کد خبر 1423470
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

رزرو انواع مختلف بلیط هواپیما از سفرستان

سفر با هواپیما مزیت‌های بسیار زیادی دارد. راحت است و زمان کمتری از ما برای منتقل شدن به یک مکان دیگر می‌گیرد، برای سفر به خارج از کشور، بویژه کشورهایی غیر از همسایگانی که نزدیک ما هستند، مسیرهای دیگر بسیار سخت و حتی خیلی بیشتر هزینه‌بر هستند و در بعضی مواقع اصلا راه دیگری جز سفر با هواپیما وجود ندارد؛ اما انکارنشدنی است که سفر هوایی نیز هزینه‌های بسیاری را بر ما متحمل می‌کند. به همین خاطر، همه ما هنگام تلاش برای رزرو ارزان‌ترین پروازهای ممکن به هر مقصد، با موتورهای جستجوی بی‌پایان و قیمت‌های در نوسان مداوم، جستجوی خسته کننده و مکرری را تجربه کرده‌ایم. ما در این مقاله قصد داریم به شما یک راه حل برای رزرو پرواز خارجی، ارزانتر از همه جا نشان دهیم. این مقاله شما را با یکی از بهترین سایت‌های رزرو آنلاین بلیط هواپیما آشنا می‌کند.

عوامل موثر در تعیین قیمت بلیط هواپیما

مقاصد پروازی ارزان:

اگر مقصد خاصی مدنظرتان نیست، به مقاصد ارزانتر سفر کنید. این مبحث درمورد افرادی که قصد دارند برای گذراندن تعطیلات به یک کشور خارجی بروند، مقصد خاصی در ذهنشان ندارند و اصطلاحا بر طبق هرچه پیش آید خوش آید سفر می‌کنند، صدق می‌کند. این دسته از افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانند به کشورها یا شهرهایی سفر کنند که توریستی‌تر هستند و تعداد بالای گردشگرانی که به مقصد آن‌ها سفر می‌کنند باعث می‌شود تا تخفیف‌های بسیار خوبی بر روی بلیط آن‌ها اعمال شود. اگر به سایت سفرستان مراجعه کنید، مقاصد پر رفت‌وآمد در صدر لیست پروازها هستند و کافیست در انتخاب مقصد یکی از این شهرهای توریستی را انتخاب کنید. مثلا سفر به تایلند یا سفر به استانبول در این دسته قرار می‌گیرند. با توجه به اینک تعداد پروازها به استانبول زیاد است و همواره بلیطی برای خریداری مشتریان وجود دارد، خطوط هوایی برای اینکه گوی سبقت را از هم بربایند، گاهی قیمت‌های ثابت خود را کاهش می‌دهند.

روزهای کم رفت و آمد:

در حالی که تئوری‌های زیادی در مورد رزرو به طور خاص در روز سه شنبه برای صرفه جویی در هزینه وجود دارد، واقعیت این است که هیچ حقیقت ثابتی وجود ندارد که دقیقاً کدام روزها برای پرواز ارزانتر هستند. البته اغلب اوقات رزرو پرواز در روزهای وسط هفته ارزان‌تر است. به هر حال در پایان روزهای تعطیل افراد قصد دارند به شهرهایشان بازگردند و تعداد درخواست‌ها بیشتر است. بهترین استراتژی برای شما این است که یک تصویر سریع از قیمت‌ها برای یک ماه کامل دریافت کنید تا ببینید چه روزهایی برای مسیر خاص شما ارزان‌ترین هستند. در آن هنگام اگر پرواز در یک روز خاص برایتان اهمیت ندارد، یکی از روزهای کم رفت‌وآمدتر فرودگاه‌ها را انتخاب کنید. نکته بعدی در مورد ساعت پرواز است. به طبع ساعات اولیه صبح یا در طی روز زمان بهتری برای پرواز هستند. به همین خاطر ترجیح کسانی که بلیط می‌خرند در ساعات روشن شبانه‌روز است. اما اگر به دنبال بلیط ارزانتر هواپیما هستید، سعی کنید سختی بیدار ماندن را به جان بخرید و پروازهای نصف شب را برگزینید. زیرا خواهان کمتری دارند.

خطوط هوایی مقرون به صرفه:

 نکته بعدی اینکه خطوط هوایی مقرون به صرفه، بلیط‌های ارزان‌تری نسبت به همتایان خود ارائه می‌دهند. البته باید درنظر داشته باشید که خرید بلیط از خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه، طبعا با فضای کمتر برای پا و عدم وجود غذا/نوشیدنی «رایگان» در هواپیما (که به هر حال، معمولاً در بلیط با قیمت بالاتر شما با خطوط هوایی با خدمات کامل پوشش داده می شود) همراه است.

خرید بلیط چارتری

خرید بلیط چارتری یکی از راه‌های ارزانتر سفر کردن است. اگر این بلیط‌ها در پروازهای خارجی وجود داشته باشند، معمولا باعث شکسته شدن قیمت بلیط سیستمی می‌شوند و شما می‌توانید با پرداخت دو سوم یا نصف هزینه بلیط سیستمی، به مقصد موردنظرتان سفر کنید. بلیط چارتری باعث می‌شود تا مسئله کلاس پروازی نیز اهمیتی نداشته باشد و شما به فرض با پرداخت نصف پول کلاس اقتصادی با پرواز تجاری به مقصدتان برسید و از خدمات کلاس تجاری بهرمند شوید. در مقاصد پروازی پر رفت و آمد، معمولا تعداد بلیط‌های چارتری بیشتر است. مثلا اگر هنگام جستجوی پرواز تهران استانبول در سایت سفرستان در صورت وجود، با عبارت چارتری مواجه شوید محتمل‌تر از پرواز تهران ژنو است.

رزرو انواع مختلف بلیط هواپیما از سفرستان

خرید بلیط لحظه آخری

اول یک نکته را بگوییم؟ حقیقت این است که به ندرت با نزدیک شدن به تاریخ پرواز، بلیط هواپیما ارزان‌تر می‌شود. خطوط هوایی مقرون به صرفه معمولاً نرخ‌های پایینی را به عنوان قیمت پایه ارائه می‌کنند و با فروش این بلیط‌ها، قیمت بلیط‌های باقیمانده افزایش می‌یابد. این در اروپا و استرالیا بسیار معمول است. اگر می‌دانید کی و کجا می‌روید، تعلل نکنید. اما گاهی اوقات بلیط های لحظه آخری مانند یک ستاره درخشان ظاهر می‌شوند و صرفه‌جویی بزرگی برای سفر شما خواهند بود. در سفرستان این بلیط‌های لحظه آخری موجود هستند و شما می‌توانید چند ساعت قبل از پرواز با چک کردن سایت سفرستان از این بلیط‌ها باخبر شوید.

مزیت خرید بلیط ارزان قیمت

به صورت کلی، بیشتر افراد در سفرهای هوایی به دنبال صندلی‌های کلاس اقتصادی هستند تا هزینه کمتری را متحمل شوند. برای آن دسته از افرادی که به اجبار مدام در حال جابه‌جایی با هواپیما هستند، پرداخت هزینه گزاف هواپیما کار آسانی نیست. حال اگر این پرواز به یک مقصد برون مرزی باشد خود به خود بر افزایش قیمت آن تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر است که شرکت های هواپیمایی، معمولا راهکارهایی برای ارزانتر کردن بلیط هواپیماها درنظر می‌گیرند تا باعث افزایش تعداد مشتریان خود شوند. اگر از قیمت بلیط هواپیما کاسته شود، باعث می‌شود تا در هزینه‌های سفر شما به شکل محوسی صرفه‌جویی حاصل آید.

آیا رزرو بلیط برای کودکان هزینه کمتری دارد؟

در پروازهای سیستمی، معمولا هزینه کمتری برای کودکان دریافت می‌شود. این تخفیف بلیط برای کودکان زیر دو سال حتما وجود دارد ولی برخی از خطوط هوایی برای کودکان دو تا 12 سال نیز تخفیفاتی اعمال می‌کنند. در پروازهای داخلی که این تخفیف یقینا وجود دارد و از کودکان زیر دو سال تنها 10 درصد بزرگسالان هزینه دریافت می‌شود و برای کودکان دو تا 12 سال 50 تا 75 درصد تخفیف درنظر گرفته می‌شود. در پروازهای خارجی، این مسئله بسته به هر خطوط هوایی متفاوت است. برخی از ایرلاین‌ها حتی امکان پرواز رایگان کودکان زیر 12 سال را نیز فراهم می‌کنند و از این راه باعث جلب توجه مخاطبان به سمت خود می‌شوند. مثلا قطرایرویز به ارائه تبلیغات رایگان به بچه ها معروف است. به هر رو، اگر با یک خط هوایی سفر کنید که بلیط رایگان یا با تخفیف زیاد برای بچه‌ها همراه است، باعث می‌شود تا سفر ارزانتری را تجربه کنید.

رزرو انواع مختلف بلیط هواپیما از سفرستان

مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما

اولین مزیت خرید اینترنتی بلیط هواپیما راحتی است. شما از تصمیم برای خرید بلیط تا اقدام به آن، تنها به یک کلیک موس یا اشاره انگشتانتان نیاز دارید. با خدمات رزرو آنلاین پرواز، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنلاین شوید، مستقیماً به وبسایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما مانند سفرستان بروید، برنامه زمانی موجود را انتخاب کنید، هزینه آن را پرداخت کنید و از بلیطتان پرینت بگیرید. صرفه‌جویی در زمان مزیت دوم است. به جای هدر دادن وقت خود در تحمل کردن ترافیک، رفتن به یک آژانس هواپیمایی، ماندن در سفر خرید بلیط، گوش دادن به صحبت‌های متصدیان فروش و غیره، شما واقعاً می توانید کارهای ارزشمندتری انجام دهید؛ زیرا مجبور نیستید خانه را ترک کنید. همچنین در سفرستان، می‌توانید ارزانتر از همه جا بلیطتان را خریداری کنید. پس تا جای ممکن بلیط خود را اینترنتی خریداری نمایید.

کلام آخر

با خرید آنلاین بلیط هواپیمای خارجی از سفرستان، شما به ارزانترین بلیط ممکن دست پیدا خواهید کرد. سفرستان شما را از تخفیفات ممکن بر روی بلیط‌ها آگاه خواهد کرد و تمام تلاش خود را می‌کند تا سفری آرام، کم هزینه و بدون دردسر را تجربه کنید. خرید بلیط ارزان قیمت باعث می‌شود تا هزینه گزاف بلیط هواپیما از هزینه‌های سفرتان کاسته شود و اینچنین پول باقی‌مانده را برای کار دیگری مثل رستوران‌گردی یا خرید سوغاتی از مراکز خرید سراسر دنیا صرف کنید. پس برای اینکه ارزانترین بلیط هواپیما را خریداری کنید، به نکاتی که در بالا اشاره کردیم توجه کنید و سفرستان را از خاطر نبرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس