استرالیا

تیم ملی استرالیا ۶ بار به جام جهانی صعود کرده است. استرالیا سابقه قهرمانی در آسیا را دارد و با بازیکنان جوان خود می‌خواهد به بهترین مقام در جام جهانی برسد.

سرویس ورزش مشرق _ استرالیا کشوری در قاره اقیانوسیه است که تیم ملی این کشور نزدیک به دو دهه است که در قاره آسیا فعالیت دارد. استرالیا که از سال ۲۰۰۵ به عضویت AFC درآمده و یکی از تیم های فوتبالی آسیا به شمار می رود، تنها تیمی در دنیاست که دو قهرمانی در دو قاره (اقیانوسیه و آسیا) را به دست آورده است. این تیم تا پیش از پیوستن به AFC تنها یک بار و در سال ۱۹۷۴ با حذف ایران به جام جهانی صعود کرد و از سال ۲۰۰۶ به بعد در هر ۵ دوره بعدی به عنوان یکی از سهمیه های قاره آسیا حاضر بوده است.

شاید علاقه مندان فوتبال بیشتر ستاره های استرالیا را به خاطر دیدار تاریخی مقابل ایران در پلی اف جام جهانی ۱۹۹۸ هنوز در خاطر داشته باشند؛ مارک بوسنیچ، لازاریدیس، کرگ فاستر، مارک ویدوکا، آئورلیو ویدمار، هری کیول و .... البته ستاره بیشتر شناخته شده استرالیا در دنیای فوتبال در دو دهه اخیر تیم کیهیل است که در ۴ جام جهانی بازی کرد.

تنها تیمی که قهرمان دو قاره شده است/ بدشانسی نماینده آسیا در گروه تکراری +عکس

تاریخچه حضور استرالیا در جام جهانی

استرالیا پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ در ۵ دوره جام جهانی حضور داشته و یک بار هم موفق به صعود به جمع ۱۶ تیم برتر شده است. اولین حضور کانگوروها در جام جهانی به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد. استرالیا بهترین عملکرد خود را در جام جهانی ۲۰۰۶ نشان داد و موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. یکی از ستارگان بزرگ تیم ملی استرالیا تیم کیهیل است که در ۴ جام جهانی حضور داشته است.

تنها تیمی که قهرمان دو قاره شده است/ بدشانسی نماینده آسیا در گروه تکراری +عکس

نحوه صعود استرالیا به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی استرالیا پس از آن که نتوانست در گروه B مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی آسیا در جمع دو تیم برتر گروه قرار بگیرد، با توجه به قرار گرفتن در رده سوم به مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی صعود کرد.

تنها تیمی که قهرمان دو قاره شده است/ بدشانسی نماینده آسیا در گروه تکراری +عکس
گروه استرالیا در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

آنها در پلی‌آف ابتدا به مصاف تیم ملی امارات، تیم سوم گروه A رفتند. پس از پیروزی استرالیا برابر امارات، کانگوروها باید به مصاف پرو، نماینده آمریکای جنوبی می‌رفتند تا در صورت پیروزی در این دیدار به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنند. استرالیا در یک بازی دراماتیک پس از تساوی بدون گل برابر پرو، توانست در ضربات پنالتی با نتیجه ۵  بر ۴ پیروز شوند و خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ببینند.

حذف دوباره کانگوروها در گروه تکراری؟

تیم ملی استرالیا همانند جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تیم‌های فرانسه و دانمارک هم‌گروه شده است. تنها تفاوت گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ با گروه C جام جهانی ۲۰۱۸ جایگزینی تونس به جای پرو است. چهار سال پیش در جام جهانی ۲۰۱۸ استرالیا موفق به صعود از مرحله گروهی نشد و فرانسه و دانمارک به جمع ۱۶ تیم برتر راه یافتند.

تنها تیمی که قهرمان دو قاره شده است/ بدشانسی نماینده آسیا در گروه تکراری +عکس
گروه استرالیا در جام جهانی ۲۰۲۲

تاریخچه تقابل‌های استرالیا با تیم‌های گروه D

استرالیا تاکنون چهار دیدار برابر تیم ملی دانمارک برگزار کردند که سهم زردپوشان ۱ پیروزی، ۱ تساوی و ۲ شکست بوده است. تنها دیدار رسمی این دو تیم به جام جهانی ۲۰۱۸ بازمی گردد. این بازی با نتیجه تساوی ۱ – ۱ به اتمام رسید.

همچنین کانگوروها ۵ مرتبه مقابل فرانسه صف آرایی کردند ولی تنها موفق به کسب یک پیروزی شدند. ۳ شکست و ۱ تساوی هم نتیجه سایر دیدارهای این دو تیم بوده است. استرالیا تنها در جام جهانی ۲۰۱۸ با فرانسه بازی کرد که این بازی را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورد.

استرالیا دو دیدار هم با تیم ملی تونس داشته که هر دو تیم یک پیروزی بوده است. استرالیا و تونس هیچگاه در جام جهانی با هم بازی نکردند.

تنها تیمی که قهرمان دو قاره شده است/ بدشانسی نماینده آسیا در گروه تکراری +عکس
آمار تقابل استرالیا با همگروهانش در جام جهانی ۲۰۲۲

ستارگان استرالیا در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی استرالیا مانند سایر تیم‌های آسیایی ستارگان بزرگی در ترکیب خود ندارد ولی از نظم تیم خوبی بهره‌مند است. شاید بزرگترین ستاره ترکیب استرالیا متیو رایان دروازه‌بان ۳۰ ساله استرالیا باشد. رایان سابقه بازی برای تیم‌های والنسیا، برایتون، آرسنال و رئال سوسیداد را در کارنامه خود دارد. بی‌شک رایان یکی از ارکان استرالیا در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ بود.

تنها تیمی که قهرمان دو قاره شده است/ بدشانسی نماینده آسیا در گروه تکراری +عکس

استرالیا غیرممکن را ممکن خواهد کرد؟

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، از نظر هواداران فوتبال صعود تیم ملی استرالیا از گروهش در جام جهانی تقریبا امری غیرممکن خواهد بود. ولی استرالیا می‌تواند شگفتی‌ساز شود و حداقل با یک پیروزی و یک تساوی برای صعود بجنگد. بعید است کانگوروها بتوانند به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کنند. در صورت صعود کانگوروها از مرحله گروهی به عنوان تیم دوم گروه، باید با تیم اول گروه C روبرو شوند که به احتمال زیاد آرژانتین است.

تنها تیمی که قهرمان دو قاره شده است/ بدشانسی نماینده آسیا در گروه تکراری +عکس
نمودار حذفی جام جهانی ۲۰۲۲

برنامه دیدارهای استرالیا در جام جهانی ۲۰۲۲:

سه‌شنبه ۱ آذر: استرالیا _ فرانسه ساعت ۲۲:۳۰

شنبه ۵ آذر: استرالیا _ تونس ساعت ۱۳:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: استرالیا _ دانمارک ساعت ۱۸:۳۰


*تیم ملی استرالیا در یک نگاه:

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۳۸

رنکینگ در آسیا: ۴

حضور در جام جهانی: ۶

بهترین نتیجه در جام جهانی: صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی (۲۰۰۶)

لقب: کانگوروها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس