج همه پرسی، ولادیمیر پوتین و رهبران جمهوری‌های دونباس و مدیران طرفدار روسیه در مناطق زاپوریژیا و خرسون توافقنامه‌هایی را درباره پذیرش این مناطق به فدراسیون روسیه امضا کردند.

پوتین در این مراسم طی سخنانی اعلام کرد، دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا سرنوشت مشترکی با روسیه دارند و بخشی از خاک روسیه هستند.  وی همچنین اعلام کرد که مردم این مناطق انتخاب خود را کرده‌اند تا بخشی از روسیه باشند.

رییس جمهوری روسیه در ادامه تاکید کرد که این کشور برای حفاظت از سرزمین خود از هر وسیله‌ای که در اختیار دارد استفاده می‌کند. او همچنین از کی‌یف خواست تا فورا درگیری‌ها را متوقف کند و به مذاکرات بازگردد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 39
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    34 31
    بخش بزرگی از خرسون آزاد شده بزودی لوهانسک ،دونتسک و کریمه هم آزاد میشه و نوبت تجزیه روسیه هست.
  • فرهاد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    20 18
    بابا چیکار به این پوتین بیچاره دارین چرا خاک کشورتون رو دودستی تقدیمش نمی کنین، این پوتین رو ببری کفاشی یه لنگه دمپایی پاره هم ازش در نمیاد، گناه داره به جان قلیانف
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    21 29
    چه شکست سنگینی برای روسیه در پیش است . اوکراین بعد از پیروزی،ایران را بخاطر زدن هواپیمای مسافربری و ارسال مهمات و پهپاد به روسیه پاسخگو خواهد کرد که مادر بگرید.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    34 23
    روسیه ارتشش تحلیل رفته و اوکراین به زودی دومین ارتش دنیا رو شکست خواهد داد
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    4 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب چرا روسیه فقط ده درصد نیروهایش را به اوکراین وارد کرده و هنوز این سوال مهم وجود دارد چرا ارتش اوکراین که 1 میلیون نیروی زمینی را با اجبار وارد نبرد کرده است اما روسیه همچنان می خواهد با 160 هزار نیرو در خاک اوکراین بجنگد آیا این نوعی خودکشی و یا خیانت از سوی سران ارتش روسیه نیست
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و فتح بغداد از بمب اتمی استفاده کرده است هرگونه واکنش ویرانگر امریکا به حمله اتمی روسیه به اوکراین بی پاسخ نمی ماند و روسیه چین و کره شمالی امریکا را با بمب های هیدروژنی که 3000 باز قویتر از بمب اتمی است از روی کره زمین نابود می کنند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و حمله به یمن از بمب های نوترونی که یک نوع بسیار ضعیف بمب های اتمی است کرده است از جمله در جریان حمله به فرودگاه بغداد حالا روسیه چرا برای دفاع از خود از این مبب ها استفاده نمی کند نشان دهنده خیانت هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس