مجلس

نمایندگان موافق رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی از صلاحیت های علمی و سوابق زاهدی وفا دفاع کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز -سه شنبه ۱۲ مهر- مجلس شورای اسلامی موافقان رای اعتماد به زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی از صلاحیت‌های علمی و سوابق تجربی وزیر پیشنهادی دفاع کردند.

نادران: به توانمندی زاهدی وفا شهادت می‌دهم

الیاس نادران در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: در خصوص جناب زاهدی وفا نکاتی وجود دارد که برجستگی ایشان را برای اهراز پست وزارت تایید می‌کند. اول اینکه برنامه‌ها و صلاحیت ایشان باید مورد رسیدگی قرار گیرد. اینکه دوستان دعوای خانوادگی سر ارث و میراث در صحن مجلس مطرح کنند بدون اینکه گزارش دستگاه قضا و اطلاعاتی را شنیده باشند بیش از اینکه صلاحیت وزیر پیشنهادی را زیر سوال ببرد صلاحیت دولت و رییس جمهور که وزیر را معرفی کرده‌اند زیر سوال می‌برد.

وی در ادامه اظهار کرد: خواهش می‌کنم وارد دعوای خانوادگی ایشان نشویم. ما باید به شخصیت فردی ایشان توجه داشته باشیم. رئیس جمهور گفتند ایشان پاکدست و درستکار است. آقای پژمانفر هم فرمودند ما در کمیسیون اصل نود همه ادعاهای مطروحه را بررسی کردیم و درست نیست. من اقرار می‌کنم آقای زاهدی وفا بدشانسی آوردند که مجلس جلسه علنی و کمیسیون‌ها را نداشت و نتوانستند خود را معرفی کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ما نزدیک به ۱۰ سفر در سفر اربعین با ایشان خانواده و دختران هم‌سفر بودیم. تواضع ایشان، بزرگ منشی و خاکی بودن ایشان بارز است. مثل همه اعضا کاروان هرجا می‌دادند می‌پذیرفت. به هیچ وجه یک عکس در این ۱۰ سفر ندارد که استوری کند من سفر اربعین رفتم. در اربعین اخیر ایشان آمد و برگشت اما حتی اعضا کاروان متوجه نشدند. بنده شهادت می‌دهم خانواده ایشان از خودشان متواضع‌تر است. اگر هر کسی به هر دلیلی به او ارث و میراث رسیده و اموال پدر خود را مدیریت می‌کند نباید راجبش اینگونه قضاوت کنیم و بگوییم دستگاه‌ها اطلاعاتی و قضایی در خواب بودند.

وی در ادامه تاکید کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بگوید در کشور یکدستگی نیست. رای ندادن به آقای زاهدی وفا که شخص رییس جمهور به مجلس آمد و صلاحیت ایشان را تایید کرد. ما پیام مثبت به دشمن ندهیم. پیام اختلاف و دوگانگی را به جامعه منتقل نکنیم. ایشان فارغ تحصیل دانشگاه امام صادق (ع) است. در کانادا هم تحصیل خود را تمام کرده‌اند. بنده بیش از ۲۰ سال با ایشان زندگی کردم. من شهادت می‌دهم به لحاظ توانمندی از دفاع از منافع ملی و ظرفیت مدیریتی فردی توانمند است. ایشان هم می‌توانست یک لیست از اهداف دست نیافتنی به ما بگوید اما ایشان برنامه واقع بینانه ارائه کرد. همان طوری که رئیس جمهور گفت اشتغال تنها ماموریت این وزارتخانه نیست. همه دستگاه‌ها باید کمک کنند. ایشان آزموده است و بنده به توانمندی ایشان شهادت می‌دهم.

وی افزود: بنده در دوره سرپرستی پرسیدم چرا نمی آیید گفت من سرپرست و در معرض معرفی هستم اگر به مجلس بیایم می‌گویند لابی کرده است. بنده از قول ایشان می گویم بعد رای اعتماد قطعاً تعامل وزیر با مجلس بیشتر خواهد بود. ما این را بر تواضع و فروتنی ایشان حمل کنیم. ایشان نمی‌خواست مجلس تحت تاثیر لابی‌ها مختلف قرار گیرد. زاهدی وفا یک اقتصاد دان با سابقه مدیریت در حد معاون وزیر و بعد هم ستاد اجرایی پذیرش مسئولیت می‌کند. ما باید کمک کنیم.

نادران تاکید کرد: چهار نفر از عزیزان برای این پست مطرح بودند. رئیس جمهور با جامع نگری به ایشان رسیدند. آقای امیرآبادی که در معرض معرفی بود شهادت می‌دهند که آقای زاهدی وفا صلاحیت لازم را دارد. دولت در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ امور مربوط به این وزارتخانه خیلی مهم است. اگر این وزارتخانه را بدون وزیر گذاشتیم مسئولیت نابه سامانی و انباشت این کارها مهم را چه کسی می‌پذیرد. در رای قبل از جلسه علنی که مربوط به فراکسیون بود. ۳۷ نفر که عضو فراکسیون نبود رای ندادند. نباید این را حمل کنیم که مخالف بودند. این مشکل فراکسیون با اعضاش است. رئیس کمیسیون تولید ملی که از نامزدها بودند گفتند موافق با وزیر معرفی شده هستند. پاکدستی، عدالت‌خواهی و خاکی بودن و توانمند بودن ایشان را فراموش نکنید. همه نهادها اطلاعاتی کشور را با یک گزارش اختلاف‌ها خانوادگی زیر سوال نبریم.


دهقانی: آیا درس خواندن در دانشگاه‌های معتبر دنیا جرم است؟

الله‌وردی دهقانی در موافقت با زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب در ایجاد اغتشاش در کشور را محکوم کرده و هشدار می‌دهیم که تجربه ۴۳ سال گذشته نشان داد که مردم بصیر ایران از اقدام آنها درس گرفته و متوجه توطئه‌هایشان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شدند. دست از مردم بزرگ ایران بردارند در غیر این صورت شعله‌های خشم مردم ولایی و بصیر دودمانشان را بر باد می‌دهد.

وی با بیان این‌که جلسه امروز برای بررسی صلاحیت علمی و عملی وزیر کار است، اظهار کرد: وظیفه ما این بوده که صلاحیت آقای زاهدی‌وفا براساس ملاک‌هایی همچون ساده‌زیستی و شفافیت را بررسی کنیم که همه اینها را دارند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای زاهدی وفا در یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا در کانادا تحصیل کرده اما آیا درس خواندن در کشورهای بیگانه و دانشگاه‌های معتبر دنیا جرم است؟ آقای زاهدی‌وفا از کجا می‌دانست که قرار است ۱۰ سال بعد وزیر شود و به همین دلیل نباید فرزندانش در خارج از ایران به دنیا آیند. مگر جای این حرفهاست که به خاطرش بخواهیم ایشان را محکوم کنیم.

دهقانی با بیان این‌که زاهدی‌وفا صلاحیت علمی داشته و از نظر اجرایی هم دارای صلاحیت است، تصریح کرد: آقای زاهدی‌وفا کار اقتصادی کرده آیا کسی که کار اقتصادی کرده نباید عملکرد موفق اقتصادی داشته باشد که به خاطرش او را زیرسوال می‌بری؟.

وی در پایان هوشمند سازی، شفافیت و داده محوری را از جمله برنامه‌های زاهدی وفا در وزارت کار برشمرد.


امیرآبادی: زاهدی‌وفا امین اموال پدر است

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: بنده ۱۱ سال است که در مجلس هستم و این دومین بار است که از یک وزیر دفاع می‌کنم. اکنون می بی نم آقا زاهدی وفا به خاطر اخلاق مداری که دارند و خیلی از مسائل خانوادگی که در دادگاه‌های مختلف مطرح شده و رای به نفع خود، تصمیم گرفتم از ایشان دفاع کنم. باید توجه کنیم داشتن ثروت از نظر اسلام بد نیست. مسیر کسب و خرج ثروت مهم است. این ثروت به عنوان ارث به ایشان رسیده و بر اساس سندی که موجود است ایشان امین این اموال هستند و باید امانت داری کنند و در مسیر عام المنفعه هزینه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبری فرمودند ممکن است نخبه ای از کشور خارج شود و معلوماتی کسب کند و بعد برگردد و به کشور خدمت کند. آقا زاهدی وفا به کانادا رفتند و درس خواندند و دو فرزند ایشان هنگام تحصیل به کانادا به دنیا آمدند اما ایشان اقدام به دریافت اقامت و گرین کارت برای آنان نکرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در طول سه ماه ایشان با ما هیچ ارتباطی برقرار نکرد تا شائبه لابی ایجاد نشود. بنده در مجالس متعددی بودم و وزرای زیادی دیدم که بعضاً ارتباط‌های ناجوری برقرار می‌کردند تا رای جمع کنند. مجلس انقلابی باید از اخلاق ایشان دفاع کند. ایشان اعتقاد به اقتصاد اسلامی دارند. فردی با تجربه هستند. فراکسیون انقلاب ۷۷ رای موافق به ایشان دادند و با اکثریت آرا با وی موافق بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 1
    جالبه فقط نمایندگان موافق حرف زده بودند گویا مخالفین حرفی نداشته اند ؟؟؟ مگه نه مشرق جان ؟؟؟ جامعه تک صدایی مجلس و دولت و عدلیه تک صدایی صدا و سیما تک صدایی نمایندگان را خریدند وولییییی گندش درآمد یارو رای نیاورد
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 1
      بنده ی خدا، تیتر خبر رو بخون!! این صفحه، فقط مطالب موافقین رو نوشته اگر می خوای گفته های مخالفین رو بخونی، برو خبر کامل تر رو در صفحات دیگه بخون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس